2020-03-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sedan inbillar sig de styrande att folk ska följa uppmaningar och rekommendationer. Jaja, en del gör det. Allt för många gör det inte. Får väl se i påsk. Tågen till fjällen körs som vanligt.

Eller så det man det som en framgång att det svenska samhället är ett av få i västvärlden som fortfarande fungerar.
Citera
2020-03-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Hon som intervjuar just nu i Agenda är så dålig. Ställer samma frågor hela tiden trots att han svarat på dem.
Johan Carlsson sitter med gråten i halsen han blir rätt pressad
Senast redigerad av x2016 2020-03-29 kl. 21:38.
Citera
2020-03-29, 21:27
Medlem
Han här Johan Carlsson är vettigare än Doktor Tengelle
Citera
2020-03-29, 21:27
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Så har affärerna i Frankrike gjort sedan karantänen. Plexiglas och alla kassörskor har skyddsutrustning (munskydd/visir, rock och handskar. Kan inte säga att det gäller i hela Frankrike, men i all fall i den större staden som min släkt bor i.

Är det BARA Willys som tänkt här i Sverige? Obegripligt i så fall.
JULA har gjort det iaf
Citera
2020-03-29, 21:28
Medlem
Sinnerstens avatar
Får inget svar av troll här.

Tydligen har även en viss procent av dom här även ett samvete.
Citera
2020-03-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tro inte allt du läser på internet..
Haha nä men alltid kul att höras andras teorier om saker och ting.
Citera
2020-03-29, 21:29
Medlem
En del guldkorn i Gieseckes intervju.

1. Man är inte säker på att barn får symtom.

2. Man kan bara sprida viruset om man nyser eller hostar.

3. Tegnell sitter i telefon med utländsk journalist som säger "Sweden are mavericks" varpå Tegnell gapar "No, EVERYONE ELSE IS!".

4. Gieseke planerar att resa till fjällen i påsk. Efter intervjun stänger dock skidorten.

5. Om alla stannar hemma i några veckor så försvinner viruset. Samtidigt är karantän helt verkningslöst?

Är mannen dement, ett troll eller sitter han på unik info?
Senast redigerad av Hobb 2020-03-29 kl. 21:33.
Citera
2020-03-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jag gillar Campbells videos. Tycker att han belyser ämnet bra. Även om jag inte håller med honom i en del saker..

Sen blir jag lite förvånad när jag hör honom säga att feber är ett resultat av att hypotalamus får oss att frysa. Vilket gör att vi lägger oss under täcken. Och detta gör att vi blir varma och får högre temp..

Nu är han iofs sjuksköterska. Men nog trodde jag att dessa hade bättre koll än så.
Campbell har varit bra från början, sund och förnuftig rådgivning om hur man ska bete sig och hans sammanfattningar av det aktuella läget globalt.
Vet inte hur det är med hans teorier om feber, som jag förstått honom är det kroppens naturliga reaktion för att hjälpa immunförsvaret, det jobbar effektivare under högre temperatur. Det ligger i linje med de franska rekommendationerna att man inte ska använda antiinflammatoriska medel. Han är dessutom emot allt som dämpar febern. Han menar att det är bättre att ta obehaget med feber så immunförsvaret kan jobba så effektivt som möjligt.
Kan själv undra om han inte har rätt, har viss erfarenhet av lättare "förkylningar" där jag fortsatt jobba med hjälp av typ Panodil eller liknande febernedsättande för att hålla sig gående. Det har ibland kunnat pågå i en månad. Kanske det hade varit snabbare överstökat om jag struntat i de typ febernedsättande?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sedan inbillar sig de styrande att folk ska följa uppmaningar och rekommendationer. Jaja, en del gör det. Allt för många gör det inte. Får väl se i påsk. Tågen till fjällen körs som vanligt.

Och Gotlandsfärjorna är i stort sett fullbokade nästa helg.

Bor nära E18. Ska banne mig räkna takboxar en slumpvis vald timme nästa helg. Nu tar väl Åre-resenärerna E4:an upp från Stockholm, men folket som ska till Dalarna brukar åka E18 via Sala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Då är det på sin plats att notera att män i Sverige i högre grad är överviktiga än kvinnor och att covid 19 dessutom synes slå hårdare mot män.

Jag antar att ni två är män. Har jag fel?
Drog jag överhuvudtaget in feminism? Nä, precis. Jag påstod att det finns uppenbara risker med fetma - Lady Dahmers ord är ett könsneutralt gift för alla som hörsammar henne. Alltför länge har de här rösterna fått förpesta debatten, nu är det förhoppningsvis slut på det fördummande tramset.

Sen stämmer det att män drabbas hårdare. Ännu vet man inte varför - i Kina pekade man på rökningen, men mönstret har bestått globalt. Vissa forskare menar att det kan ha med Y-kromosomen att göra - kvinnor har dubbla X och klarar därför vissa sjukdomar bättre. Översatt till feministiska - alla skillnader mellan könen är ju inte "sociala konstruktioner", heller.
Senast redigerad av Olbars 2020-03-29 kl. 21:33.
Citera
2020-03-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Det har nu gått drygt tre veckor sedan Mellofinalen och det har fortfarande inte kommit någon "puckel". Kanhända väntar vi på Godot?
Mellobögarna är unga och friska. Det tar ett par veckor innan de blir smittsamma. Sedan hostar de på farfar eller Greta på äldreboendet där de jobbar. Sedan tar det ett par veckor innan åldringarna blir sjuka, och ytterligare en vecka innan de hamnar på intensiven (eller dör på hemmet om de sorteras bort genom triage), sedan ytterligare en vecka innan de kvävts till döds.

Så snarare sex veckor, då.
Citera
2020-03-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
JULA har gjort det iaf

Lidl också. Plus klisterlappar på golvet som visar folk hur långt ifrån varandra de ska stå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in