2020-03-29, 01:36
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jaså? Påverkar hemoglobin också immunförsvaret? Jag hade 175 i hb och min läkare sa att jag hade blivit tagit för doping om jag testat mig.

Han menar att jag har samma sin elit löpare som är uppe på hög höjd för att kunna syresätta sig bättre. Och jag har alltid 100 i syresättning.

Du är vältränad och inte i riskgruppen om du inte är över 60år och rökare, så slappna av.
Citera
2020-03-29, 01:38
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Den globala uppvärmningen och de smältande polerna och de stigande havsnivåerna då? Med nedfrusna virus som frigörs när tjälen går ur tundran och insekter och bakterier som börjar frodas i höjda temperaturer och överbefolkningen och slöseriet och de nedhuggna regnskogara i Amazonas då och alla pappermuggar som inte återvinns och all plast i haven som förstör allt? Hur har du kunnat glömma det? En pandemi går över, men den globala uppvärmningen bara eskalerar men du tycker inte att den utgör ett hot som ska stoppas i tid trots att massor av människor sannolikt kommer att dö direkt och indirekt.

Varför blir du inte klimatkramare istället om du nu vill rädda världen?

Ursäkta men en tekniskt fråga, hur kan något som tinar från isen spridas?
Citera
2020-03-29, 01:38
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Men vad som är riktigt läskigt är Event 201 som hölls i September 2019!

https://youtu.be/AoLw-Q8X174?t=13

TACK!
Mycket intressant information, tänk att detta är i princip andra sidan på jordklotet innan det byter ut över tio år senare i Kina?!
Citera
2020-03-29, 01:39
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Dom har ju redan 97 case. Hur många behövs egentligen för att räknas som fäste.. det där blir dom aldrig av med.

Inte den stad i tredje världen där smittan ska eskalera, så mycket kan jag säga. Om den gör det räknar jag dock med benhård bevakning utifrån av vissa stadsdistrikt och skydd av oljeraffinaderier för att bevara någon sorts lugn och fortskridande samhällsfunktioner om det nu inte blir karantän.
Senast redigerad av karamazow 2020-03-29 kl. 01:51.
Citera
Medlem
camos avatar
Vi har några tuffa veckor framför oss, sen lättar det. I sommar är resten av världen fortfarande i karantän och lider av Post Coronskt Stress Syndrom. Här i Sverige firar vi midsommar, dansar till små grodorna och njuter av en svensk sommar utan utlandsresor (vi lär inte vara välkomna utomlands). Bit ihop så löser vi denna skiten

Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Om man ligger hemma utan feber utan hosta och har lite lite tungt att andas kan det bli farligt om det nu skulle vara corona?

Kan man få bara andnöd och dö av det? Eller borde man ha feber? Eller att hjärtat pumpar som fan

Alla tre i kombination är nog en bra indikator. Du är nog rätt safe om du saknar de andra ingredienserna.

Edit:
Ditt tillstånd låter mer som stress alternativt hypokondri.

Du är nog inte ensam om att ha andnöd i dagens läge.
Citera
2020-03-29, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Vi har några tuffa veckor framför oss, sen lättar det. I sommar är resten av världen fortfarande i karantän och lider av Post Coronskt Stress Syndrom. Här i Sverige firar vi midsommar, dansar till små grodorna och njuter av en svensk sommar utan utlandsresor (vi lär inte vara välkomna utomlands). Bit ihop så löser vi denna skiten

Ja, Sverige blir (är nog redan) den fula ankungen som ingen vill beblanda sig med. Tyvärr är detta ingen saga så det blir ingen svan.
Citera
2020-03-29, 01:42
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag har svårt när medier använder vissa personer som experter när det kanske inte ens är deras inriktning.

Egentligen är det franska som är "mitt" främmande språk (efter åtta år på franskdominerade arbetsplatser), men tyska massmedia är många gånger bättre i det här avseendet. Jag är mäkta imponerad. Virologer och epidemiologer utnyttjas som auktoriteter istället för som grälsjuka kombattanter, vilket tyvärr verkar vara den massmediala vinkeln i Sverige (och Frankrike).
Citera
2020-03-29, 01:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej, så pass många. Trodde att banden var mindre intima än så.

Som sagt, lite osäker då det ändras fram och tillbaks eftet Kims nyckfulla hobby att skjuta upp robotar, sanktioner mot landet, bland annat förbud för nordkoreaner att arbeta utomlands.

Men någon form av mänskligt resande mellan Kina och Nordkorea bör existera i någon form, handel bedrivs.
Citera
2020-03-29, 01:44
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Det är ett rätt lustigt sammanträffande men de har ju gått ut och förklarat att deras ingångsvärden (dödlighet osv) är väldigt långt ifrån Covid-19 och gäller inte alls, tack och lov.

Dom är självklart inte 100% men tanken kommer ju fram och man börjar fundera på över sammanträffandet att sammankomsten var 2mån innan första fallet.

Vi såg det inte komma. Eller...?

Konspirationsteori eller inte, man/vi/dem/världen skulle ha vart bättre förberedda och inte tagna på sängen som det nu verkar. Jag är ingen Tegnell fan men ju mer man ser, ju mer börjar man fundera på vad han vet som vi inte vet? Jaja, den som lever får se...

Intressant minst sagt
Citera
2020-03-29, 01:45
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
TACK!
Mycket intressant information, tänk att detta är i princip andra sidan på jordklotet innan det byter ut över tio år senare i Kina?!

Inte 10 år!, 2 månader! Event 201 hölls i September 2019!
Citera
2020-03-29, 01:45
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Sverige kommer att få EXTREMT med smittade av den enkla anledningen att man inte gör ett skit.
Om 1 + 1 = 2 säger ekvationen att det är TOTALT kört för Sverige som kommer behöva hantera en enorm katastrof av oändliga smittade människor.
Vilken del är oklar?
Efteråt kommer landets infrastruktur förhoppningsvis vara kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in