Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Jag gillar Campbells videos. Tycker att han belyser ämnet bra. Även om jag inte håller med honom i en del saker..
Sen blir jag lite förvånad när jag hör honom säga att feber är ett resultat av att hypotalamus får oss att frysa. Vilket gör att vi lägger oss under täcken. Och detta gör att vi blir varma och får högre temp..
Nu är han iofs sjuksköterska. Men nog trodde jag att dessa hade bättre koll än så.

Campbell har varit bra från början, sund och förnuftig rådgivning om hur man ska bete sig och hans sammanfattningar av det aktuella läget globalt.
Vet inte hur det är med hans teorier om feber, som jag förstått honom är det kroppens naturliga reaktion för att hjälpa immunförsvaret, det jobbar effektivare under högre temperatur. Det ligger i linje med de franska rekommendationerna att man inte ska använda antiinflammatoriska medel. Han är dessutom emot allt som dämpar febern. Han menar att det är bättre att ta obehaget med feber så immunförsvaret kan jobba så effektivt som möjligt.
Kan själv undra om han inte har rätt, har viss erfarenhet av lättare "förkylningar" där jag fortsatt jobba med hjälp av typ Panodil eller liknande febernedsättande för att hålla sig gående. Det har ibland kunnat pågå i en månad. Kanske det hade varit snabbare överstökat om jag struntat i de typ febernedsättande?