2020-03-29, 00:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Fast nu i efterhand är det inprincip omöjligt att kina endast haft 3k dödsfall

Det beror på, har de kört med massavrättning av de som har varit smittade och sedan kört stenhård karantän så är det inte helt omöjligt, det är dock jävligt otroligt speciellt då smittan finns i grannländerna och även Japan har fått en ny uppblåsning av den.
Citera
2020-03-29, 00:20
Medlem
Tomma gator i Stockholm
Citat:
En lördagskväll i Stockholm några dagar efter löning brukar stan vimla av liv. Men denna lördag är annorlunda. DN:s fotograf Nicklas Thegerström gav sig ut i city.
Bilder i artikeln på ett öde Stockholm denna lördagskväll. Folktomt vid 18-tiden på ställen som Kungsgatan och Stureplan.

https://www.dn.se/sthlm/tomma-gator-i-stockholm/
Citera
2020-03-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Om man ligger hemma utan feber utan hosta och har lite lite tungt att andas kan det bli farligt om det nu skulle vara corona?

Kan man få bara andnöd och dö av det? Eller borde man ha feber? Eller att hjärtat pumpar som fan

Det finns en matris över symtom fördelat över ett stort antal kineser med C-19. Minns att feber var det vanligaste symtomet bra över 90% och att hosta låg runt 70-80%. Andningssvårigheter minns jag inte.

Det verkar vanligt att sjukdomen börjar med feber och sedan ofta hosta. För att gå över i andningssvårigheter och då ibland behov av vård. Ibland efter att personen trott sig vara på bättringsvägen. Det verkar vara det som drabbat många i spanien där jag följt det som skrivits av folk som varit sjuka. Massor av unga människor som fått svåra andningsproblem. Dom flesta överlever. Dock är det en del som inte hinner/inte kan få vård eller som väntat för länge. Då kan du dö oavsett ålder eller andra sjukdomar. C-19 sätter sig på lungorna. Viruset är inte beroende av andra underliggande sjukdomar för att döda om patienten inte får rätt vård i tid om infektionen fått fullt fäste i lungorna.
Citera
2020-03-29, 00:21
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det kan säkert fastna lite viruspartiklar i pälsen på dem.
Vad ska man säga? Om du är ute ibland folk så släpar du eventuellt coronavirus som satt sig på dig och dina kläder.
Det är nog troligare än att utekatten kommer hem med coronavirus i pälsen.
Citera
2020-03-29, 00:22
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Finns det så många andra enheter som använder respiratorer, operation kanske?!? Försvaret hade tydligen egna i alla fall, av äldre modell.

Vad jag förstått kommer de allra flesta först till infektion. Sedan körs de till IVA. Även om det finns isoleringsrum där, så undrar man lite över risken att smitta på vägen dit och till andra på samma avdelning. Där vårdas ju även t.ex. trafikskadade.

Precis, det finns till trauma osv.

Jag tror nog de försöker hålla isär covid-19 och misstänkt covid-19 så långt det bara går fråan trafikolyckor och annat. Eller klart att de gör. Men sen kan man såklart aldrig gardera sig helt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ett välskrivet och rörande inlägg. Man känner sig dum då man ofta skriver att det blir värre, hoppas det löser sig. Vårdpersonal gör ett fantastiskt jobb och alltid gjort och det är synd att det ska sparas på allt där.

Jag säger att det blir värre men jag känner mig inte alls dum.
De (de flesta hoppas jag, och räknar mig själv i det) som snackar om att det blir värre, att det blir en katastrof i Sverige, gör det för att man vill att folk ska fatta, få folk att vakna. Att folk ska fatta att i detta land man har valt en totalt felaktig strategi.
Jag är med i liknande grupper i länder som har valt att försvara sina medborgare.
Jag skulle aldrig i mitt liv tänka mig att spela domedagsprofeten där. Och ingen annan gör det heller. Varför skulle man det? Det finns ingen poäng med det.
Varför detta görs på ett svenskt forum är främst pga staten har valt ett sätt som med största sannolikhet kommer att leda till en humanitär katastrof.
Vad fan skulle man vinna på att sitta här och skrämma folk?
Jag vet inte. Jag skulle iaf aldrig tänka mig göra nåt sånt.
Så dem som säger att det blir värre gör det med goda intentioner (utgår jag ifrån).
Till skillnad från dumma svensken som säger att allt är bra och är medbrottslig i denna fars.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Skulle husdjur smitta så bränner man dem för att minska risken till spridning.
Eller så tvättar man dem med tvål och vatten i 20 sekunder.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRG-M86
Precis. Den enda anledningen jag ser till att vården inte använder det, förutom att det är dyrt i inköp, är logistiken som behövs för desinfektion av utrustningen. Enklare att bara slänga.
På lång sikt är dock återladdningsbara skydd överlägsna, det fattar förhoppningsvis de flesta.

För att desinfektera så dränker man partikelfiltret och masken i isopropanol i fem minuter sedan måste de torka förstås, det kan man göra i minst 13 månade enligt tester och jag pratar om Sundströms filter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Den statistik som bygger på att man har brist på tester, testar inte ens vårdpersonal, mörkar vart smittan är och låtsas som det regnar?

Grattis din dumma jävel. Du är en del av problemet i dagens Sverige. Gå ut och ta en appletini och slicka på lite allmänna ytor. Posta sedermera här med updates om ditt mående. Challenge accepted?

Så du tror inte det hade märkts om det dog mängder av människor även om de inte är bekräftat smittade? Sjukvården hade inte reagerat om det helt plötsligt börjat droppa in/dö x10 mer människor än vanligt utanför de inlagda för Corona? Din dumme fan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hiv spreds ju så.

Många bögar lär få Corona nu.
Citera
2020-03-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Osedvanligt oblyg desinformation

Rättare:
Antal döda per miljon invånare:

Italy 166
Spain 128
Andorra 39
Netherlands 37
France 35
Switzerland 31
Iran 30
Belgium 30
Luxembourg 29
UK 15
Cayman Islands 15
Denmark 11
Portugal 10
Sweden 10
Austria 8
Ireland 7
USA 6
Iceland 6
Channel Islands 6
Curaçao 6
Germany 5
Guadeloupe 5
Norway 4
Slovenia 4

Källa: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Exakt Defenseur. Hur kan du med att sprida sån här dynga? Har du ingen skam i kroppen???
Citera
2020-03-29, 00:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Eller så tvättar man dem med tvål och vatten i 20 sekunder.

Men det skadar ju huden och hjälper inte enligt en viss tanta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in