2020-03-29, 17:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 150 vittnesförhör (4) sid 11 (Stefan är en annan än SD)

Stefan reagerade då på hur Lena pratade om relationen med Stefan Davidsson. Lena berättade för Stefan att Stefan Davidsson och hans fru Hanna hade separerat. Hanna bodde nu granne med Lena och Lena hade sett att Hanna hade herrsällskap vilket Lena berättade för Stefan Davidsson.

Stefan Davidsson hade då sagt att Hanna inte hade sex med den personen och då hade Lena hånskrattat Stefan Davidsson upp i ansiktet och sagt "tror du på det själv". Stefan säger att han fick uppfattningen om att Stefan Davidsson trodde att frun skulle komma tillbaka till honom. Lena kände att hon hade övertaget över Stefan Davidsson och att hon hade kontroll, Stefan blev rädd när Lena sa det till honom.

Stefan säger att han inte minns om Lena sa att," nu är det jag som har kontrollen" eller att "nu är jag inte kontrollerad längre" men Stefan tänkte att nu kan det bli farligt på riktigt utifrån den bild som han hade fått av Stefan Davidsson, att han är en kontrollmänniska och att Lena kränkte honom när hon skrattade honom rakt upp i ansiktet och sa att han inte tror att frun har sex med någon annan.

Stefan säger att när Lena började uppleva som att hon hade ett visst övertag över hennes och Stefan Davidssons relation kände Stefan att det kunde bli farligt. Stefan sa aldrig det till Lena vilket han ångrar. Lena har tidigare sagt till Stefan att hon tidigare har varit styrd eller kontrollerad i den osunda relationen, hans minns inte när i tid hon sa det.

Stefan uppger att Lenas förakt gentemot Hanna blev kyligare och hårdare och hårdare det sista året. Lena kunde till Stefan kommentera Hannas intelligens, hennes utseende, vilka bilder som hon valde att lägga ut på Facebook. Lena kunde säga att Hanna var dum och naiv, saker som Stefan inte tycker att man säger om en andra människor.

------------------
Till stryrkande av motivet till mordet på Lena Wesström.
Citera
2020-03-29, 17:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, tror inte polisen har bloggen eftersom MH (fan tro´t) inte är misstänkt i ärendet. Men det är klart - låg den på nätet så är det inte omöjligt att de läst igenom den samt helt avfört MH som trovärdig - och för korkad att begå mord. En människa som bär på så mycket hat skulle nog få tunnelseende och inte klara sig en dag efter ett mord.

Hela denna utredning pekar på SD. Det kan vi se genom 14 000 sidors FUP och 14 000 sidors slask. Jag har fortfarande förhoppningar att vi skall få ett motiv. Ett som man kanske kan tro på, om än inte förstå.

Absolut! Jag tror inget annat.

Men OM det finns en kontakt, som jag sett folk skriva i tråden, så är det inte osannolikt att det finns någon typ av coach till både SD och HD?

Efter mordet levde ju bloggen upp igen. Och sen spreds den här. Och sen blev den låst. Nå, det finns ett antal kompletta kopior på den bland folk i tråden. Vi vet ju att polisens förhör med henne innehöll en försköning utan dess likhet samt lögner. Varför?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Absolut! Jag tror inget annat.

Men OM det finns en kontakt, som jag sett folk skriva i tråden, så är det inte osannolikt att det finns någon typ av coach till både SD och HD?

Efter mordet levde ju bloggen upp igen. Och sen spreds den här. Och sen blev den låst. Nå, det finns ett antal kompletta kopior på den bland folk i tråden. Vi vet ju att polisens förhör med henne innehöll en försköning utan dess likhet samt lögner. Varför?

#TeamÅsaHiding
Jag skulle väldigt gärna vilja se en kopia av den bloggen. Eller åtminstone utdrag.
Jag tror inte på coach faktiskt. En hemlighet kan inte bevaras bland flera - utom möjligen av en närstående såsom HD. Det hade kommit fram. Men respekterar givetvis din åsikt här.
Citera
2020-03-29, 17:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var det UW som var nån polisfilur också? Eller militären? Det var nån uppgivet säkerhetsklassad figur tidigt i tråden som hade alibi genom en jobbresa el så. Måste väl va han? Lite undrande vad det är för hjelte som lyckas träffa fel på så myvket saker men ändå på nåt sätt hålla sig flytande i det här. Polis?, missionsflrbundare, tre barn med LW, granne med SD o särbo med MH i två år...? Det är ren nyfikenhet förstås. Mitt i händelsernas centrum men ändå helt utanför. Och nu tre stackars moderlösa barn. Arma karl.
Försvaret har jag för mig, gissningsvis på nån av anläggningarna i Arboga. Religiös, ja. Liksom LW och MH
Citera
2020-03-29, 17:43
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag är bara ute efter var i protokollet antalet slag nämns, kan det vara i ett av förhören med SD menar du? Jag har isf missat det.

FUP: Förhör med MGM; 2019-10-14 14:42 diarienr: 5000-K574218-18 sid 727
Citera
2020-03-29, 17:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
FUP: Förhör med MGM; 2019-10-14 14:42 diarienr: 5000-K574218-18 sid 727
Tack, jag fick klarhet i det till sist
Citera
2020-03-29, 17:54
Medlem
landbandys avatar
En sak som gör mig bedrövad är hur LW på något sätt verkat använt Sex som ett slags maktmissbruk ...(spekulation)

Besviken blir man när man läser om det , och det är ju inget speciellt med sex , alla i vuxen ålder har ju stött på det då och då , eller hur ...

Så jao
Senast redigerad av landbandy 2020-03-29 kl. 17:56.
Citera
2020-03-29, 17:58
Medlem
Citat:
Nej, tror inte polisen har bloggen eftersom MH (fan tro´t) inte är misstänkt i ärendet. Men det är klart - låg den på nätet så är det inte omöjligt att de läst igenom den samt helt avfört MH som trovärdig - och för korkad att begå mord. En människa som bär på så mycket hat skulle nog få tunnelseende och inte klara sig en dag efter ett mord.

Hela denna utredning pekar på SD. Det kan vi se genom 14 000 sidors FUP och 14 000 sidors slask. Jag har fortfarande förhoppningar att vi skall få ett motiv. Ett som man kanske kan tro på, om än inte förstå.

Angående MH blogg, vet inte om,, man kan tro, 2018-08-17 kl.21:00
... bloggen är nu lösenordsskyddad.
Citera
2020-03-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Angående MH blogg, vet inte om,, man kan tro, 2018-08-17 kl.21:00
... bloggen är nu lösenordsskyddad.
Nu har jag läst din första mening tre gånger. Fattar nada. Vad menar du?
Citera
2020-03-29, 18:12
Medlem
Citat:
Nu har jag läst din första mening tre gånger. Fattar nada. Vad menar du?

#22284 datum 2018-08-17 kl.21:00 om MH blogg.
Citera
2020-03-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
#22284 datum 2018-08-17 kl.21:00 om MH blogg.
Stort tack. Någon var snabbare än du via pm. Men nu har jag att göra ikväll. Frågan är om jag orkar läsa skiten. Skummat igenom en hel del redan - vilken dynga. Otroligt. Stackars LW och stackars UW. För att inte tala om barnen.
Citera
2020-03-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD tackade aldrig ja till inbjudan.

Jag vet att jag inte ljuger. Jag behöver inte
bevisa någonting för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Igår morse 9.24 skrev du följande:

"När Stefan efter 3 timmar skrev att han inte skulle komma och äta kladdkaka så var plötsligt inte stämningen så god längre".

Uppenbarligen så ljög du eftersom det inte var så han skrev.

Vad har "SD tackade aldrig ja till inbjudan" med saken att göra?

Det vore klädsamt av dig om du (som oss andra) skriver tror, har för mig mm när du inte vet!

Inlägg som ditt blir gärna en trådsanning (t ex Rosa som efter ditt inlägg, per omg utan att kolla upp sanningshalten, upprepade samma lögn).

Som jag minns svarade SD inte på ett rakt sätt att han inte skulle komma och äta kladdkaka, men aviserade (hade aviserat redan innan inbjudan?) att han hade en del att göra, svara på jobbmail ... Senare skrev han att han var vid "Viken" (menades väl Gustafsvik - där gymmet är, eller om det heter så).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in