2020-03-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige - 110 döda
Danmark - 65 döda

Plus mer smittade i Sverige.
Deaths/1M pop:
Sverige: 10
Danmark: 11
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Naturligtvis rekommenderas det inte i Sverige, det är ingen överraskning, de flesta andra länder rekommenderar dock att barn över 13 som inte har antikroppar borde få Varivax vaccin.

Det som är pinsamt är att du spammar ner hela tråden med nonsens om att COVID-19 är som influensa och inte farligt alls, och att sjukdomar som vattkoppor inte heller är farliga, när någon med 5 hjärnceller kan söka på nätet och se att du har fel.
Vattkoppor är givetvis farligt för vissa grupper, till exempel vuxna.
Bra du har läst på. För i ditt förra inlägg var du säker på att alla svenskar skulle vaccineras mot vattkoppor. Skulle inte vilja kalla vattkoppor farligt, men ingen regel utan undantag.

Resten du skriver är direkt felaktigt och förtjänar ingen vidare kommentar.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja men är det verkligen så konstigt? Idag står det till och med som huvudrubrik på Aftonbladet att Sverige sticker ut från övriga världen. När alla andra länder har stängt ner så går folk i Sverige fortfarande på krogen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mAbzw/kritiken-fran-utlandet-sverige-en-o-i-europa

I andra länder tittar man förärat på vad som händer här. Men om någon svensk tycker som 90% av jordens befolkning så blir man betraktad i Sverige som väldigt udda och foliehatt eller något i den stilen. Men kanske är det faktiskt våra politiker som är lite udda. De som kallar Sverige för en humanitär stormakt men inte ens verkar bry sig om de som betalar deras löner.

Bra!! 🙋🏼‍♀️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Kina har väl redan stängt den typen av marknader.
Oerhört positiva nyheter om det är sant. Hoppas för gott. Senaste utbrottet, kan ha varit SARS, så stängde de endast tillfälligt dessa marknader. Omvärlden har under lång tid varnat Kina för faran med dessa marknader. Förhoppningsvis lyssnar de denna gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag står på verklighetens och förnuftets sida. Hittills har jag alltid fattat rätt beslut i mitt liv. Hade alla levt som jag hade vi inte haft något virusutbrott.

Intressant.

Dilemmat i denna pandemi och framförallt i Sverige är att många individer inte kan välja mellan att arbeta eller inte. Vid en isolering hade de haft större frihet att ta hand om sig själva i och med att många hade blivit arbetsbefriade. Nu när samhället ska fungera som vanligt i Sverige trots en pandemi måste de gå till arbetet och utföra meningslösa arbetsuppgifter för att inte förlora arbetet. Många av dem tvingas dessutom åka kommunalt och trängas med andra, sitta i kontorslandskap med dålig ventilation eller betjäna hostande kunder som inte förstår att de ska stanna hemma om de är sjuka.

I vården och vissa andra yrken är det klart annorlunda på många sätt även om riskerna är ännu större. Jag beundrar verkligen dem som kämpar och hjälper andra trots dåliga förutsättningar.
Citera
2020-03-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Han vet vad han gör!

Vad är det han gör rätt då tycker du?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Kommer öppna direkt världens blickar är bort och framkalla nya och mer effektiva virus.
Nej varför tror du det? Kina vill väl själva inte ha någon ny coronaepidemi.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det är stor skillnad mellan en smittad katt som kanske genom hosta eller dylikt smittar omgivningen alternativt har coponavirus i pälsen.

Tanken här är att ett husdjur kan eventuellt också bli smittad av corona och därmed bli en smittkälla.
Att de kan sprida viruset precis som vi människor gör.

Om en person blir vårt sjuk i Covid-19 och har en katt så verkar det som att den kan bli sjuk men det är så liten forskning runt detta, ett i Hong Kong och killen från Wales vars katt dog eller har du någon mer information.
Citera
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Vad är det han gör rätt då tycker du?
Rensning! Men jag menar inte att han gör rätt för det skrev jag INTE
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Kina har väl redan stängt den typen av marknader.

Kineserna kommer fortsätta äta levande råttor.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Trump som skulle öppna upp USA till påsk.

Han är väl fortfarande inställd på det trots tankar på att stänga New York
Citera
2020-03-29, 00:38
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tror inte att Tegnell är i dum i huvudet som många andra tror utan jag tror att han har fått på sig att vara en person som ska lugna omgivningen. Han vet mycket väl vart vi är på väg men han ska försöka uppmuntra och lugna omgivningen. Agnes wold är ju samma typ men det är svårt att ta henne seriöst när hon i skavlan igår satte sig 3 meter från Linn Swan trots att hon också ser det som en vanlig influesa
Du inser att vanliga influensor också smittar?
Och att dessa också kan vara fatala för en person som Wold.
Så avstånd är inte dumt oavsett vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in