2020-03-29, 21:24
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Vaddå ”vem vet”? Italien vet vad lastbilarna gör, där är ju för helvete deras lastbilar. Först så trodde jag bara att du var dum i huvudet, men nu börjar jag nästan tro att du trollar.

Jag bad dig visa klipp från föregående år.

Visa mig klipp från föregående där militären fruktar döda kroppar från sjukhusen såhär:
https://youtu.be/Os1TJHJ_ijc

Och om detta sker varje år, varför tror du att sjukhusen och bårhusen inte är redo? beredda?

Det är en video som visar militärbilar. Finns inget bevis för att de forslar kroppar från något sjukhus dock. Det står så på videon, men det kan ju han som laddat upp videon ha hittat på. Finns så många fake-videos där ute. Kommer ihåg från Kina så var det massa videon på folk som svimmade när de var ute och gick. Då sa de som laddade upp videona att det var Coronasmittade. Det stämde ju inte. Videosen var gamla och hade ingenting med Corona att göra. Förmodligen samma sak här.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Igår vid lunchtid var parkeringen lika full som alltid, dvs smockat hela IKEA fram till Stadium och sen tunnas det ut med bilar mot Barkarby Outlet. Elgiganten och Max på andra sidan vägen hade endast ett par lediga platser. Vid Bauhaus ett stenkast bort packade folk släpkärrorna med brädor och fyllde bilarna med trädgårdsgrejer.

Sedan inbillar sig de styrande att folk ska följa uppmaningar och rekommendationer. Jaja, en del gör det. Allt för många gör det inte. Får väl se i påsk. Tågen till fjällen körs som vanligt.
Citera
Medlem
Hon som intervjuar just nu i Agenda är så dålig. Ställer samma frågor hela tiden trots att han svarat på dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
11 döda på en söndag (c19.se) bådar illa, med tanke på historiken (worldometers):

Söndag 15/3: 1
Måndag 16/3: 4

Söndag 22/3: 1
Måndag 23/3: 6

Söndag 29/3: 11
Måndag 20/3: ?

Holland hade 135 döda idag. Jag befarar att vi snart ligger runt 100/dag
Det har nu gått drygt tre veckor sedan Mellofinalen och det har fortfarande inte kommit någon "puckel". Kanhända väntar vi på Godot?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Norden med alla "vikingar" har klarat sig förhållandesvis bättre än övriga länder.
Gillar inte att klappa mig själv på magen och säga. Vi är bäst, men i det här fallet måste jag få säga att Norden ligger mycket bra till, än så länge.
Citera
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
VITRYSSLAND. Landets president, Aleksandr Lukasjenko, tycks inte vara alltför bekymrad över det nya coronaviruset. Enligt Sky News motsätter han sig restriktioner och förbud och menar att invånarna ska hålla smittan ifrån sig genom bastubad och vodka.

Omg! 🤦 Vi lyckas nog iaf bättre än ett land. Stackars jävlar i Vitryssland!

Finland och Ryssland har klarat sig bra hittills .Lukasjenko är kanske på rätt spår.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
VITRYSSLAND. Landets president, Aleksandr Lukasjenko, tycks inte vara alltför bekymrad över det nya coronaviruset. Enligt Sky News motsätter han sig restriktioner och förbud och menar att invånarna ska hålla smittan ifrån sig genom bastubad och vodka.

Omg! 🤦 Vi lyckas nog iaf bättre än ett land. Stackars jävlar i Vitryssland!
Det finns knappt några äldre i Vitryssland så det är inte många som kan stryka med. Så Lukasjenko kan skita i det. Han skiter ju redan idag i att hålla liv i sin befolkning.

Förväntad livslängd hos män i Vitryssland är 65-67 år. Vilket är mycket stor skillnad jmf med t ex Sverige, där den är drygt 80 år. T o m Indiska män lever längre än de vitryska.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy
Senast redigerad av Madagascar 2020-03-29 kl. 21:36.
Citera
2020-03-29, 21:25
Medlem
Franke88s avatar
Här tas media på bar gärning när de ljuger/överdriver:

https://www.youtube.com/watch?v=YfeKkK_ITpI

Killen i Hazmat-dräkt tar dessutom av sig masken i slutet, vilket förmodligen tyder på att de som faktiskt jobbar med det här inte tror att det faktiskt är så illa.
Senast redigerad av Franke88 2020-03-29 kl. 21:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det lär nog komma i flera städer tror jag. Tycker dom kan köra på det nu direkt istället.
Tur att man har bunkrat..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vet du ju inte förrän om 1-2 veckor.

Snarare 4-5 skulle jag tro.
Citera
2020-03-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Willys har börjat bygga plexiglas framför kassörerna. Enkelt och smart.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-ar-glaset-som-ska-stoppa-coronaviruset-i-mataffaren
– Vi har startat en massiv insats för att på kort tid få upp det här i samtliga 200 butiker över hela landet, säger Johanna Eurén, kommunikationschef på matvarukedjan.
Även om alla kunder beter sig exemplariskt så kommer det fortfarande bli för många spontana hostattacker över kassörerna som exponeras för hundratals personer varje dag.

Så har affärerna i Frankrike gjort sedan karantänen. Plexiglas och alla kassörskor har skyddsutrustning (munskydd/visir, rock och handskar). Kan inte säga att det gäller i hela Frankrike, men i all fall i den större staden som min släkt bor i.

Är det BARA Willys som tänkt här i Sverige? Obegripligt i så fall.
Senast redigerad av argeneau 2020-03-29 kl. 21:30.
Citera
2020-03-29, 21:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Nu hörde jag att dr. Fauci ska ha förvarnat om att mellan 100.000 och 200.000 amerikaner kommer dö. Jag gjorde en primitiv omräkning för Sveriges befolkning och då blir det 3.000 till 6.000.

Det kommer aldrig räcka. Ska vi uppnå 70% flockimmunitet och räknar lågt med 1% dödlighet (om vården hinner med), betyder det 70 tusen döda bara i Sverige. Hinner inte vården med, vilket inget pekar på kan det handla om 300 tusen döda bara i Sverige. Brukar inte citera Stefan Löfven, men det är allvar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in