2020-03-29, 23:18
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Är det därför Bolsonaro stängt ner landet, alla affärer är stängda och ingen jobbar. Dessutom har han precis förlängt hemkarantän med en vecka till. Till apotek, mataffär och sjukvård får man åka till annars blir det fängelse direkt. Klarsynt och respekt mot folket skulle jag säga om Bolsonaro. Han vill inte att sitt eget folk ska dö. Till skillnad från svetsaren som hatar sitt folk.

Du bör nog uppdatera dig angående Bolsonaros syn på Brasiliens lock down är allt jag kan säga. Väldigt mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Man får nog morfin och lugnande, så man somnar in gott trots allt. De låter ju ingen plågas till döds.
Det kommer komma em dag förmodligen ganska snart när preparat som morfin och midazolam börjar tryta på sjukhusen och då blir det inte roligt alls för de som behöver palliativvård, eller intensivvård med för den delen. Enligt min gamla lärare när Jag studerade till uska så sa hon i alla fall att kvävning är ett av de absolut värsta sätten att dö på. Har även sett en person kvävas till döds i min ungdom och tro mig när jag säger att det är det värsta jag sett
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Den vaggande majskolven lider av vänsterism där man ska sätta sig på tvären mot allt och försöka låtsas man vet bäst. Narcissism och arrogans. Han har gjort ett uselt jobb med denna pandemin och bör entledigas.

Citat:
Det är högst märkligt att han aldrig ser allvaret i något. Viruset börjar plana ut, vi har nått kulmen, inga yngre drabbas, ingen risk för materialbrist eller vårdpersonal o.s v. Det är ofattbart!

yttersta ansvaret ligger hos den oduglige snyltaren, statsminstern. det är inte en siffra eller en jävla kurva. det är människor vars liv står på spel. fattar de inte det?
Citera
2020-03-29, 23:19
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
60-80% av IVA-patienterna i Holland har varit överviktiga (obese).

Enligt SVT: Data från England visar att av de 775 första som intensivvårdades för Corona hade nästan 40% ett BMI över 30. Övervikt hänger ihop med hjärt och kärlsjukdomar och diabetes.

Ett BMI på över 30 räknas som fetma.

Det är 87 kg om man är 1.70 och 98 kg om man är 1.80.

Fast det är ju lite svårt att banta om man ska hålla sig inomhus.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Eländet vi har sett i Europa är bara en västanfläkt jämfört med den storm som väntar i USA. Frånvaron av en generellt fungerande sjukvård kommer att besegla nationens öde. Då hjälper inga gigantiska stödpaket. Harmagedon.

Håller med. Men det är inte bara sjukvården som brister, det är framförallt deras eget ego som kommer vara problemet. 280 miljoner tror att hela jorden kretsar kring dem. De kommer landa hårt.
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Efter att ha sett agenda så är det ganska uppenbart att EU är ett totalt misslyckat experiment och det här är nog början till slutet på det.
Absolut. Det tog bara några veckor för den globala liberalismen att dö, för att ersättas med nationell konservatism och överlevnadsinstinkt.

It's every man for himself.
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickname99
Vad skönt att höra! Barnen förtjänar verkligen inte att utbildas av någon med en attityd som din. Håll dig hemma för gott föreslår jag!
Du snackar attityd med någon som går runt med dödsångest? Är en riskgrupp och har ett extremt utsatt yrke?
Man får inte vistas mer än 50 personer, med undantag till skolan.
Jag förstår honom till 100%
Det är du som har en vidrig attityd!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
”Det är ett väldigt, väldigt knepigt experiment att låsa in folk i 4-5 månader”. /Johan Carlson, GD FHM

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/valdigt-knepigt-att-lasa-in-en-befolkning

Precis så! Det kommer knappast att lyckas för de andra länderna. Den svenska strategin, som bygger på frihet och ansvarstagande, kommer säkerligen att visa sig överlägsen. Även om den är unik för oss, ett kollektivt tänkande land bestående av individualister.

Det låter som ett konstigt experiment. Men jag skulle önska Sydkoreas variant. Jag tror att dom lyckas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cetonix
Kan dom där rövhålen stänga grundskolorna snart? Jag är fritidspedagog 50+ år, har diabetes och svår pollenallergi. Vill fan inte dö men ärligt talat jag får hellre sparken än tar risken bara för att politikerna är sjuka i huvudet. Håller mig fan hemma nästa vecka och tyvärr får man väl hoppas att det spårar ur så att dom tvingas till åtgärder jävligt snart. Men ska väl till att folk på riktigt fattar situationen först vilket bara många dödsfall kan fixa. Sen kommer alla sätta press på politikerna.
Du låter inte speciellt sympatisk nu, men varför sjukskriver du dig inte bara? Du får sjukskriva dig utan sjukintyg i 21 dagar. Säg att du har feber, problem solved.
Citera
2020-03-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Glömde skriva att hon blev lite dålig. Förkyld. Därför hennes tur att vara hemma efter att ha hållit ställningarna. Alltså därför de ville testa henne. (Skriver väl till det i förra inlägget.)

Vi vet inte ännu om eller hur pass mycket barn smittar andra - det här är barn upp till 10 år. Och det finns även andra vuxna på en skola som kan bli smittade. Så ja, bra att det görs.

Skulle påstå att man vet en hel del och att kunskapsläget är bra:

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ovanligt-att-barn-far-covid-19-visar-ny-genomgang
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Noterar att medelåldern på de som skrivits in i IVA-registret sjunker alltmer. Nu är medelåldern 60,8 år, tidigare i veckan var den drygt 62 år om jag minns rätt. Ett tecken på att man börjar bli tvungna att prioritera yngre patienter eller bara slumpen kanske?

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Kanske ett tecken på att riskgruppen skyddas och spridningen sker lugnt och harmoniskt bland övriga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Och varför fick vi den? För att vi inte äter kött? Hur spreds den? Hade den nått människorna om vi inte åt djur?

Du får inte virus av att äta tillagat kött din pajas. Vi behöver mer skydd inom djurhållningen. Inte att folk har 20 ankor, 30 hönor 5 grisar och 109 fladdermöss i burar hemma i vardagsrummet där virus som inte kan smitta människor kan mutera i andra arter innan det lyckas mutera för att smitta människor. En stor del av jordens befolkning är helt beroende av att äta bushmeat.. Dvs jaga och äta allt man kan komma över för att överleva dagen, vad ska dom äta istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in