2020-03-29, 00:42
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Om en person blir vårt sjuk i Covid-19 och har en katt så verkar det som att den kan bli sjuk men det är så liten forskning runt detta, ett i Hong Kong och killen från Wales vars katt dog eller har du någon mer information.

"Forskning" är inte att tala om i detta läge, allt går för fort för att forskning ska ha en chans att ligga före som jag ser det. Jag tar in mycket information men kan inte minnas detaljerna kring allt, någonstans har jag snappat upp just information om att även djur kan smittas av corona.
Citera
2020-03-29, 00:44
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nej varför tror du det? Kina vill väl själva inte ha någon ny coronaepidemi.
Varför skapar man det gång på gång då?
Och varje gång ska djurmarknader förbjudas men återuppstår inom ett år.
Förhoppningsvis kan det bli annorlunda den här gången men tveksamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har Italien rapporterat idag kl 18? Hur många dödsfall? Jag har försökt bläddra bakåt men det är en mardröm.
+889
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Har Italien rapporterat idag kl 18? Hur många dödsfall? Jag har försökt bläddra bakåt men det är en mardröm.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/ ???
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ligger väl stadigt på 700-800/dygn.
Är exakt siffra viktigt?

Ja. Det tycker jag väl. När det gäller människor som förlorat livet känns det sådär att säga "kring 700-800, inte så noga"
Citera
2020-03-29, 00:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det där är bara dumheter och det vet Tegnell mycket väl om själv, liksom hans danska kollega. De känner mycket väl till att ju mindre människor exponeras för varandra desto mindre blir spridningen.

Punkt slut. Det är fakta och behöver inte ens diskuteras.

Däremot finns där andra aspekter att ta hänsyn till.

1. Kan man göra det på annorlunda sätt än att bara rakt av stänga skolan? Kan man helt hålla isär elever så de inte sitter nära varandra, att inte för många har raster samtidigt osv.
2. Kan man ha öppna gränser men vara hårdare med karantänåtgärder för vissa gruper osv.
3. Vad får en stängning för påverkan på samhället? Förvärrar det vården vilket ger högre dödsantal istället?

osv. osv.

De försöker så klart räkna på allt detta. Men det spelar egentligen ingen roll, eftersom deras beslut med största sannolikhet helt åt helvete. Och det kan vi se på land efter land i Europa som INTE hade facit i hand. Sverige HAR facit i hand men agerar inte därefter, och därför är också besluten sannolikt åt helvete.

Men det får vi veta först om ett tag. Jag tror vi är körda...

Och när människor åter börjar träffas världen över tar spridningen ny fart, det vet man också.

Vi kan inte ha lockdown två gånger i halvåret under överskådlig framtid.

Så länge vi inte har ett vaccin är den enda rimliga lösningen att dämpa spridningen, skydda de svaga, dra ut på det, och sakta men säkert nå en flockimmunitet.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Jag tänkte på luftburen smitta, som det brukar kallas, som är en egen definition.

Det blandar sig inte med luften som en gas gör. Det finns såna smittor också och dom har ett betydligt högre R0 än vad SARS-CoV-2 har.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Du inte för var den som är den, men det där låter snarare som en panik-attack eller en påbörjande panik-attack. Jag har det själv ganska ofta tyvärr.. Vanliga symtom är att det känns som man har svårt att andas och hög pulls, samt generell "oro" i kroppen.

Kan så klart vara något annat också men tror du hade haft feber innan du får så svårt att andas av Corona att du märker av det utan att vara i fysisk aktivitet.

Ja jag har haft såhär många gånger tidigare. Så vet att det inte är just Corona men undrar ändå om man bara kan ha detta som symtom. Om man nu skulle få det i framtiden
Citera
Medlem
pampussas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Stackars USA, inga eller dåliga sjukförsäkringar gör att många måste arbeta för att få råd med mat när de är sjuka och det gäller alla områden, tänk snabbmat.

Og nå er et spedbarn og død
https://www2.illinois.gov/Pages/news-item.aspx?ReleaseID=21317

"There has never before been a death associated with COVID-19 in an infant. A full investigation is underway to determine the cause of death," said IDPH Director Dr. Ngozi Ezike. "We must do everything we can to prevent the spread of this deadly virus. If not to protect ourselves, but to protect those around us."
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Haha. LOL

Ok. Bra gissat. Du måste ha många som tar dig på allvar i din omgivning.
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
I ett senare inlägg skrev jag:

Men du missade nog det.

Inte mycket att läsa av i dina inlägg Skilly.
Senast redigerad av Contractors 2020-03-29 kl. 00:50.
Citera
2020-03-29, 00:46
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Du var nära delerium tremens då. Mysigt.

Nja men en rejäl avtändning med panikångest. Hade inga vanföreställningar. Men jag lärde mig en läxa. 20 år sen nu, har aldrig gjort nåt liknande.
Citera
2020-03-29, 00:46
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/ ???

Ja sen sidan är sen första jag kollar så klart. Men var där menar du att jag ser dagens rapport som kom kl 18? 27 mars är det senaste jag ser där på Daily deaths (919)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in