Citat:
Ursprungligen postat av
Hollenrik
Tack!
Seglar-lågskor i mocka ska man väl ha skoblock i med?
Fan, jag har tre såna där "spiralblock" (resten är vanliga skoblock). Bör jag slänga dom? Kostade ju ändå ett par hundra.
Absolut, var dock varsam med storleken på blocken så du inte töjer skorna på alla med det.
Du kan fortfarande ha dem i skor som har lite kortare livslängd eller som du inte är särskilt rädd om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Partlow
Har loafers i mocka därifrån. Utan att ha använt dem i någon särskilt stor utsträckning kan jag säga att skorna är de skönaste par finskorna jag någonsin haft än så länge. Passade perfekt från första början, rymliga, allmänt bekväma. Har inget ont att säga än så länge.
Men det har jag. Dock inte deras loafers, utan bara provat deras oxfords i boxcalf. Och jag var inte imponerad, tyvärr. Skinnet kändes bara billigt, till och med för den prisklassen, fotbädden oväntat stum och lästformen på tok för generisk i passformen (dock okej rent estetiskt).
Om de passar och man trivs med deras design etc är deras bluchers eller loafers i grain eller mocka säkert ett kap för vissa, men inte för mig.