2020-03-29, 13:01
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Socialdemokraterna och FHM mörkar utav bara helvete just nu. Corona-dödsfall benämns som lunginflammation. Allt för att det ska verka att regeringen gör ett bra jobb. Så de kan vinna nästa val.

Visst, säkert. Fan vad höger-foliehattar det finns alltså. Du tror inte det kan vara så att detta plockas med i statistiken eftersom? Du tror att detta är något som inte händer t ex i Italien också, för att man lägger resurser på något lite viktigare för stunden? Tänk lite istället för att gapa som ett förorättat barn.
Citera
2020-03-29, 13:02
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Man blir ju alltid sjuk när man flyger. De flesta jag pratar med skriver under på det.
Några dagar efter man har landat så har man alltid förkylningssymptom, tycker jag i alla fall.

Slemhinnor gillar inte den torra luften i ett flygplan... Möjligt att man blir känsligare om slemhinnor torkar o man känner sig lite förkyld.

Svårt att hindra droppsmitta från de som sitter nära dig men den luft som cirkuleras har gått genom hepa filter
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Du kan inte jämföra den tätbefolkade STADEN New York City med det glest befolkade LANDET Sverige och dra siffror ur röven på det sättet. Helt olika förutsättningar...

Nej, alla studier visar att det inte har någon större betydelse för smittspridning hur tätt man bor. Virus/baktierier sprids mellan grupper ändå. Bra exempel är att det område i Sverige som drabbades hårdast av Spanska sjukan var Norrlands inland och det område som drabbades värst av Digerdöden var Jämtlands inland (då den norraste bebodda delen av Sverige).
Citera
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
En yngre man har dött efter att ha smittats med coronaviruset, uppger Region Jönköping för SVT. (Aftonbladet)

Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Yngre man i 30års åldern död på grund av corona i Jönköping....

Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
https://www.expressen.se/gt/yngre-man-dod-i-corona-i-jonkoping/

29år enligt källor. Oklart om underliggande sjukdom fanns.

I det här fallet är det ju extremt intressant och även viktigt för allmänheten att få veta om killen hade någon underliggande sjukdom och hur hans livsstil såg ut.

Om han rökte två pack om dagen och/eller hade högt blodtryck/diabetes what ever så är det inte konstigt.
Oavsett så är det tragiskt.
Citera
2020-03-29, 13:03
Medlem
HGs avatar
Inte nog med att Frankrike har fått lägga en order på 1 miljard ansiktsskydd. Till och med Airbus har öppnat en ny flyglinje som skall gå mellan Kina och Europa och leverera 4 miljoner ansiktsskydd och andra typer av medicinsk utrustning. Ser inte att Sverige dock finns med på listan.....

"Airbus has deployed a new flight between Europe and China to help deliver 4 million face masks and other medical supplies to France, Germany, Spain and UK to back up local fights against COVID-19 outbreak"
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
En yngre man har dött efter att ha smittats med coronaviruset, uppger Region Jönköping för SVT.

Region Skåne rapporterar nu om att ytterligare två personer har dött av coronavirus i regionen. Totalt har nu sju personer dött i regionen.

Källa: Aftonbladet

Oj undrar hur ung? Eftersom de går ut med det! Tonåring?
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Visst, säkert. Fan vad höger-foliehattar det finns alltså. Du tror inte det kan vara så att detta plockas med i statistiken eftersom? Du tror att detta är något som inte händer t ex i Italien också, för att man lägger resurser på något lite viktigare för stunden? Tänk lite istället för att gapa som ett förorättat barn.

Här är källan, din vänsterblivna pajas.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3137029803052858&set=gm.26158216020 19415&type=1&theater
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Jag menade att detta gäller för Italien där man har ju tusen döda per dag.
Sverige kommer klara sig med bara 3-4 döda per dag tack vare att man har yngre befolkning, man pussas inte, man följer landsfadern råd och rekommendationer, man röker mindre, man lever sundare liv, man är snyggare, man är feminist, man har en massa bögar och man tittar på melodifestivalen.

Däremot är övervikten ganska hög bland dagens unga och övriga grupper i samhället också. Många svenskar äter skräpmat regelbundet, dricker alkohol, äter mycket socker och snabba kolhydrater, solar ihjäl sig och så vidare. Detta kan leda till cancer, diabetes och/eller högt blodtryck. Sådana sjukdomar ökar ens risk att dö på grund av coronaviruset. Sverige lever inte heller så hälsosamt som du tror. Kanske lever vi hälsosammare än italienarna, det vet jag inte. Men så pass hälsosamma är vi inte.
Senast redigerad av AttCza 2020-03-29 kl. 13:07.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormormaja
*långt alarmistiskt inlägg*
Det som behövs är att tester och medicinering med klorokin tillgängliggörs. Det räcker, vänligen sluta panika.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Ja, jag undrar om medellivslängden kommer vara lägre än förväntat utan coronaviruset i Sverige för 2020, om du försår vad jag menar.
Ja, det utgår jag från.
Frågan är bara om det bllir synligt, eller en ojämnhet i kurvan som man måste ha förstoringsglas för att se, om du förstår vad jag menar.
Citera
2020-03-29, 13:04
Medlem
CityBangBangs avatar
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/-de-strommar-in-och-de-ar-sjuka-valdigt-svart-sjuka/

Nu tycker jag att alla ni förnekare och ingen fara på taket folk skall läsa och begrunda vad som står i den här artikeln

Om du som läser detta fortsatt vill åka på skidsemester, tramsa runt på krogen eller annorstädes för att träffa människor osv samt ej bry er om de påtalade riskerna, så förtjänar ni att låsas in någonstans där ni inte kan utgöra fara för allmänheten. Jag hoppas dessutom att ni drabbas svårt av covid 19 trots era inbillningar att ni inte utgör någon riskgrupp etc.
Citera
2020-03-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Jag menade att detta gäller för Italien där man har ju tusen döda per dag.
Sverige kommer klara sig med bara 3-4 döda per dag tack vare att man har yngre befolkning, man pussas inte, man följer landsfadern råd och rekommendationer, man röker mindre, man lever sundare liv, man är snyggare, man är feminist, man har en massa bögar och man tittar på melodifestivalen.

Önskar du får rätt nästa vecka men den som gick ökade dödstalet från 8 till 28/dygn på 5 dagar. Vad säger det dig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in