Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det är väl dessvärre det en hel del av de här människorna som kommer få uppleva det på ett högst bokstavligt vis de närmaste veckorna. Jag är förbluffad över hur de tänker. Tar de inte del av nyhetsflödet från andra länder på något vis? Tror de att resten av Europa inför lockdown bara för att det är kul? Vad grundar de sin analys på?
Extrem-sjuklig tilltro till våra myndigheter. Flockbeteende..."om så många åker buss kan det inte vara farligt" "andra går ut på krogen, så kan jag också göra det" lyssnar bara på nyheter en gång om dagen och plockar ut det som passar och känns tryggt.
Förnekelse, försöka övertyga sig själva.
Men många tror att alla måste smittas, det går inte att fly. Eller så tror man inte på det, det finns en annan agenda bakom men det börjar folk släppa mer och mer. Jag blev hånad och utskälld på Facebook när jag skrev att vi måste ta till åtgärder redan i januari när vi hade vårt första bekräftade fall i Jönköping. Men även så sent som för tre veckor sen blev samma människor förbannade och tyckte att jag överdrev och ville sprida panik bara för att jag bad folk ta det på allvar och sluta vara såna egon..i dag har en del av dom fattat allvaret.
Majoriteten är idioter.