2020-03-29, 00:38
Medlem
Vasterass avatar
Jag är föga imponerad av människor här eller för övrigt, majoriteten är idioter och kanske det här är precis vad mänskligheten behöver nu.
Citera
2020-03-29, 00:39
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han är väl fortfarande inställd på det trots tankar på att stänga New York
Hoppas han kan "fixa" Sverige efter påsk.
Citera
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Håller med vad gäller symptom vid panikattacker. Kan lätt förväxlas med lunginflammation/covid

Ha! Jag besökte vårdcentral efter en hultsfredsfestival för jag hade fått lunginflammation, fick liksom inget syre, hade yrsel, feberfrossa osv. Farbror doktorn tog en massa negativa prover och spände sedan ögonen i mig och sa:
-Obbelito, hur mycket drack du på den där festivalen egentligen?

Skämdes som en hund.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Inte det enda, Nordkorea och Iran rapporterar antagligen inte heller korrekta tal.

Jodå, Nord Korea rapporterar visst men inga direkta dödsfall av Corona alls...

https://ibb.co/R9HjtZv
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Tycker hon är härlig jag! Skönt med en "motvallskärring" som vågar gå emot panik-strömmen och leverera bra och jordnära fakta. Handsprit är bra emot bakterier, INTE virus! Jag är förvånad att ingen mer än hon verkar veta det.

Handsprit är väldigt bra mot coronaviruset enligt två virusexperter som SVT talat med:

Citat:
Både tvätt med tvål och vatten och handsprit har god effekt mot coronavirus.

I korthet kan man säga att handsprit och tvål och vatten fungerar lika bra.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/tval-eller-handsprit-h
Citera
2020-03-29, 00:40
Medlem
Haloumis avatar
Har Italien rapporterat idag kl 18? Hur många dödsfall? Jag har försökt bläddra bakåt men det är en mardröm.
Citera
2020-03-29, 00:40
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Naturligtvis rekommenderas det inte i Sverige, det är ingen överraskning, de flesta andra länder rekommenderar dock att barn över 13 som inte har antikroppar borde få Varivax vaccin.

Det som är pinsamt är att du spammar ner hela tråden med nonsens om att COVID-19 är som influensa och inte farligt alls, och att sjukdomar som vattkoppor inte heller är farliga, när någon med 5 hjärnceller kan söka på nätet och se att du har fel.
Vattkoppor är givetvis farligt för vissa grupper, till exempel vuxna.
I Sverige har man antikroppar eftersom man utsatts för smittan.
Du kan ta ett enkelt test för att bekräfta detta istället för en onödig vaccination.
Citera
2020-03-29, 00:41
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Ha! Jag besökte vårdcentral efter en hultsfredsfestival för jag hade fått lunginflammation, fick liksom inget syre, hade yrsel, feberfrossa osv. Farbror doktorn tog en massa negativa prover och spände sedan ögonen i mig och sa:
-Obbelito, hur mycket drack du på den där festivalen egentligen?

Skämdes som en hund.

Du var nära delerium tremens då. Mysigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Dom är ju på Gotland, i sälen och Åre

De är i lägenheten bredvid, eller möjligen under mig, Stockholm. Rejäl högljudd hemmafest.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Engångsmasker är mindre ”besvärliga” att bära än typ halvmask. De senare kan inte heller bäras för länge, det finns risk att fukthalten i lungorna blir för stor. Nästa steg är typ mask med fläkt som bistår filtrerad luft att andas in.
I typ miljö med smutsig luft som sliter på partikelfiltret, sten o cement damm med kvarts kan filtret slitas ut ganska snabbt.

Ja absolut, det finns ett förfilter typ Hepa som man sätter på så räcker det vanliga filtret längre.
En huva med fläktbälte eller något liknande är givetvis det bästa men kostar över 10k och är vad en nära anhörig har som arbetar med att analysera alla tester som kommer in.
Citera
2020-03-29, 00:42
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har Italien rapporterat idag kl 18? Hur många dödsfall? Jag har försökt bläddra bakåt men det är en mardröm.
Ligger väl stadigt på 700-800/dygn.
Är exakt siffra viktigt?
Citera
2020-03-29, 00:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
De som hade varit på Melodifestivalen hade bara troligen varit någon annanstans om festivalen hade förbjudits.
Dock inte så många samlade tillsammans. Det förstår du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in