Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Ett välskrivet och rörande inlägg. Man känner sig dum då man ofta skriver att det blir värre, hoppas det löser sig. Vårdpersonal gör ett fantastiskt jobb och alltid gjort och det är synd att det ska sparas på allt där.
Jag säger att det blir värre men jag känner mig inte alls dum.
De (de flesta hoppas jag, och räknar mig själv i det) som snackar om att det blir värre, att det blir en katastrof i Sverige, gör det för att man vill att folk ska fatta, få folk att vakna. Att folk ska fatta att i detta land man har valt en totalt felaktig strategi.
Jag är med i liknande grupper i länder som har valt att försvara sina medborgare.
Jag skulle aldrig i mitt liv tänka mig att spela domedagsprofeten där. Och ingen annan gör det heller. Varför skulle man det? Det finns ingen poäng med det.
Varför detta görs på ett svenskt forum är främst pga staten har valt ett sätt som med största sannolikhet kommer att leda till en humanitär katastrof.
Vad fan skulle man vinna på att sitta här och skrämma folk?
Jag vet inte. Jag skulle iaf aldrig tänka mig göra nåt sånt.
Så dem som säger att det blir värre gör det med goda intentioner (utgår jag ifrån).
Till skillnad från dumma svensken som säger att allt är bra och är medbrottslig i denna fars.