Citat:
Ursprungligen postat av
JSelwyn
Den här NF kommer ihåg helt fel eller så ligger det en hund begraven.
1. I det första förhöret 3:e mars så pekar man ut var NF "träffade" på paret Palme. Strax innan Kammakargatan (Sveavägen 56).
2. När han hör skotten så har han precis korsat, enligt egen utsago, Kammakargatan och det är sedermera här ifrån som han hör skotten.
3. Han fortsätter dock att gå Sveavägen norrut i typ 10 sek. O det är sedan från denna position (norr om det som idag är Naturkompaniet) han sen säger sig se 4-5 personer vi mordplatsen. Till en början så ser han inte personen som han tidigare sett efter Palme. Men tydligen efter 10 sekunder medan han står där och stirrar "dyker" sedan mannen upp gåendes in i en port nära mordplatsen. Det (om man skall tro NF) så är det samme man som han såg bakom paret Palme vid Sveavägen 56.
NF säger att han burit på sin Salomon-väska den där kvällen. Mig veterligen så är det ingen som har pekat ut/känt igen NF så långt norrut på Sveavägen eller närmare mordplatsen. Ryggsäcken är svår att missa om man nu har sett NF. Refererar framförallt till IM och andra vittnen närmast mordplatsen.
Har varit bort vid Sveavägen 56 och sen korsat Kammakargatan. Visserligen på dagtid. Men jag kan säga att det inte är praktiskt möjligt att urskilja vilka som kom och gick vid det som idag är With och reklampelaren närmast mordplatsen. Än mindre om det skulle ha varit mörkt.
Även om NF säger sig kunna göra det så stämmer det inte överens med AB’s vittnesmål vid vilken tidpunkt han gick in i porten, vilket AB säger, gjorde direkt efter skotten. AB bevittnar hur människor springer fram till paret på marken. NF har helt enkelt fel (som han säger) när AB gick in i porten. Om jag har uppfattat AB’s vittnesmål rätt, så står AB kvar i porten en stund och enda gången han går ut är när polisen kommer. Avger sitt vittnesmål, och åker hemåt efter det. AB’s vittnesmål bekräftas senare under natten av hans fru.
Jag har svårt att tro att det som NF beskriver verkligen har hänt eller så är han på något helt annat ställe typ närmare mordplatsen eller inte alls i området. Om han nu skulle ha varit det så är jag så gott som säker på att någon skulle ha nämnt något om en man med ryggsäck. Det går helt enkelt inte att missa.
Sen funderar jag på när AB’s iakttagelser kom ut i media? Förhöret med NF är skrivet den 3:e mars. Kan NF ha ”läst sig in” på AB’s iakttagelser och sen placerat sig själv i närheten med att han hade ryggsäcken på sig i hopp om att någon skall placera honom nära mordplatsen för att inte misstänkliggöra honom från andra ”aktiviteter” men till hans besvikelse så är det ingen som har ”sett” honom (mig veterligen).
Notera också bilden på NF och de kläder han sig säger sig ha haft den kvällen samt lågskor.
Sen att han "tråcklar" sig in i utredningen är han ju inte ensam om. Tänk SE.
Förstår inte varför man gör en sådan stor sak av NF:s positionsangivelse den 3/3.
Den som har lite inlevelseförmåga måste ju förstå att omständigheterna runt förhöret bjuder in till felaktigheter.
NF och förhörsledaren befann sig inte på platsen, och man måste ha haft en skiss som det enda hlälpmedlet. På sådana skisser kan man inte urskilja miljöerna, och förhörsledaren som i detta fall hette Håkan Ström kan ha väglett NF till dessa felaktigheter, eftersom det i detta läge av utredningen inte ens var känt för polisen vilken väg makarna Palme gått och exakt var de korsade gatan.
Den officiella bilden var av vad som angavs i Expressen samma dag att de korsat vid Kammakargatan.
Att han sedan vid vallningen uppger en mer rimlig plats för mötet är helt normalt.
Däremot är nog Sveavägen 56 fortfarande fel, men det kan finnas naturliga förklaringar även till detta.
När han berättade att han korsat en gata kan det ha varit AF kyrkogata, och sedan har man genom felaktiga antaganden tillsammans kommit fram till Kammakargatan.
Om du lyssnar på JÅS i tingsrätten så beskriver han att han strax efter skotten åkte förbi korsningen och parkerade sin bil strax norr om LL, 12-15 meter norr om korsningen. Detta kan inte ha tagit mer än några sekunder.
I det läget kommer AB gående i höjd med hans bil, och är på väg norrut.
Både JA och JÅS säger att de såg till att AB inte skulle lämna platsen, och båda säger att han var på väg därifrån.
Läser man bara vad AB säger så stod han i porten fram till polis och ambulans kom, men det finns alltså vittnesmål som ger en helt annan bild, och inte kan väl AB:s fru som låg hemma i sängen bekräfta hur mycket eller lite AB synts från NF:s perspektiv.
AB är helt enkelt ganska borta, och förvirrad, och kan inte redogöra för vad han gjort varken före eller efter skotten.
I hypnosförhöret säger han också att han går därifrån eftersom det var en hemsk upplevelse. I det läget kan NF ha sett honom tveksamt titta fram i porten.
Att han stått halvvägs inne i porten i något läge så att NF kunnat se hans jacka är därför knappast omöjligt att tänka sig. Tvärtom; han har ju bevisligen varit halvvägs inne i porten minst två gånger. Först när han gick in och sedan när han gick ut, och förmodligen någon gång däremellan, och vi vet inte ens om han var hela vägen inne.
Att tro sig hitta något bevis mot NF i dessa osäkra uppgifter är om uttrycket tillåts rent trams.
JÅS 1.55
http://www.nationensfiende.se/wp-content/uploads/fup/Part10.mp3
JA 4:07
http://www.nationensfiende.se/wp-content/uploads/fup/Hovpart5.mp3