2020-03-29, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Ja, Sverige blir (är nog redan) den fula ankungen som ingen vill beblanda sig med. Tyvärr är detta ingen saga så det blir ingen svan.

Läser i Aftonhoran att Sveriges slapphet och liberala regler ifrågasätts av alla andra länder och Tegnells urtvättade tröjor är på tapeten.
Citera
2020-03-29, 01:48
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ursäkta men en tekniskt fråga, hur kan något som tinar från isen spridas?
Vet inte riktigt, men det finns de som oroar sig för uråldriga patogener som tinar fram när jorden värms upp. Till och med spanska sjukan har studerats genom att ta vara på viruset från en nedfryst människa:

Det var länge okänt vilket virus som låg bakom pandemin. År 1998 hämtade patologen Johan Hultin prover innehållande välbehållna virus från lungvävnaden i en kvinna som dog 1918. Hennes kropp hade bevarats i permafrosten i Alaska. Proverna skickades till ett forskarlag i USA, lett av Jeffrey Taubenberger, som lyckades isolera viruset i ett av Hultins prover.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Spanska_sjukan
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Ja, Sverige blir (är nog redan) den fula ankungen som ingen vill beblanda sig med.

Eller så blir vi föregångsmän om vår strategi lyckas bättre än andras.
Citera
Bannlyst
Citat:
Du är vältränad och inte i riskgruppen om du inte är över 60år och rökare, så slappna av.

Jag är i riskgrupp, har högt blodtryck. Och är inte vältränad. Har bara konstigt nog bra resultat i blodet.

Och finns många i min ålder som ligger i respirator runt om i världen
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som sagt, lite osäker då det ändras fram och tillbaks eftet Kims nyckfulla hobby att skjuta upp robotar, sanktioner mot landet, bland annat förbud för nordkoreaner att arbeta utomlands.

Men någon form av mänskligt resande mellan Kina och Nordkorea bör existera i någon form, handel bedrivs.

Ja, det förekommer.
Citera
2020-03-29, 01:49
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
TACK!
Mycket intressant information, tänk att detta är i princip andra sidan på jordklotet innan det byter ut över tio år senare i Kina?!

Jag har följt Event 2001 och summan av kardemuman är att finns det ingen ekonomi som kan skapa ett vaccin så är mänskligheten körda var deras resultat.

Det är rätt delvis men det finns numera många forskare som vill skapa ett vaccin, typ alla, det handlar inte om pengar.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Läser i Aftonhoran att Sveriges slapphet och liberala regler ifrågasätts av alla andra länder och Tegnells urtvättade tröjor är på tapeten.
Det kan ju vinklas av både läsare och av skribent.

Visst finns det ifrågasättanden. Men också nyfiket intresse. Det är ju ingen som har facit ännu.
Citera
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Alla tre i kombination är nog en bra indikator. Du är nog rätt safe om du saknar de andra ingredienserna.

Edit:
Ditt tillstånd låter mer som stress alternativt hypokondri.

Du är nog inte ensam om att ha andnöd i dagens läge.

@rezpekt: Upplever du andnöd/tryck över bröstet utan några andra symptom är det med mycket hög sannolikhet psykosomatiskt och dödsångestrelaterat. Fight-or-flight-syndrom som utsöndrar (nor)adrenalin som skapar rädsla men ofarligt.
Citera
2020-03-29, 01:51
Medlem
matsqqs avatar
Läs längst ned i denna artikel från 2009:

https://computersweden.idg.se/2.2683/1.243122/hon-har-koll-pa-svininfluensan

Smittskyddsinstitutets forskare Lisa Brouwers gör en körning i sitt simuleringsprogram för spridning av svininfluensa.

...

Hon har också tittat på vilken effekt för smittspridningen det skulle ge att stänga skolorna.

"-Absolut dyrast var skolstängning. Det minskar inte smittan utan försenar den lite. Men kostnaderna för produktionsbortfall blev skyhöga."

Min gissning är att detta är grunden för den strategi som nu används .... utan den här forskningen tror jag aldrig man hade vågat köra denna linje ...
Senast redigerad av matsqq 2020-03-29 kl. 01:55.
Citera
2020-03-29, 01:54
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det kan ju vinklas av både läsare och av skribent.

Visst finns det ifrågasättanden. Men också nyfiket intresse. Det är ju ingen som har facit ännu.

Angående bluffen 1976 så finns det facit.

"The swine flu fraud of 1976 exposed on 60 Minutes"
https://www.youtube.com/watch?v=ojfx2RPSeWw&fbclid=IwAR0EQ5DSdXjgDyRy70THY lG6QWReIz8tjNZ-U8ZdV_TGJ-UL_cYlj11hm9o
Citera
2020-03-29, 01:54
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Jag har följt Event 2001 och summan av kardemuman är att finns det ingen ekonomi som kan skapa ett vaccin så är mänskligheten körda var deras resultat.

Det är rätt delvis men det finns numera många forskare som vill skapa ett vaccin, typ alla, det handlar inte om pengar.

Nästan allt handlar om pengar i vår värld idag, det ser du nu när epidemin kommer.
När det normala ekonomiska flödet inte fungerar så rasar vissa företag.
Citera
2020-03-29, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Känner absolut till alla glåpord som du hänvisar till, men varför anklagar du mig för det?!?

-----------------
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Vad fan är det med Tegnell? Varje gång han börjar prata vajjar han kraftigt till och börjar svänga från vänster till höger upprepande. Det ser ju helt stört ut.
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Ja, ser helkonstigt ut. Noll mediaträning.

Enligt min tolkning skrevs dessa två inlägg med avsikt att häckla.
Sen vill jag förtydliga att "hatar honom, kränker honom" gäller kanske inte just er. Jag syftade
på de skribenter i denna tråd som uppenbart och öppet skriver hatiska och kränkande tillmälen.
Utöver det får jag väl krypa till korset och be om ursäkt för "små fisar" och "Era djävla småspigg!".
Det hade jag ingen grund för att skriva till/om er. Stundens hetta är en anledning som skulle tänkas kunna vara en förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in