2020-03-29, 00:28
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Menar du att polisen har letat efter fel vapen och ammunition?
Kan du utveckla detta inlägg lite mera?
Nej, jag säger att polisen borde ha skaffat sig mer information om vapnet och ammunition som användes, innan de gick ut för att leta efter vapnet och dess ägare. Det skulle ha begränsat sökande. De gick ut och sökte med för lite information om vapen och ammunition, det var därför de inte hittade vapnet och dess ägare.
Senast redigerad av 299792458 2020-03-29 kl. 00:33.
Citera
2020-03-29, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Nej, jag säger att polisen borde ha skaffat sig mer information om vapnet och ammunition som användes, innan de gick ut för att leta efter vapnet och dess ägare. Det skulle ha begränsat sökande. De gick ut och sökte med för lite information om vapen och ammunition, det var därför de inte hittade vapnet och dess ägare.

I don't agree with this comment - " det var därför de inte hittade vapnet och dess ägare."

I think they just didn't know about it, it was paperless - brought in to Sweden in mid-70's in a coffee can along with household goods.

God forbid PU found something in Vaxholm...
Citera
2020-03-29, 07:00
Medlem
Under vår/sommaren 2020 kommer Krister Peterson kommer att besvara vem som tryckte av de två skotten eller vilka som bär ansvaret att det gick som det gick. Den storyn blir väl årets största "släppa luften ur en ballong känsla" förmodligen ...

Själv så var jag i Österrike och åkte skidor som alla andra när allt hände 1986, minns att det skålades rätt friskt i barerna när nyheten kom ut på natten, sjukt egentligen .. Vi tittade på varann och sa, måste fan vara ett skämt. Men icke sa Nicke på morgonen i Hotellfrukosten så blev det bekräftat.

Väl hemma i Sverige och så tänkte jag inte så mycket på det, men efter några år börjar man läsa lite om det och blev som fast. Ett talesätt säger att det är den första magkänslan som bruka vara rätt eller i alla fall rätt nära. Så min magkänsla först var att allt var uppgjort helt klart i någon form, så brukar det vara typ och att C.P var en syndabock. Åren går och den ena historien efter den andra berättas. Själv tänkte jag, fan är de så insnöade på C.P eller vill de inte att att en viss information inte ska komma ut, något är fel här ...

Nu kommer det som jag tänker. Första tanken var att Ö var hållhaken i det hela och utnyttjade firmans/bostad vid Regeringsgatan om man nu funderar hur den som tryckte av bara gick upp i rök, men det var inte Ö som tryckte av, någon helt annan person. Det gjordes tydligen många övningar runt om i landet under 80 talet för att testa säkerheten hos olika instanser.

50 Miljoners frågan då. "Vem Sköt Palme"? gjordes under en sådan övning som paret Palme kände till men att det hela spårade ur helt och hållet. Ö fick uppdraget att leda hela övningen och beordrade till den som skulle trycka av att oavsett vad som händer, så skulle den ta sig till firmans/bostad vid Regeringsgatan. Sedan rullades hela cirkusen igång. Hur många eller vilka var inblandad i övrigt det får nog Krister Peterson komma med under vår/sommaren. I Palmeutredningen så finns denna övningsteori men ingen vill ta i den inte ens med tång, man kan ju undra varför

Om Skandiamannen kunde varit inblandad, nja .. men han var ju där som GW säger, man jag tror inte att det var "SKM" som tryckte av. Men att det var Ö som var inblandad i någon form jag har alltid trott. Men frågan då: Vem var det som tryckte av de två skotten? 100% att han lever idag och att vapnet finns kvar

Som sagt under våren/sommaren får vi kanske svaret ..
Citera
2020-03-29, 10:16
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
I don't agree with this comment - " det var därför de inte hittade vapnet och dess ägare."

I think they just didn't know about it, it was paperless - brought in to Sweden in mid-70's in a coffee can along with household goods.

God forbid PU found something in Vaxholm...
How did it fit in a coffee can?
Citera
2020-03-29, 10:23
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
How did it fit in a coffee can?

Kolla bilden längst ner på sidan. Där skulle t.om GM själv få plats.

http://amanpddoscher.blogspot.com/2010/06/coffee-can.html
Citera
2020-03-29, 10:55
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Förstår inte det här tjatet om NF och era frågeställningar. Om ni vill få ett klargörande, varför kontaktar ni inte bara honom?
För han svarar inte

källa: https://ibb.co/Z8pWvmW

Frågeställningarna är ett försök på att förstå vad som hände på brottsplatsen.

Först var han i spaningsledningens fokus på 80-talet, sedan i privatspanarnas fokus på 90-talet och nu flashbacks fokus på 2000-talet
Senast redigerad av 299792458 2020-03-29 kl. 11:41.
Citera
2020-03-29, 12:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
För han svarar inte

Först var han i spaningsledningens fokus på 80-talet, sedan i privatspanarnas fokus på 90-talet och nu flashbacks fokus på 2000-talet

I ditt fokus, blanda inte in oss andra, mupp.

Kommer mordet att lösas i år. Jag tror man får vänta pga corona. Jag är så nyfiken. Tror det är CA eller spanare som kommer va lösningen
Citera
2020-03-29, 12:39
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Kommer mordet att lösas i år. Jag tror man får vänta pga corona. Jag är så nyfiken. Tror det är CA eller spanare som kommer va lösningen
Du har uppenbarligen inte läst tråden

Här är ett av flera hundra exempel

2010-10-21 (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Att tro NF är inte ok, att tro "CA eller spanare" är ok ? Fullständigt oseriöst.
Citera
2020-03-29, 12:55
Bannlyst
Citat:
För han svarar inte

Så bara för någon på facebook hävdar att han inte svarar så måste det vara så?
Citera
2020-03-29, 13:14
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Du har uppenbarligen inte läst tråden

Här är ett av flera hundra exempel

2010-10-21 (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Att tro NF är inte ok, att tro "CA eller spanare" är ok ? Fullständigt oseriöst.

De två exempel du ger är utmärkta. Både Christer Andersson och Spanare har tillgång handeldvapen. CA har underlåtit att lämna in sin Magnum för provskjutning , trots uppmaning av PU.
Spanare har funnits runt Olof Palme vilket Sten Andersson berättade tidigt 90-tal och Dag Anderssons PU bekräftade.

Nicola Fauzzi har det aldrig kommit en enda uppgift om att han ägt vapen, skjutit eller överhuvudtaget haft tillgång till en Revolver. En helt avgörande skillnad.
Citera
2020-03-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Varför skulle de vänta pga corona? Är väl bäst att skynda på lite innan chefen o åklagaren blir sjuka.
Citera
2020-03-29, 13:29
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Så bara för någon på facebook hävdar att han inte svarar så måste det vara så?
Det är så. De senaste två åren har NF hamnat i fokus av en ny anledning.

Eftersom SE-skaran tror NF såg SE bakom LOP sekunderna före skotten, har de på alla möjliga sätt försökt få honom att bekräfta det

Exempel:

https://streamable.com/gj7fk
https://streamable.com/k62it

Men precis som han inte svarar mötesscenario-skaran svarar han inte SE-skaran
Senast redigerad av 299792458 2020-03-29 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in