• 1
  • 2
2019-11-16, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men du får ju jobba om du säljer dig billigt.

Du är inte värdelös - du är bra att ha om man kan tjäna mycket på dig

Jo det stämmer men jag vill också kunna leva medan jag jobbar ;-)
Citera
2019-11-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenStoreKrigaren
Jo det stämmer men jag vill också kunna leva medan jag jobbar ;-)

Men det skiter dom i - deras intresse i dig är enbart att du är deras PenningMaskin
Citera
2019-11-19, 07:23
Bannlyst
Citat:
Men det skiter dom i - deras intresse i dig är enbart att du är deras PenningMaskin

Det är klart att de behöver tjäna pengar på mig men det behöver ju de andra också....jag förstår dock innebörden och får ta ett annat uppdrag åt ett annat företag....
Citera
2019-11-19, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenStoreKrigaren
Det är klart att de behöver tjäna pengar på mig men det behöver ju de andra också....jag förstår dock innebörden och får ta ett annat uppdrag åt ett annat företag....

Men du vet väl inte exakt vilken betalning de ger de andra?
Citera
2019-11-20, 09:52
Bannlyst
Citat:
Men du vet väl inte exakt vilken betalning de ger de andra?

Jag menade andra bemanningsföretag som inte ändrat sitt arvode, de ger ju samma betalning som tidigare med inte Bemannia. Jag har dock släppt det och går vidare till andra företag som betalar det jag vill...
Citera
2019-11-25, 15:38
Bannlyst
Jag tror att mycket handlar om den enskilde konsultchefen och hur mycket % den behöver på din tjänst. De behöver ju alla dra in en säck pengar på sin tjänst. Har konsultchefen fler underkonsulter så är det ju lätt att spela ut dem sinsemellan... bara ta ett annat uppdrag inte mycket annat att göra....
Citera
2020-03-29, 11:56
Medlem
ALLA sådana här jävla bemanningsföretag anställer helst ..

* Unga - Under 25
* Nysevenskar

Detta eftersom de är fogliga, inte vet någonting om avtal, regler, rättigheter mm och bara är angelägna om att få några rader på sina CV:n och livrädda för några år äldre "sjäfer" som var skolgårdsmobbande psykopater

Nysvenskar får man ju dessutom gratis med närmast 100% lönebidrag från ArbetsFörnedringen så att Löfven & Co kan stå där och orera om hur duktiga, flitiga mm dessa leekare, advokatter och inschenjöörer är som får Sverige att gå runt
Citera
2020-03-29, 12:12
Medlem
Spelar dom fult göra samma sak prata lite fint med stället du är uthyrd till och säg att du är missnöjd med ditt konsultbolag och fråga om dom ser något problem om du aningen byter bolag eller kan vara egen underkonsult direkt.

Har varit med om detta på en tidigare arbetsplats vi var 10 konsulter från bolag X sen började komma konsulter från bolag Y som tydligen hade bättre lön än oss andra.

Bolag X ville inte betala mer i lön så vissa slutade helt och andra bytte bolag till Y och cheferna på företaget som hade uppdraget tröttnade på bolag X och slutade anlita konsulter via dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in