2020-03-30, 00:13
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Alla kan börja bojkotta.
Fast de är ju sånt man säger. Vi kan inte ens gå samman och hålla oss hemma i sverige ens för att rädda våra anhöriga, grannar och arbetskamraters liv, hur ska vi då få alla att sluta köpa saker ifrån Kina.
De vore bra om de gick men är lönlöst.
Se som annars skriker högst för minst (aktivisterna) skulle däremot kunna gå samman globalt och göra sig hörda i Kina. Men de vågar dom kanske inte då det knappast lär va trevligt att tex fängslas där borta.
Citera
2020-03-30, 00:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herb-smoke
Det handlar om att folk inte ens kan tänka sig en sån liten uppoffring där det finns chans att det räddar någon annans liv. Min känsla är att tdigare generationer har slitit och gjort betydligt större uppoffringar för att inte bara dem själva, utan även andra ska få det bättre. Känns som det har funnits en sorts gemenskap. Det är dock som sagt bara en känsla jag har. Vi kanske alltid har varit efterblivna individualister som skiter i varandra.
Jag fick dock upp förhoppningarna när det kom en gemensam fiende.
OK, bara alla fjällbor ställer in dina stockholmsresor så att de inte drar hem läbbig smitta till fjällen. Ska det vara nån poäng måste det gå båda vägarna, annars är det ju ingen idé. Men varför säger de inget om det? Det borde nämnas i samma andetag.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hjärtstopp står det i Expressen, men ingen information om underliggande sjukdom. Men det bör det handla om , så det lär komma mer om detta.

Jag misstänker att majoriteten av coronapatienter kommer få andra dödsorsaker än covid-19 så att inte Löfven och Anders kommer i dålig dager...
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ojdå, tappat konceptet såpass mycket så att du bygger halmgubbar och kastar dem hej vilt omkring dig?

Krävs det lockdown så accepterar jag det givetvis. Det innebär dessutom inget större ingrepp i mitt liv ...
Tycker dock att det snarare verkar vara du som är emot allt vad restriktioner heter. Att du påstår dig ömma för ”riskgrupperna” tror jag inte ett dugg på. Det är bara inställsamma fraser du använder för att skyla över ditt egentliga syfte med inläggen.
Inget större ingrepp?
Du har verkligen ingen som helst aning vad man gjorde i Wuhan va?
Men säg att vi skulle klara det på två månader då. Inga problem alls alltså?

Ömma eller inte, skyddas inte riskgrupperna kommer sjukvården kollapsa och många utanför riskgruppen kommer dö.

Så det spelar ingen roll vad du tycker om personerna där.
Citera
2020-03-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag börjar känna mig stolt över den svenska egenheten och det svenska lugnet. Tegnell och hans gäng och våra politiker skiter i vad andra länder säger om dem.
De kör sitt egna race. Litar fullkomligt på att svensken inte går ut och har hostparty eller hälsar på mormor i onödan. Att vi stannar hemma från jobbet vid minsta tecken. Att vi inte stormar in på akuten och dunkar in läkaren i väggen om man inte får komma in direkt och vi springer inte in på akuten med mormor eller morfar på ryggen och vrålar att vi jävlar i mig skall testas. Vi ringer 1177, väntar snällt eller sitter och väntar ett par timmar som nummer 309 i kö på att få prata med någon på 11313 och när man väl kommer fram så säger de. Stanna hemma. Ja ok då.
Vi kommet f...n i mig att klara det här och slå covid-19 på käften.
Hoppas jag.

Klart vi kommer, vi är ta mig fan bäst!
Citera
Medlem
26 årig kvinna i Stockholm död nu. Ingen underliggande sjukdom men riskgrupp. Rökare?
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Att det tillverkats av kineserna själva är inget som skulle förvåna mig. Någon av alla dessa experter som får mediatid nu, sa att det är omöjligt och om det mot förmodan skulle vara tillverkat, då hade det varit Nordkorea eller Ryssland som till gjort det. Kina är allas lilla gullegris. Putin får skulden för allt.
Vem vet, som sagt. Jag såg nyligen en film där två kinakärringar var ute i en trädgård och klippte buskar. Så i en av buskarna hittade den ena av dem ett fladdermusbo med små fladdermusungar i. Kärringen satte igång och mumsa i sig den ena efter den andra, livs levande. Så jävla vidrigt..
Citera
2020-03-30, 00:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Så du menar att Portugal har mer kust än Italien och Spanien? Ser inte ut så på min karta.
Nej, Italien har massor med kust, men inte det värst drabbade området, väl? Och Madrid ligger ju mitt i nånstans. Det är väl värst där? Nej, idén håller kanske inte.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Känns som det främst är folk på Flashback som fattar att det är på riktigt. Jag hoppas att du har rätt och att människor tar hänsyn.
Klart att det är på riktigt. Lite svårt att låtsas som om inget händer i världen.
Tycker att det är tragiskt att det dör mellan 700- 900 om dagen i Italien och Spanien tex
Och tragiskt att människor i Sverige dött .
Ta det på allvar men inte tillåta allvaret att förlama en och göre en irrationell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du ignorerar ju totalt biten som han tar upp att det inte är bevisat att man ens kan få immunitet mot detta virus. Läste du ens vad han skrev?

Dessutom, även om man skulle kunna få det, så är det inte till någon nytta mot virus som muterar så fort som detta virus gör. Det finns tusentals mutationer redan idag, och ju fler som blir smittade ju fortare muterar det, ju högre blir oxå sannolikheten att det får en dödligare och farligare form!

Detta gör hela strategin som Sverige som det enda landet i världen att köra, fullständigt vansinnig.
Experter är eniga om att någon immunitet lär fås, eftersom andra coronavirus beter sig så, men frågan är hur länge.

Om inte naturlig immunitet uppnås, så minskar även chanserna för ett vaccin inom de närmsta åren, drastiskt. Då är det inte mycket kvar att sitta i lockdown för.
Citera
2020-03-30, 00:17
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
26 årig kvinna i Stockholm död nu. Ingen underliggande sjukdom men riskgrupp. Rökare?

Källa?
Citera
2020-03-30, 00:17
Medlem
Smittotalen ökar exponentiellt i USA som väntat. Nästan 17 000 nya smittofall rapporterade det senaste dyget - måste vara rekord i coronasammanhang. Då är dom på en nedräkningstimer innan de proportionella dödstalen följer. Ge det 1-2 veckor och vi kommer att få se dödstal som aldrig förr. Italien och Spanien kommer kännas som aptitretare i jämförelse.

Jänkarna är ju definitivt naiva inför detta. Men så småningom kommer dom också att förstå att det bara blir värre, och värre, och värre och värre innan det blir bättre. Men USA kommer att få sig ett stålbad i minst 1-2 månader framöver nu. Hela landet kommer att gå på knäna och få kapitulera till corona som så många andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in