2020-03-29, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag erkänner också att jag suttit och tänkt, om 7-14 dagar, så ballar det ur helt. Nu är det 3-4 veckor sedan, och saker ser ju faktiskt bättre ut än jag trodde. Dock kommer det ju såklart bli mycket mycket värre, men mina värsta farhågor har inte besannats än.

Nä, det kommer nog en smäll, en ordentlig sådan. Men förhoppningsvis ger denna lugna period sjukvården möjlighet att förbereda. Det får inte bli för lugnt för då packar de nog ihop.
Citera
Medlem
Ana Cabrera
@AnaCabrera
·
Mar 27
JUST IN: 51 Italian doctors who tested positive for #coronavirus have died - Italian Association of Doctors
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
När det kommer lite trevliga nyheter så försvinner Doktor Epstein från tråden illa kvickt. När det dyker upp ett ENSKILT fall om någon 30-årig cancerpatient ja då jävlar blir det liv i luckan igen...
Cancer? Nej.
Citera
Medlem
Spanien
Citat:
Hårda straff på att vistas utomhus och en nedstängning av fabriker och andra arbetsplatser. De åtgärder som ledde till att smittan dog ut i kinesiska Wuhan införs nu även i Spanien, medan Sverige kör vidare på teorin om så kallad "flockimmunitet".
https://www.friatider.se/aven-spanien-stanger-arbetsplatserna
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Tegnell har varit värdelös i 1 månads tid.

Allt han säger framöver bör behandlas kritiskt och belysas mot andra källor.
Citera
2020-03-29, 15:09
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
OBS!

Alla som bara klagar på andras uppfattningar, prognoser, gissningar, antaganden, men INTE SJÄLV har något av detta.

Skall BARA HÅLLA KÄFT även om dessa visar sig vara fel!

Era ord är inte värda ett piss i ett sådant läge, eftersom ni bara klagar och klagar utan egna uppfattningar överhuvudtaget och skulle i så fall i efterhand bara kunna säga "VAD VAR DET JAG SA", utan att själva ha kommit med någon som helst uppfattning.

De enda jag kommer ta kritik från, ifall min prognos eller min uppfattning om läget kommer att visa sig vara fel, är DE som SJÄLVA har kommit med sina motsvarigheter, som dessutom har stämt bättre än informationen från mig.

KOM IHÅG DETTA! - Jag tror också de flesta här inne som har en normalintelligens eller högre, håller med mig i denna fråga!

Jag håller med fullständigt.

Man blir trött på dessa förnekare utan motargument eller någon som helst fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Om jag måste välja mellan döda pensionärer och arbetslösa ungdomar är valet enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Ja arbetslösa bidragstagande kriminella invandrare ska såklart få IVA platser. Framför någon som jobbat hårt hela sitt liv.

Eller hur? Vadå enkelt. Jag är 50/50 där- lika illa med båda. Det är tack vare den gamla jäveln som vi ens har sjukvård åt människor som inte ens är födda här och inte bidragit till någonting. Tänk på det.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Lombardiet har redan visat att det är osannolikt att 95 % skulle vara asymptomatiska.

[...]

Betydligt troligare är att det faktiskt är runt 1 % som dör av sjukdomen (så länge det finns tillgång på högkvalitativ sjukvård).
Den som orkar kolla hur befolkningspyramiden ser ut i Hubei jämfört med Lombardiet, Veneto och Emilio Romagna kan möjligen ge ett värdefullt bidrag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaman
Man i 30-årsåldern avliden av corona i länet
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/en-yngre-man-avliden-av-corona-i-lanetNågon på Flashback som vet något ytterligare om detta dödsfall? Alltså den yngsta personen hittills i Sverige som avlidit i coronavirus.
En killgissning: Man med en eller flera bakomliggande sjukdomar.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Cancer är vida spritt, behandling eller ej.
Vilken sextonåring tänker du på , den från California som nekades sjukvård eller?

Men det ger ju ett dåligt immunförsvar. Vilket kan förklara att yngre dör. Men som länken nedan visar. Mer som ett lotteri.

Citat:
Girl, 16, with no underlying conditions dies from coronavirus

Read more: https://metro.co.uk/2020/03/27/schoolgirl-16-becomes-youngest-die-coronavirus-europe-12466236/?ito=cbshare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Nej.
Antalet döda är 121 - MINST och då har inte Stockholm och Sörmland bland annat rapporterat.
https://c19.se/

Ja, jag fattar inte varför folkhälsomyndigheten envisas med att sammanställa i början av dagen??
Blir galen på denna värdelösa information och otydlighet. Det bidrar bara till ännu mer förvirring och irritation.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrP
5000 urnor med kremerad aska levererades till ETT begravningshem i Wuhan under 2 dagar. Finns många sådana begravningshem och fler leveranser väntas. NYT uppskattar det till minst 45000 urnor och en kines i videon säger att man nog kan lägga på en nolla på antalet döda, kanske 2. Så antingen

1, Antalet döda i Wuhan är betydligt högre.
2. De som dödades i "förebyggande syfte" räknas inte in i statistiken.
3. Rensning av dissidenter
4. Man delar upp askan så alla barnbarn får en urna med lite aska från morfar...
5. Man kremerade alla djur på marknaden också.
6. Produktionen av urnor höll igång ekonomin
7. Fake news.
8. Det är en vanlig influensa

Vad tror ni?
Jag tror ingenting om det, jag ser ju att siffrorna är otilkförlitliga och överlämnar dem därför åt sådana som vill göra politik av dem. Man kan nämligen använda Kinas siffror i vilket syfte man nu finner mest givande för sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in