Drar ni inte lite väl långtgående slutsatser av dagens siffror?
Det kan mycket väl bara vara en avvikelse (som att zooma in på en aktiekurs på timbasis och försöka dra långgående slutsatser).
Det måste väl finnas en anledningen till att precis alla andra länder, med vitt skiljda styrelseskick, tar till samma åtgärder för att bromsa kurvan och köpa sig tid?
Skulle Tegnell och hans polare veta bättre än alla andra experter världen över? Svenskens självgodhet är verkligen gränslös.
Tegnell har ju haft fel i precis alla tidigare anaylser.
I Kanada där jag bor har de kört med stängda skolor, stenhård social distancing, stängda gränser i flera veckor (sen vi hade ett par hundra fall). Det är spökstäder landet över.
Antalet smittade dubblas var tredje dag, men dödligheten är rätt låg.
Man sätts i karantän två veckor om man rest inom landet.
Man bygger fältsjukhus och tillverkar respiratorer i enorm takt. Då hade de redan mer än dubbelt så många intensivvårdsplatser (per capita) som Sverige.
Jag har släkt i Sverige (i riskgrupperna) och önskar att kurvan rasar, mer än någonting annat.
Tror dock i ärlighetens namn att det är rent önsketänkande
Även Italien har sett dagar där dödstalen minskat.
Jag litar för övrigt inte alls på svenska statsapparaten eller deras myndigheter. Att trixa med siffror är väl deras specialitet.
Vi får se vartåt detta barkar.
Själv tror jag att detta kommer att fullkomligt explodera (likt i alla andra länder) och gamlingar kommer dö på löpande band.

Allt kan ändras på en dag eller två, så ropa för fan inte hej ännu.