2020-03-29, 14:37
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Vadå slå på två personer?

Är 110 + 2 = 121 enligt dig eller? Det är 11 personer i DETTA NU! Det innebär, att framåt kvällen, så kommer skillnaden att öka, eftersom FHM har slutat uppdatera för dagen, medan c19 uppdaterar mer eller mindre dygnet runt. Möjligen uppehåll på natten, men de har uppdaterat även efter midnatt tidigare, så de uppdaterar länge.

Och då skall du veta att redan IGÅR hade vi siffran 112 döda från c19. Det innebär, att FHM kan endast komma upp i den siffran först IMORGON, dvs 2 dagar senare.

FHM's uppdatering är en glädjesiffra för panikslagna idioter.
Nåja, ana du konspiration om det får dig lugnare.
Tror inte någon kommer agera annorlunda beroende på om det står 112 eller 120 fall.
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Han tog beslutet att inte stänga ner allt i samhället. Vi har vunnit.

Hur vann vi? Folk dog, och fortsätter att dö, folk är smittade och fortsätter att bli smittade.

Ekonomin har tagit enorm stor skada av det här viruset.

Hur har vi vunnit?
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Då skall jag påminna dig ifall det blir så. Vi får se nu i dagarna! Man kan inte kolla på varenda enskild dag då kurvan naturligt fluktuerar beroende på personerna som ligger på intensiven, där vissa har större fysisk kapacitet att klara sig, medan andra mindre. Men eftersom båda dör till slut, om de nu är i det skicket, så kommer det att infalla förr eller senare, bara att dödsögonblicket inte följer en matematisk kurva helt enkelt. Men i stort bör dödstalen följa kurvan. Och det ser vi först om några dagar. Så enkelt är det.
Du menar på fullaste allvar att du kan förutse antalet döda genom att titta bakåt på antalet dödsfall och därefter göra en prognos som du tror kommer att stämma framöver. Är du galen?

Citat:
En prognos av detta slag är ingen exakt vetenskap, men det bästa vi har just nu. Och den lägger jag fram för att ni skall fatta situationen överhuvudtaget, men ni fattar ju inte eftersom ni inte ens vet vad exempelvis exponentiell ökning betyder. Sedermera kan ni heller inte greppa tidsaspekten som än mer komplicerar det hela, något som ju är jätteenkelt att begripa för den som har lite mer där uppe, men kan ju uppenbarligen vara mycket svårt att förstå för vissa.
Att du sitter och räknar med exponentiell ökning och tidsaspekten baserat på hur det sett ut sedan 11 mars beträffande dödsfall, orsakade av en okontrollerad smitta där ingen vet hur många smittade det finns i landet utan att själv inse att den uppgiften är fullkomligt omöjlig.
Jag kan själv gissa hur många döda vi har imorgon baserat på hur det sett ut senaste veckan, inget jag behöver räkna på. Stämmer det inte kan jag alltid säga som du att det ligger i närheten av vad jag sa haha...
Nej du någon exakt vetenskap är det du sysslar med absolut inte, inte vetenskap överhuvudtaget utan snarare en sannolikhetsteori. Varför inte spela på oddset och slutresultatet i olika matcher, du har ju statistik över lagens spelade matcher och inbördes möten så med din knivskarpa hjärna borde du snabbt spela ihop en förmögenhet.
Nåväl jag är väl för korkad för att förstå hur stor sannolikheten är för att utfallet i din extremt komplicerade och snudd på matematiskt omöjliga prognos kommer att falla ut med dom riktiga siffrorna som tids nog kommer dyka upp.
En sak har vi dock gemensamt bortsett från din prognos, och det är att Tegnell&Co leder landet mot en fullständig katastrof tids nog. Tyvär sover svenska folket djupt och litar blint på allt Tegnell&Co säger, utan att ens för ett ögonblick ifrågasätta eller misstro propagandan.
Ha en bra dag!
Citera
2020-03-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaman
Man i 30-årsåldern avliden av corona i länet
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/en-yngre-man-avliden-av-corona-i-lanetNågon på Flashback som vet något ytterligare om detta dödsfall? Den yngsta hiittills i Sverige som avlidit i coronavirus.
Uppenbart att man mörkar för att massmordet inte ska få fortske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Han tog beslutet att inte stänga ner allt i samhället. Vi har vunnit.

Sverige kommer mer eller mindre få stänga ned förr eller senare, det måste till mer drastiska åtgärder än bordeservering på krogen etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
250 i intensivvård och en fördubbling var tredje dag. Vi slår i sjukvårdstaket i slutet av nästa vecka? Om två veckor behöver 4 gånger fler vård än vad det finns platser. Vi har nog idag minst 20 tusen smittade i Sverige. Siffran är är dock väldigt osäker men tror det i vart fall ligger i intervallet 20-50 tusen smittade idag. Sjukvården kommer aldrig fixa det här. Ser inte hur det ska gå till. Jag fattar varför andra länder kör striktare regler och jag tror fler kommer förstå det närmaste tiden...

Men hur svårt skall det vara.

Det är inte 250 som intensivvårdas just nu, det är så många som vårdas/VÅRDATS totalt.

I Östergötland idag är det 1(!) Som för tillfället ligger på IVA. Som ett exempel, och denna person har inte respirator eller något sådant, utan får syrgas och tittas till regelbundet .
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
På vilket sätt klantade de sig med Nyland? Och det kan ju aldrig vara fel att ha ett gott och genomtänkt beredskapsläge?

Jag tror att det är 3:e eller 4:e gången jag säger detta nu, men Finland gick ut med att man skulle isolera Nyland innan man gjorde det vilket ledde till massflykt.

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ryssland säger att man utvecklat ett läkemedel som stoppar viruset totalt hos en insjuknad människa?

Finns det mer info om detta i svensk media?

Läkemedlet är grundat på (och vidareutveckling av) malariamedicinen Meflokin.

Källa
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006456957.html

Jag skulle inte lita på dem, de påstod att de hade allt under kontroll och att det knappt eller inte var någon spridning alls för bara någon vecka sedan.

Ryssland kör Sovjetskolan just nu, det märks att Putin är en gammal sovjet då han kör på deras ledarstil.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad innebär »gammal socialdemokrati« rent praktiskt avseende detta?

Det innebär att man antingen backar till Palmemodellen eller Erlander.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Vad har du för information som vi andra inte har?
Om du ser till all fakta som finns om vilka faktorer som påverkar dödlighet, ålder, bakomliggande sjukdomar så talar allt för att hon hade bakomliggande sjukdom. Jävligt enkelt att förstå för en normalbegåvad person.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Det kommer inte gå.

Nej. Det kommer inte gå. Även om vi kör total lockdown nu i denna stund är det för sent.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Inte om vi kör data från SK och Birka Prinsess. Det är därför jag gör just så. 8% bar symtomfria, btw.
Och medelåldern på Birka Prinsessan? Bakomliggande sjukdomar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Källa?

Satt och läste på Expressen och det stod i deras flöde. Allt enligt TT. Ingen källa, jag vet.
Citera
Medlem
Citat:
Det är egentligen helt FÖR JÄVLIGT att FHM lurar folket på det viset.

De har haft sin uppdatering för idag - det kommer ingen mer så vitt jag vet, och de ligger på 110 döda, medan det redan var känt igår kväll att där är 112 döda. De hänger ju för fan snart 2 dagar efter!

De kan alltså först komma upp i 112 eller över IMORGON, trots att vi hade de siffrorna IGÅR!

För jävligt.

Senaste siffror på c19 är 120 döda, till exempel.

Aftonbladet följer så klart FHM's siffror för att det är mest bekvämt för de. De vill också förminska verkligheten!

Oj, hur stort är ditt behov av att följa dessa siffror i realtid egentligen och i vilket syfte? Vilken tur att du inte bor i Italien...hur skulle det gå???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in