2020-03-29, 23:21
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Nu kanske jag är fördomsfull som det så fint heter men något säger mig att fetton är betydligt sämre på att duscha, tvätta händerna osv

Jag tror att det kan ligga mycket i det.
Tar man dåligt hand om sig på ett sätt...
Citera
2020-03-29, 23:21
Medlem
arbetets avatar
Jaha! Då har Spanien slagit Italien i Corona-rallyt:

80,031 smittade
+6,796 idag

6,802 döda
+820 idag

14,709 tillfrisknade

58,520 aktiva fall
4,165 kritiska

Höga siffror på antal kritiska även här.
Citera
2020-03-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
”Det är ett väldigt, väldigt knepigt experiment att låsa in folk i 4-5 månader”. /Johan Carlson, GD FHM

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/valdigt-knepigt-att-lasa-in-en-befolkning

Precis så! Det kommer knappast att lyckas för de andra länderna. Den svenska strategin, som bygger på frihet och ansvarstagande, kommer säkerligen att visa sig överlägsen. Även om den är unik för oss, ett kollektivt tänkande land bestående av individualister.
Vem har sagt eller skrivit att det ska vara karantän 4-5 månader, tyskarna, italienarna? Det verkar som om Johan Carlson inte ens undersökt vad det handlar om och vad sen tester ska vara bra för. Men han kanske bara överdriver för att få sin egen väg att se vettig ut, FHM skarvar gärna med informationen. Nåja, han får väl lära den hårda vägen då för svenskar är numera inte mycket annorlunda än övriga européer.
Citera
2020-03-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Till det ska också läggas fetman. 40 procent av amerikanerna är överviktiga, många feta.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fetma-lyfts-fram-som-risk-oro-i-usa-nar-coronaviruset-sprids

Räcker den siffran? Dessutom massexportör av diabetes 2 i form av sin unkna snabbmat och annan skräpmat. Svininfluensan fanns hos grisar i USA innan 1998, så det kommer förmodligen därifrån också.

I denna pandemi beräkna Dr Fauci att 100-200000 kommer avlida. Miljoner amerikaner kommer smittas.
Citera
2020-03-29, 23:23
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickname99
Vad skönt att höra! Barnen förtjänar verkligen inte att utbildas av någon med en attityd som din. Håll dig hemma för gott föreslår jag!

Så du anser att det är rätt att folk med underliggande hälsoproblem ändå ska behöva jobba bland potentiellt coronasmittade barn, bara för att staten är lama och vill värna om ekonomin istället för människoliv?

Vem ger er rätten att tvinga folk att riskera sitt liv?

Fan bryr sig om skolan nu helt ärligt. Skolan kan vänta. Det är inte kritiskt.

Men liv är kritiskt.
Citera
2020-03-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

80,031 smittade
+6,796 idag

6,802 döda
+820 idag

14,709 tillfrisknade

58,520 aktiva fall
4,165 kritiska

Hur tror du det ser ut i USA om 2-3 veckor då??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du bör nog uppdatera dig angående Bolsonaros syn på Brasiliens lock down är allt jag kan säga. Väldigt mycket.

Jag håller med. Men populist som han är så har kanske svängt i frågan nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du bör nog uppdatera dig angående Bolsonaros syn på Brasiliens lock down är allt jag kan säga. Väldigt mycket.
Viktigare är ju om han vill ha corona i landet eller ej. Just nu göres allt för att stoppa viruset och det finns knappt i Brasilien. Vart vill du bo, i Sverige som inte har en aning vad de håller på med med Stefan som kapten eller Brasilien som mobiliserat nästan två månader nu och satt in militären för att skapa resurser. Redan byggt om flera fotbollsarenor till sjukhus tex. Skulle viruset bryta ut så finns all sjukhuspersonal redo. Alla kommer få hjälp ganmal som ung.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Kineser är robotar. Regimens marionettdockor.

Har lagt märke till att Kina inte på något sätt vill ta ansvar för denna skit de har ställt till med. Läste även att dessa dekadenta djurmarknader åter öppnats.

De lärde sig inte efter SARS 2003 och kommer inte lära sig efter COVID-19.

Kineserna fattar bara två saker. Att man flyttar bort produktionen o drar ned på affärer med dem. Samt att man håller dem i karantän till de håller sin våta slaskmarknader stängda.

Det där med att äta allt de hittar i diken är för övrigt något som kom i deras kultur under 60-talets svältår. När Mao införde det stora misslyckandet...
Citera
2020-03-29, 23:25
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Är det därför Bolsonaro stängt ner landet, alla affärer är stängda och ingen jobbar. Dessutom har han precis förlängt hemkarantän med en vecka till. Till apotek, mataffär och sjukvård får man åka till annars blir det fängelse direkt. Klarsynt och respekt mot folket skulle jag säga om Bolsonaro. Han vill inte att sitt eget folk ska dö. Till skillnad från svetsaren som hatar sitt folk.

Han räknar gudstjänster som nödvändiga sammankomster efter påtryckningar från frikyrkorna. "Smart.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Finns en hel drös stockholmare runt Skanör Falsterbo hållet, Höllviken

Håll i jatten nu :-(

De MÅSTE sätta Stockholmarna under reseförbud, det bara är ett måste.
Äh, det är väl bara att införa lite apartheid. Bänkar med "bara lokalbor" och bänkar med "för stockholmare". Butiker kan sätta skyltar i fönstret att de inte betjänar stockholmare. Nån mindre attraktiv strandplätt kan reserveras för de från huvudstaden. Lite extra tullar införs för att få råd att sanera efter stockholmarna när de suttit på en barstol i sin reserverade del av baren, det kan till och med skapa lite arbetstillfällen. Alla stockholmare tvingas naturligtvis köpa och bära dyra andningsskydd (tänk på vad det gör med solbrännan, hi hi). Kanske kan de dessutom utrustas med bjällror eller någon varningssymbol så att man på avstånd kan identifiera dem och gå stora lovar kring dem och demonstrativt visa vad man tycker, grimaschera, hålla för näsan och sånt. På så sätt kan alla samsas. För i Sverige begränsar vi inte rörelsefrihet.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

80,031 smittade
+6,796 idag

6,802 döda
+820 idag

14,709 tillfrisknade

58,520 aktiva fall
4,165 kritiska

Detta är konstiga siffror tycker jag. Att Italien fick sig ett nerköp med kinesiska textilarbetare det förstår jag. Men Spanien? Tar vi grannlandet Portugal, så verkar det ganska ok. Så vad är grejen med Espania?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in