2020-03-29, 15:45
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har problem om du anser vi ska leva med sexmissbrukande pastorer som blir mördade för att dom är så kåta på maken dom vigt vad. Var glad över att inte fler pastorer har dom problem Lena hade.

Att vara sexmissbrukare låter jobbigt, för personen själv. Men jag kan nog inte påstå att det är någon jätteplåga att veta att dom finns omkring mig.
Mördare däremot bör man spärra in. I synnerhet sådana som begår mord av så pass simpla skäl som "annars kommer hon skvallra för frugan". Visar dom noll ånger eller skam efteråt skulle jag påstå att det är än mer alarmerande. Sådana personer vill jag verkligen inte ha ute i samhället.
Citera
2020-03-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
J

Den där Malin Hilgendorf verkar ju minst sagt djupt jävla störd.. Undra om hon har koll på vad hennes dotter pysslar med på instagram 😅

Säkert har hon koll på dottern. Men bryr sig inte. Det som gäller andra gäller inte henne själv eller egna barn.

Det sorgliga i hela baletten är inte alla lögner som sprids ang Lena, utan att hennes barn och deras kompisar kanske läser om det. Barn begriper att föräldrar har sex, men de vill verkligen inte veta. Det känns så otroligt onödigt att sprida sånt skit och sån ryktesspridning här.

SD sitter inne för att ha mördat LW. Motivet ligger hos honom, inte hos LW. Och jag begriper inte hur man skall få vissa här att förstå det. Total faktaresistens.
Citera
2020-03-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Funkar Jottacloud igen?

Skaffa AdBlocker Plus. Det har jag. Tillåter endast reklam på Flashback. Jag får aldrig några problem med MinFil. Och jag har HÖG säkerhet på min dator och på mina webläsare.

#TeamÅsaHiding

De säger "Klick Add To Crome" efter 1a klicket, men det finns ingen sån! Jag ruttnar ihop fullständigt på tekniken. Ger upp!
Citera
2020-03-29, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kanske det var seriöst från SDs sida i början. Kanske under HDs sjukdom. Han ville ha LW kvar med löften hit och dit, Kilimanjaro som du säger och fina smycken. Dyra prylar.

Så brukar det vara i såna förhållanden: Slår med ena handen och smeker med den andra.
Citera
2020-03-29, 16:25
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Dotterns instagram är E*in och så Malins efternamn.
*=L

(rätt weird att dottern också har kategoriserat sitt instagramkonto under "Religiös organisation". Bilderna är... Hjälp.)

Dotterns Insta gav obehagliga vibbar, minst sagt.
Kan nån vänlig själ tipsa om var i FUPen det finns förhör med M. Hilgendorf?
Denna varelse verkar ju vara sänd från underjorden.
Stackars barn...
Citera
2020-03-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Stackars barn...
Aktbilaga 151
Citera
2020-03-29, 16:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror båda blev fartblinda i relationen. Desperation, varifrån den nu kommer och vart den riktas, tror jag kan förvrida sinnet. Det som man tidigare själv kanske ansett som helgalet, blev normalt. Ju mer vriden hela situationen blev, desto mindre konstigt blev det. Gränserna förflyttades. Som nån skrev när jag undrade hur HD faktiskt fungerade ang när hon skyddade SD ända in i kaklet: normaliseringsprocess.

Experten om våld i nära relationer beskrev det väldigt bra: när någon lämnar en destruktiv relation så blir det bara en stor tomhet. För hur det än fungerat så har destruktiviteten fyllt en funktion. När livet blir normalt så kommer en stor tomhet. Det är därför dessa kvinnor dras tillbaka till de män som gör dom illa. SD var LWs magnet. Så sorgligt. Utan honom blev hon tom, hur jävlig han än var. Och han visste om det.

Japp. Det omvända gällde säkert också. Dessvärre skulle en del behöva en instruktionsbok. Eller låta bli helt. Att frita LW från ansvar för röran kan man inte heller göra. Hon är den av de två som kan antas ha läst en bok och som borde veta bättre. Med exmaken och barnen tvärs över gatan från SD:s hus. Successivt dras väl sen utsikterna undan och övergår i en ångest som också behöver matas.

Det finns inga försonande aspekter riktigt, det är tokigt över hela linjen. Precis så hjärndött som man kunde vara rädd för. Och därav resultatet också säkert. Helvilt. Båda söker upp ljuslågan som flugor. Att bete sig är inte den starka grenen hos nån av dem.

Edit: det är en j-a kakafoni av bedrägeri o självbedrägeri, där de tu till sist tycks förlita sig bara på varandra för styrsel i tillvaron. Vilket troligen är förödande, för LW främst. Både hon o HD borde lagts in o droppmatats i ett år, och tvingats genom nån elckockbehandling. SD:s ev. rådgivare i utomäktenskapliga frågor skulle ju nån ta ett ord med också. Vuxna mänskor. Jaga burkar över halva norra halvklotet. Nä fy f-n. Finns det inte nåt slags licens man kan dra in? Kanske det som har skett nu då...?

Bakläxa på bibeln för LW. Kilimanjaro... Bakläxa på landskapslagarna för SD.

Bitter. Nejdå. Folk är tydligen tokiga, det hör väl liksom till.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-29 kl. 17:07.
Citera
2020-03-29, 16:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Stackars barn...
AB 151, sid. 67
Citera
2020-03-29, 16:36
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
AB 151, sid. 67

Tackar ödmjukast till både dig och Picasso!
Citera
2020-03-29, 17:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Borde man inte gå in och försöka styra in sin dotter på rätt väg med tanke på dotterns bilder? Det verkar som om föräldraskapet där är lika dåligt som MH påstår att LW hade? Det är en klockren projicering. Det är bara att läsa förhöret hur MH försöker dupera FLarna. De är dock inte så lättlurade. Fixeringen syns tydligt och likaså agendan. Noll trovärdighet.

LW skall få sin revanch - tro mig.

Mer och mer poppar upp i huvudet från bloggen, nu när MH åter är på tapeten. Hittade några skärmdumpar.

Skrämmande fixering vid LW, UW och barnen. Det är allt som det handlar om. MH har inte tid med något annat än att hata familjen W och hälla i sig rödvin.

Ständig, daglig svartsjuka på både LW och barnen, ständig nedvärdering av att UW ville ha en bra kontakt med LW och sina barn - i flera år efter att UW begärt skilsmässa, så rabblar hon vidare. Sannolikt även idag? Stackars UW.

Jag fattar att han begärde skilsmässa per mail. Inte konstigt att folk har svårt att räkna ut henne ur denna ekvation.

Någon som vet mer om hennes kontakt med HD?

Tror att hon hade/har vänner som är grannar med UW. Vilka är det, tro?

Var försiktiga med namn om någon av er svarar. Vi vill, som vissa andra i tråden, INTE utsätta oskyldiga för outning, eller hur?

Jag UTGÅR från att Polisen har bloggen???

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-03-29 kl. 17:08.
Citera
2020-03-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Mer och mer poppar upp i huvudet från bloggen, nu när MH åter är på tapeten. Hittade några skärmdumpar.

Skrämmande fixering vid LW, UW och barnen. Det är allt som det handlar om. MH har inte tid med något annat än att hata familjen W och hälla i sig rödvin.

Ständig, daglig svartsjuka på både LW och barnen, ständig nedvärdering av att UW ville ha en bra kontakt med LW och sina barn - i flera år efter att UW begärt skilsmässa, så rabblar hon vidare. Sannolikt även idag? Stackars UW.

Jag fattar att han begärde skilsmässa per mail. Inte konstigt att folk har svårt att räkna ut henne ur denna ekvation.

Någon som vet mer om hennes kontakt med HD?

Tror att hon hade/har vänner som är grannar med UW. Vilka är det, tro?

Var försiktiga med namn om någon av er svarar. Vi vill, som vissa andra i tråden, utsätta oskyldiga för outning, eller hur?

Jag UTGÅR från att Polisen har bloggen???

#TeamÅsaHiding

Nej, tror inte polisen har bloggen eftersom MH (fan tro´t) inte är misstänkt i ärendet. Men det är klart - låg den på nätet så är det inte omöjligt att de läst igenom den samt helt avfört MH som trovärdig - och för korkad att begå mord. En människa som bär på så mycket hat skulle nog få tunnelseende och inte klara sig en dag efter ett mord.

Hela denna utredning pekar på SD. Det kan vi se genom 14 000 sidors FUP och 14 000 sidors slask. Jag har fortfarande förhoppningar att vi skall få ett motiv. Ett som man kanske kan tro på, om än inte förstå.
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-29 kl. 17:16.
Citera
2020-03-29, 17:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Är det inte alltid så att när en kvinna är poppis hos männen, så är hon otroligt impopulär hos kvinnorna. Är det dessutom makens ex så blir det än värre. För att inte tala om att UW insåg sitt misstag. Han vägrade flytta ihop och han skilde sig snabbt som satan. Snacka om att komma ur elden utan att hinna bränna sig. Finns mycket att rodda i där. Men nu är det LW det handlar om, mordet på henne. Ett par kvinnor i hennes närhet är nöjda och glada. SD sitter i häktet och livet går vidare.

Var det UW som var nån polisfilur också? Eller militären? Det var nån uppgivet säkerhetsklassad figur tidigt i tråden som hade alibi genom en jobbresa el så. Måste väl va han? Lite undrande vad det är för hjelte som lyckas träffa fel på så myvket saker men ändå på nåt sätt hålla sig flytande i det här. Polis?, missionsflrbundare, tre barn med LW, granne med SD o särbo med MH i två år...? Det är ren nyfikenhet förstås. Mitt i händelsernas centrum men ändå helt utanför. Och nu tre stackars moderlösa barn. Arma karl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in