2020-03-29, 13:28
Medlem
joh80s avatar
GÄVLEBORG. Regionen rapporterar nio nya coronavirusfall under söndagsmorgonen, skriver SVT Gävleborg. Totalt har nu regionen 53 fall.
Citera
Medlem
US - CDC: Due to extensive community transmission of COVID -19 in the area, CDC urges residents of New York, New Jersey, and Connecticut to refrain from non-essential domestic travel for 14 days effective immediately.
Yesterday, 09:58 PM

Jag förstår inte. Borde vi inte stänga ner här med??? Stoppa spridningen!!
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Källor tack, för att stilla min oro.

Ja hoppas någon kan stilla din oro. Hoppas också att om den blir stillad , att du ändå är försiktig eftersom de över 65 också är människor. De flesta överlever trots allt. Men att ligga i respirator är nog inget man bara hoppar upp ifrån.

Om man får tillgång till den hjälpen?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liberacion
Vet inte vad du har för intresse av att mörka sjukdomarna. Men det fanns sedan många år tillbaka underliggande faktorer som gjorde att han var i riskgruppen.

Jag var den första i hela världen som rapporterade om detta dödsfall.
Tror nog jag vet mer än dig.
Citera
2020-03-29, 13:29
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Ja, vi ser det i Italien nu och det kommer överallt, husarrest och matkuponger (i bästa fall, i sämsta fall svält).
Alarmisternas våta dröm
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666

Fast å andra sidan har vi väl många fler gamlingar med diverse välfärdssjundomar idag än för 100 år sedan och denna verkar ju som sagt ta gamlingar av daga och inte unga som spanskan gjorde. Diabetes och metabola sjukdomar var väl nästan obefintliga på den tiden.

Ja. Framförallt dog folk för hundra år sedan av sjukdomar som efter Andra världskriget, ungefär, varit behandlingsbara. Inte minst infektionssjukdomar, så att vi nu är mentalt oförberedda på ett virus som vi ännu inte kan segra över.

Citat:
Det känns så jävla onödigt, bara för att kineserna inte kan hålla en vettig djurskötsel.
Kanske de lär sig nu?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Inte många.

Jag är förvisso ung, drogfri, rökfri och rör knappt alkohol längre.
Dock är jag smått överviktig och har en kost som måste förbättras. Jag är även pollenallergiker.
Inte jag heller. Finns någon utan riskfaktor i tråden, med den definitionen på riskfaktorer?

Jag har iaf fått förståelse för varför Gud tillåter detta att drabba Väst. Kulturer med sådan människosyn som uppvisas här kan inte tillåtas bestå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Ett dödfall hittills idag i Sverige.

Om den här trenden inte bryts mkt abrupt kommer Sverige mkt snart att betraktas som en visdomens hemvist på jorden.

Fem hittills idag och 10 fall som FHM inte rapporterat men som regionerna skriver om på sina pressmeddelanden.
Citera
Medlem
"Ulf Kristersson skriver på sin Facebooksida att Moderaterna vill masstesta människor för corona – för att rädda Sveriges ekonomi.
Partiet ska lägga fram ett förslag på tisdag. "
”Ett viktigt steg för att återstarta samhället och ekonomin är att veta vem som är sjuk, och vem som inte är det. Idag går inte det, eftersom människor inte kan testas i någon större omfattning. Många stannar därför i onödan hemma från jobb där de verkligen skulle behöva vara på plats, eftersom man inte kan veta om ett lindrigt förkylningssymtom egentligen är corona.”
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/194139
Citera
2020-03-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det är en myt.
Nej, all fakta världen över visar på det. Visa fakta på att unga människor under 30 år dör i större antal. Vi väntar!!!!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det är ju du som är idioten som inte ens begriper basala saker som vad ”att mörka” betyder. Inte heller har du kunnat ge svar på hur du menar att media är med och mörkar. Du är en galen foliehatt som ljuger så du tror dig själv. Du kommer säkert även denna gång att enbart svara med personangrepp eftersom det är det enda du har kapacitet till. Inse istället att det inte mörkas ang covid-19.

Ja, enligt mig mörkas med statistik på dödsfall för Covid-19.
Mörkning av statistik på dödsfall sker i hela världen. Sen om man vill tro på sagor får man väl göra det.
Varje land har sin strategi.
I Italien finns det väldigt pålitliga källor som tex borgmästaren i Bergamo som har skrikit i flera dagar om att den statistiken stämmer inte. Enligt honom ska man multiplicera med 4, i alla fall för den staden.

Läste idag en mycket intressant artikel om Wuhan från väldigt pålitlig källa och har kommit fram att de statistik som finns för Wuhan kan aldrig stämma. Det är helt omöjligt. Och vill inte sitta här och argumentera nu.

I Sverige är man knappast några helgon. Varför skulle inte Sverige också mörka? För att man är en humanitär stormakt? I så fall fortsätt leva i era sagovärlden om ni vill tro det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Du som är forskare, varför tar inte lysosomerna i cellen hand om viruset när det passerat endoplasmatiska reticklet innan det når budbäraren RNA?
Nyfiken pensionär.
Jag är absolut ingen forskare själv. Jag svarade bara på någon annans inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in