2020-03-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Att du börjar med sexistiska uttryck och går vidare med förklenande stereotyper om folk du inte vet ett skit om är knappast förvånande. Men det är det absolut sista vi behöver just nu.

Jag vet att du inte skämtar och ditt namn föreslår att du är man.
Hade samma diskussion med två igår angående ordet "killgissa".

Vad har hänt, det var ju alltid feministerna som kastade sig som utsvultna oskulder över allt som med lite god vilja kunde misstolkas som sexistiskt men nu verkar det vara open season på allt. Killgissa trodde jag var ett vedertaget uttryck men det triggar tydligen vissa till okontrollerad gråt

I ditt fall så kallade jag italienerna för "rastlösa" i ett uppenbart försök att vara lättsam mitt i detta allvar.

Vilka sexistiska uttryck har jag använt förutom fällan jag lagt in ovan
Citera
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Då tycker jag vi skickar dig till usa, du får det säkert mkt bättre där. Sådant här landsförräderi är vad Tegnell varnat för.

Vi är en stark god nation. Uppskattas inte det så dra

Stark och god nation? `Har du just anlänt, minns du ens Sverige?

Vi har sett polisen helt nedmonterats kriminella äger gatorna, nu ser vi ett virus som får Sverige att återigen visas hur nedmonterat det är.

Stark och god nation, är det så du uppfattar det?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det är samhällets värsta fiende och det största hotet mot mänskligheten.

Ta det på allvar.
Ja, just nu kanske.
Inte i modern tid, vilket var påståendet, vi har genom tiderna stått inför många hot, många med stor dödlig utgång, och överlevt dessa.

Vi kommer överleva detta Wuhanvirus också, om några år finns säkerligen nya hot i fokus.

Givetvis ska det tas på allvar, jag sover som ett barn, i trygg förvissning att alla nödvändiga åtgärder är vidtagna.

Det vi skulle förberett för några år sen går inte att ändra nu, vi får spela med given hand och förhoppningsvis bygga upp en bättre beredskap för framtiden.

Detta gäller 95% eller så av alla länder, behövs tyvärr såna påminnelser ibland, när vi slimmar sjukvården enligt något LEAN-koncept eller avskaffar allmän värnplikt så pissar vi på våra föregångares oro och befogade rädslor och låter ekonomerna styra baserat på vad som är bäst för dagen.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Ok. Då var jag lite fel ute. Då infinner sig kaoset i Stockholmsregionen om 1,5-2 veckor.
Fast i Sverige har vi ju nu över 1000 platser. Och de lär ju omfördela patienter om det behövs. Så med lite tur, om inte andra regioner blir som Stockholm, så kanske vi kan klara det utan vårdhaveri. Får hoppas på det.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
SVERIGE/SKIDANLÄGGNINGAR. Galtis skidanläggning i Arjeplog stänger för säsongen.
"I det extraordinära läge som vi alla befinner oss i med spridningen av Covid-19 känner vi inte att vi tar vårt samhällsansvar ifall vi håller skidanläggningen öppen under påsken."
"Till grund för beslutet har vi även tagit hänsyn till situationen inom sjukvården. I Arjeplog finns två ambulanser och det är 22 mil till närmaste sjukhus, varje ambulanstransport tar ca 5 timmar," skriver Galtis vd, Håkan Ederlöv, på deras webbplats.

Bra att några tar sitt samhällsansvar 👏

Dom minsta skidorterna stänger, men det är ju sälen och Åre som är boven i dramat och dom lär inte stämma
Citera
2020-03-29, 10:27
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Är det bara i Kina och Sydkorea som det har vänt?

Eh. Här i Sverige har det vänt..
Kolla worldometer och c19.se
Citera
Medlem
Finns det någon statistik om hur många individer som blivit friskförklarade efter att ha blivit inlagda på sjukhus p.g.a Covid-19 i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Och på Flashback finns alla motvallskärringar samlade

Internet är fantastiskt, här är vi alla experter. Skiter det sig är det bara att skapa nytt konto och köra på igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du får inte korrekta siffror eller en ärlig beskrivning av situationen i landet.
Jag befinner mig i landet ifråga, och jag ser i alla fall inget som inte stämmer med beskrivningen. Inte för att jag persponligen kan se allting, såklart, men om horder av människor hade legat döende så borde det nog märkas på något sätt.
Citera
Medlem
Nirecues avatar
Hej!
Läser nu på morgonen att Norge skall börja masstesta samt att andra länder redan gör det. Hur kommer det sig att inte Sverige gör detta? Finns det inga pengar till test? Fruktansvärt att läsa om vårdpersonal som inte har skyddsutrustning med. Verkar som det är stor brist på pengar men framför allt framförhållning. Tester och skydd borde ju ha köpts in för länge sen. Sanslöst dåligt skött!
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Är det så?
Trots att den franske hälsovårdsministern varnat???
Fel!
Det är paracetamolbaserade produkter du borde satsat på.
Citera
2020-03-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Afterski är definierat som en smitthärd antagligen på grund av skidåkare som efter Italien resan fortsätter i Åre eller Sälen. De har inte fångats in och stoppats på grund av att de aldrig sattes i karantän. Tegnells stora miss!

Men folk som åker till sommarstugan på Rådmansö över påsk och kommer hem utgör inget hot mot dig. Där ute finns inget virus att hämta.

Du åker kanske tunnelbana längs blå linjen mot Hjulsta och då kan du få viruset av vem som helst. Den risken är betydligt större.

Den blåa linjen borde döpas om till den röda linjen.. om det inte redan fanns en röd linje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in