2020-03-29, 00:53
Medlem
BLW77s avatar
intressant läsning kan finnas i The report from Iron Mountain, som klassats som en konsperationsteori av makten. Läs och bedöm själva.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ifall dödstalet fortsätter att öka med minst 1.125% per dag kommer det om 30 dagar vara ca. en miljon döda.
Hur många miljoner var det nu igen som bebor vår planet?
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Så du tror inte det hade märkts om det dog mängder av människor även om de inte är bekräftat smittade? Sjukvården hade inte reagerat om det helt plötsligt börjat droppa in/dö x10 mer människor än vanligt utanför de inlagda för Corona? Din dumme fan.

Tar man döda människor TILL sjukhus för de första? Till sjukhus som är överbelastade?! För att konstatera att de är döda eller vadå? Under pågående pandemi? Precis allt du sa saknar helt logik din dumma jävel. Komvux var en överdrift märker jag.

Hur kan döda människor droppa in? Är det en zombie-apokalyps vi har att göra med? Eller vaknar de som dött av corona till liv och går till sjukhuset för att hjälpa till med statistiken?
Citera
2020-03-29, 00:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
De är i lägenheten bredvid, eller möjligen under mig, Stockholm. Rejäl högljudd hemmafest.

Jag har egentligen inget emot stockholmare. Jag har själv varit en i ca 10 år även om jag var inflyttad som majoriteten är. Däremot så tror jag överklassen är överrepresenterade när det gäller att vara oansvariga men även många i förorten.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Vänta tills viriuset får fäste i afrika och sydamerika, fyfan ingen av oss kunde ana detta i slutet av December... Vi måste kämpa.

Inget land kommer att vara så illa som Sverige procentuellt sett till invånarna.
Citera
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
"Forskning" är inte att tala om i detta läge, allt går för fort för att forskning ska ha en chans att ligga före som jag ser det. Jag tar in mycket information men kan inte minnas detaljerna kring allt, någonstans har jag snappat upp just information om att även djur kan smittas av corona.

Under första världskriget 1914-18 så hade även hästar(!) skyddsmask. Väldigt, väldigt underligt att det moderna svenska kapitalist samhället inte kan skaka fram dessa. Utan vårdpersonalen får fan gå med soppåsar(!) för att skydda sig själva istället.

https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.ipmsstockholm.se%2Fp hpBB3%2Fviewtopic.php%3Ft%3D4712%26start%3D10&psig =AOvVaw1V3wzxQgbJyrZSIHw82Rrt&ust=1585525553723000 &source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCLizro2tvug CFQAAAAAdAAAAABAD
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag kan väl nämna att det spreds ett rykte i Wuhan att det var husdjuren som spred smittan, balkongflygning fick ett helt nytt clientel, katter och hundar landade på asfalten vid höghusen.

Varför dessa "balkongflygningar", jag förstår inte riktigt sammanhanget?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Men du förstår att det inte är någon exakt siffra i vilket fall?
Många av dessa skulle ha dött oavsett men råkade bara just idag även vara smittade av Wuhan.
Likadant åt andra hållet, hur många icke-smittade dog som en följd av att Wuhanviruset ockuperade viktiga vårdplatser?
Men du ska få en siffra om det nu är viktigt:889
Men reagerar du inte själv på hur du uttrycker dig. Vidrigt, även om du försöker smyga in det i nåt slags låtsasexpertspråk så skiner skiten inom dig igenom.
Är det ditt sätt att reagera för att du får mothugg utav människor som har känslor för och bryr sig om sin nästa?

De där 889 är människor, inte en jäkla siffra.
Citera
2020-03-29, 00:55
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag kan väl nämna att det spreds ett rykte i Wuhan att det var husdjuren som spred smittan, balkongflygning fick ett helt nytt clientel, katter och hundar landade på asfalten vid höghusen.

Måste ha missat 13000 inlägg i den här tråden men är det sant? Kinesidioterna är totalt efterblivna. Äta hundar går bra men att ha en liggande vid fötterna på mattan blev jobbigt?
Citera
2020-03-29, 00:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Word! Tråkigt men sant, så är läget.

Ja, visst är det tråkigt, men det är totalt omotiverat att ha lockdown stup i kvarten för att människor riskerar att dö, hela mänskligheten är inte hotad.

Känslokall?

Nej, inte ett dugg, dock har jag lite perspektiv på saken.

Vi har inte lockdown tre månader om året varje år för att förbättra luftkvaliteten så att färre dör i cancer och luftvägssjukdom, och det handlar om rejält många fler än som riskerar att dö av Covid-19.
Citera
2020-03-29, 00:56
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=sLa_QiWulPE

Har ni sett den här då? Fru von der Leyen visar hur man tvättar händerna. Men hon tar inte av sig vigselringen! Det är grundläggande att man inte får ha på sig ringar, armband, armbandsur etc. nu, för smittämnena gömmer sig under dem - tvålen kommer inte åt! Och hon är utbildad läkare också!
Citera
2020-03-29, 00:56
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nej men när det är kanske är 8 personer i produktionen totalt(3 gäster och programledare) och några kameramän så såg avståndet väldigt märkligt ut. Normalt så håller inte folk sådana avstånd och det kommer från kvinnan som ändå ser det som en mild sjukdom. Iallafall till en början
Oavsett om man hatar Wold eller inte så måste man ju inse att hon kan räkna.
Hon vet att 3½% av dem som smittats i hennes ålder (åldersspannet 60-69 år) råkat dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in