2020-03-29, 17:12
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Det stämmer men detta viruset har flera egenskaper som gör den än mer dödlig samtidigt som den fortfarande är relativt okänd.

vilka fler egenskaper har den som gor den mer dodligt
Citera
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Ännu en, nionde fallet jag hört om idag dödsfall man under 30 utan sjukdomar.

Var dock försiktig att posta detta i denna tråden, du kommer bli kallad för rysstroll, idiot, lögnare och alla möjliga påhopp.

Jag uppskattar dock rapporten och fortsätt med det du gör om att upplysa massan att ccovid-19 är farligt för oss alla.

Du är modig.

Personen du beskrev som 27-29år var 34 år gammal och hade väldigt mycket som talade emot honom redan innan han smittades. Du trollar.

Alla patienter som varit yngre & hängts ut i media som inte varit s.k riskpatienter har varit feta, rökare eller missbrukare. I USA slog media upp om en "healthy fit 34 year old..." som bevisligen enl. bilder bar på en grav övervikt.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja du har skrivit att du är "proffesor". Ganska underminerande när du inte kan stava till titeln du är så stolt över. Du är naturligtvis inte professor.

Du är ett troll här för att skrämmas och leka viktig.

Att du hittar på att man inte blir immun är knappast att "krossa". Du tror på vaccin men inte immunitet. Oxymoronskt

Jag har aldrig skrivit det inlägget.
Inte ens värt att diskutera det här.
Citera
Medlem
Lombardiet siffror?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Skulle vara supermärkligt och samtidigt superbra helt klart!

Eller hur. Hittills ser Sveriges siffror inte sämre ut än i andra länder där man tar till andra åtgärder. Det bästa, för alla, skulle vara ifall det fungerar. Märkligt skulle det vara men samtidigt bra. Hoppas det går vägen.
Citera
2020-03-29, 17:13
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drtengel
Och källan är Friatider ? Hahahaha

Nej, källan är arabernas egna video upplagd på deras egna Youtube-konto.

Det länkas till videon i FT-artikeln, och videon är t.o.m. inbäddad i FT-artikeln. Tyvärr, eftersom det ökar antalet visningar för araberna.

Jag har laddat upp hela filmen till Minfil.com så att man kan se den utan att riskera gynna gärningsmännen:
https://minfil.com/9bTatfkao6/SARS-CoV-2-araber_mp4

FT har dock helt feltolkat arabens harklande läten och svenskens svar. Det sägs inget om "pussa min röv" och svaras inget om "har du inget liv?".

Den aktuella dialogen i videon lyder:

Arab: Kan du skjutsa mig där?
Svensk: Nej, det kan jag inte.
A: Varför?
S: Jag har ingen bil!
A: Corona jag har.
S: Jaha, du har Corona ja...
A: Kanske du har också nu.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Men är du på riktigt? Vårt land har nåt peaken och nu är vi påväg ner.

Är det sant?????!!!!

Sluta nu, vi drar ut på peaken varje dag såålänge man låter smittan spridas.
Det fattar ett barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Sverige har mer på intensiven än Danmark+Finland+Norge

Men allt är okej enligt FHM o co

Det har vi inte alls.

Sluta ljug
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Ännu mer bevis på att covid-19 ger ingen bestående immunitet

https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2020/03/27/822407626/mystery-in-wuhan-recovered-coronavirus-patients-test-negative-then-positive?t=1585494429060

Mycket intressant och då funkar ju inte flockimmunitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
”Nu skrivs även personer ut från intensivvården, enligt Tegnell som säger vidare att antalet nya intensivvårdsfall per dag närmast minskat de senaste dagarna.
– Det alla gör här i landet måste rimligen ha en effekt. För det här ser så väldigt annorlunda ut än vad det sett ut i många av de länderna som råkat riktigt illa ut.”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-det-vi-gor-i-landet-maste-ha-effekt/

Den svenska strategin och det svenska folkkynnet segrar. 🇸🇪 Tegnell for president!
Alla kurvor "hackar" sig fram, variationer för några enstaka dagar finns det ingen anledning att göra prognos på. Men så har Tegnell jobbat hela tiden, han griper vad som passar ur luften.
Varför skulle inte folk skrivas ut från intensivvård?
Hur är definitionen på "närmast minskat"? Det normala torde vara att det är nära minska men minskar inte.
Ingen skulle bli gladare än jag om Tegnellen har rätt men det finns alla anledning att inte ropa hej ...
Citera
2020-03-29, 17:14
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Någon som vet vilka underliggande sjukdomar som killen i 30-årsåldern hade?

Fetma.
Citera
2020-03-29, 17:14
Avslutad
Glöm ej att gå ut och applådera sjukvårdens och Tegnells fantastiska arbete kl 20.00 ikväll (och varje kväll)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in