2020-03-30, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
ACE-hämmare blockerar inte ACE2. Det finns framforskade mediciner som kan göra detta men de har aldrig kommit ut på marknaden och används således inte.

Ja men det behöver ju inte innebära att cellernas uttryck av ACE2 inte ökar för det.
Citera
2020-03-30, 01:34
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Stämmer det verkligen? Vad är eran uppfattning? Jag upplever att tjejer är lika sociala som killar. Gör ni det?
Frågan är inte hur social man är utan med hur många man är social med. Fåtal nära relationer ger mindre risk för smitta utifrån, men ökad risk för spridning inom gruppen. Flertal ytliga relationer ger hög risk för spridning i början, men är lättare att pausa när rädslan för sjukdom blir för stark.
Citera
Medlem
quqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nä, till hösten har det tyska företaget sagt som arbetar på det. Det som Trump ville ha ensamrätten till enbart amerikaner men fick till svar att det inte var till salu eftersom alla i hela världen skulle få det och då först riskgrupperna. Sen finns det ett annat team som arbetar och dom har spår som går dubbelt så snabbt i vanliga fall. Så jag tror nog det kan dyka upp tidigare än årsskiftet.

Ja, att vaccinet är framtaget till höst kan jag absolut tänka mig.
Men sedan skall det testas på folk för att klargöra/förhindra biverkningar i en tid dessutom.
Dom vill inte göra samma blunder som med svininfluensa vaccinet. Nu är det dessutom mycket större volymer av vaccin som skall ut, dom har inte råd att tabba sig med vaccinet. Därför är det viktigt att va 100% säkra på olika biverkningar innan hela världens befolkning skall lägga vantarna på det.

Jag är inte så säker på att ett vaccin finns innan årsskiftet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men för guds skull, sluta prata om en omöjlig dröm, sk flockimmunitet.

Det finns ingen immunitet mot ett helt nytt virus som ingen haft förut.
Viruset muterar hela tiden, i början muterade det per värdkropp, enligt de kinesiska forskarna. (länk finns nånstans lååångt bak i tråden)
Detta virus kan man ha oturen få igen och igen. Precis som förkylningar.

ERGO, INGEN FLOCKIMMUNITET!

Citat:

Viruset muterar i låg grad – vaccin ser ut att bli hållbart
Coronaviruset muterar inte i någon stor utsträckning när det sprider sig mellan människor och ett framtida vaccin kommer därför att hålla länge. Det säger forskare vid Johns Hopkins-universitetet till Washington Post.

Efter att ha studerat 1 000 prov av viruset har forskarna sett få mutationer, vilket innebär en mindre risk för att det blir farligare med tiden.
https://omni.se/viruset-muterar-i-lag-grad-vaccin-ser-ut-att-bli-hallbart/a/Op739k

Sluta med att sprida en massa skit som inte stämmer.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Såklart vet jag att jag inte är ensam nu var det inte gruppen av oss som tar hänsyn till andra jag tänkte på utan alla: Det är bara influensa. Om en månad tror jag de tänker annorlunda faktiskt.
Jag tror att många sa så i början, även jag.
En del sitter än idag och äsch va fan ett vanligt influensavirus, jävla larv ( inte många).
Min pappa om han levt skulle vara en av dem.
Han avskydde magsjuka tex och varenda gång han spytt trottsade han magsjukan med att direkt efter ett spyanfall proppa i sig mat.
Han skulle sitta hemma och muttra om oss fegisar men inte gå ut på stan 😂
Från början trodde jag att det var ett vanligt coronavirus men till slut fattade jag att det var en egen sjukdom.
Citera
2020-03-30, 01:35
Medlem
TED-talk om coronaviruset från the puppet master himself: https://www.youtube.com/watch?v=Xe8fIjxicoo
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Region Stockholm vill inte kommentera

"Ålder eller inom vilket åldersspann de som avlidit som är under 80 år kommer inte i dagsläget att rapporteras”.

De dumma jävlarna gör ju ALLT för att hålla befolkningen i mörkret!

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/uppgifter-26-arig-kvinna-dod-i-corona/
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Nej. Män 51% Kvinnor 49% var det väl?

På IVA är 26,3% av de inskrivna kvinnor. Hur könsfördelningen ser ut totalt bland de smittade vet vi inte eftersom vi nästan bara diagnostiserar svårt sjuka.

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Senast redigerad av Max3x 2020-03-30 kl. 01:38.
Citera
2020-03-30, 01:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men för guds skull, sluta prata om en omöjlig dröm, sk flockimmunitet.

Det finns ingen immunitet mot ett helt nytt virus som ingen haft förut.
Viruset muterar hela tiden, i början muterade det per värdkropp, enligt de kinesiska forskarna. (länk finns nånstans lååångt bak i tråden)
Detta virus kan man ha oturen få igen och igen. Precis som förkylningar.

ERGO, INGEN FLOCKIMMUNITET!

I så fall skulle även ett vaccin ha begränsad nytta.

Så vad ser då du för alternativ?? En karantän likt den som Kina genomfört är inte möjlig i ett stort antal länder runt klotet - och då börjar eländet om igen.

Dom enkla lösningarna finns inte.
Citera
2020-03-30, 01:36
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Nej då. Har även skottsäker väst så att jag klarar mig när upploppen startar!

Bästa är väl att inte gå ut i så fall
Citera
2020-03-30, 01:37
Medlem
Här en mycket informativ och intressant intervju med en sydkoreansk professor (infektionssjukdomar).
I-vjun går igenom vilka åtgärder Sydkorea vidtog för att snabbt få bukt på coronautbrottet och vad som nu görs för att inte få tillbaka skiten.

Resolut ledarskap baserat på tidigare erfarenheter från SARS, svininfluensan mm. Dvs raka motsatsen till Tegnells o Carlsons arroganta låt gå-attityd!

https://www.youtube.com/watch?v=gAk7aX5hksU

-
Senast redigerad av ElCabron 2020-03-30 kl. 01:40.
Citera
2020-03-30, 01:38
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Det är faktiskt lite komiskt när folk, bland annat här inne, klagar på att Kina undanhåller information om yngre dödsfall osv, och att Kina är en diktatur hit och dit.

I Sverige gör man ju precis samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in