Under vår/sommaren 2020 kommer Krister Peterson kommer att besvara vem som tryckte av de två skotten eller vilka som bär ansvaret att det gick som det gick. Den storyn blir väl årets största "släppa luften ur en ballong känsla" förmodligen ...
Själv så var jag i Österrike och åkte skidor som alla andra när allt hände 1986, minns att det skålades rätt friskt i barerna när nyheten kom ut på natten, sjukt egentligen .. Vi tittade på varann och sa, måste fan vara ett skämt. Men icke sa Nicke på morgonen i Hotellfrukosten så blev det bekräftat.
Väl hemma i Sverige och så tänkte jag inte så mycket på det, men efter några år börjar man läsa lite om det och blev som fast. Ett talesätt säger att det är den första magkänslan som bruka vara rätt eller i alla fall rätt nära. Så min magkänsla först var att allt var uppgjort helt klart i någon form, så brukar det vara typ och att C.P var en syndabock. Åren går och den ena historien efter den andra berättas. Själv tänkte jag, fan är de så insnöade på C.P eller vill de inte att att en viss information inte ska komma ut, något är fel här ...
Nu kommer det som jag tänker. Första tanken var att Ö var hållhaken i det hela och utnyttjade firmans/bostad vid Regeringsgatan om man nu funderar hur den som tryckte av bara gick upp i rök, men det var inte Ö som tryckte av, någon helt annan person. Det gjordes tydligen många övningar runt om i landet under 80 talet för att testa säkerheten hos olika instanser.
50 Miljoners frågan då. "Vem Sköt Palme"? gjordes under en sådan övning som paret Palme kände till men att det hela spårade ur helt och hållet. Ö fick uppdraget att leda hela övningen och beordrade till den som skulle trycka av att oavsett vad som händer, så skulle den ta sig till firmans/bostad vid Regeringsgatan. Sedan rullades hela cirkusen igång. Hur många eller vilka var inblandad i övrigt det får nog Krister Peterson komma med under vår/sommaren. I Palmeutredningen så finns denna övningsteori men ingen vill ta i den inte ens med tång, man kan ju undra varför
Om Skandiamannen kunde varit inblandad, nja .. men han var ju där som GW säger, man jag tror inte att det var "SKM" som tryckte av. Men att det var Ö som var inblandad i någon form jag har alltid trott. Men frågan då: Vem var det som tryckte av de två skotten? 100% att han lever idag och att vapnet finns kvar
Som sagt under våren/sommaren får vi kanske svaret ..