Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag är djävligt less på att höra om den fantastiska strategin som någon som är helt passiv har. Sjunga we shall overcome och hoppas att det går över är ingen strategi.
Jag är djävligt less på att höra om den fantastiska strategin som någon som är helt passiv har. Sjunga we shall overcome och hoppas att det går över är ingen strategi.
Eftersom vår regering är vänster om mitten så har vänster-oponionsbildarna och den efterföljande twittermobben mobiliserats till stöd.
-skapa inte panik
-lita på experterna
-dom vet vad dom gör.
Tegnell vill testa sin "flockimmunitetsmodell", man slirar på sanningen, man är otydlig.
förmodligen senaste tre regeringarna har skurit ned på statens kärnområden (som inte syns) och bränt pengarna på snabba likes på twitter (typ).
En flockimmunitetsstrategi kräver en välutrustad sjukvård som kan absorbera puckeln.
-vi har minst antal intensivvårdsplatser i europa.
Det fanns enkla steg som man kunde ta för att hindra spridningen, har postat i andra inlägg, men det skulle bromsat upp flockimmuniteten så dom infördes inte.
Det som stör mig något så otroligt är hur folk ens kan tänka så här, man MÅSTE sätta människoliv först! (även då 70 plus har revolterat och vägrar låsa in sig).
Alla de som nu kommer dö i ensamhet på sjukhuset, alla de familjer som inte får vara med när deras pappa, mor, son eller farmor dör, alla tomma begravningar. Det kommer bli tusentals tragedier av detta och om man som beslutsfattare i allafall kunde säga "vi gjorde vad vi kunde" så kan man sova gott men som Tegnell et.al. och oponionsbildarna försöka lura befolkningen samtidigt som man skapar lidande med en strategi som INGET ANNAT LAND I VÄRLDEN vågat använda så är det något väldigt fel.
Landet Sverige har nu mobiliserat och gör rätt men FHM, oponionsbildarna och vår regering ligger i en otrolig dissonans.