2020-03-29, 00:27
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
I Kina så svetsade de in folket i husen efter ett par veckor så de fick hyfsat snabbt stopp på spridningen(källa svt har en dokumentär gjord av australiensare, sevärd på play) och sen har de likt många andra ett egenintresse av att kanske rapportera en del av sanningen..

Sett men tyvärr så tror jag att många i allmänhet och Svenskar i synnerhet bara stoppar huvudet i sanden och hoppas på att det kommer att försvinna!

Dags för världen och Tegnell att vakna upp nu, om det inte redan är för sent:/
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det muterar hela tiden, du kan följa dess mutationer här:

https://nextstrain.org/ncov

och dess resa över jorden. Om den muterar till en farligare variant så brukar det klinga ut snabbare då det i regel dödar sin värd. Men om man tänker sig att det muterar så att det efterlämnar permanent sterilitet hos män, ja då är det illa. I och för sig kanske inte för de män som klarat sig.

Tack så mycket!
Jag ska studera det vidare imorgon.
Det tycks finnas tecken på att män drabbas hårdare av detta än kvinnor, intressant.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Så du tror inte det hade märkts om det dog mängder av människor även om de inte är bekräftat smittade? Sjukvården hade inte reagerat om det helt plötsligt börjat droppa in/dö x10 mer människor än vanligt utanför de inlagda för Corona? Din dumme fan.
Man kan ju bli sjuk av något annat och testa positiv för corona utan att för den skull vara sjuk av corona. De allra flesta märker ju ingenting, så det kan ju ibland vara en slump att man faktiskt dessutom råkar ha det viruset i kroppen.

Framför allt som smittan sprids så, att många har den, då ska man vara väldigt försiktig med att anta att man är coronasjuk bara för att man har coronavirus i kroppen, för det kan man ju ha ändå.
Citera
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Det går fort nu... +3,482 efter senaste uppdateringen!
I USA lär de komma in rätt mkt kommande vecka
Citera
2020-03-29, 00:28
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Vet att detta är offtopic, men det handlar väl delvis om symtom som kan förväxlas med Corona.

Det finns flera olika typer av panikattacker.. Hjärtklappning är en av dom, andnöd är en av dom, svårt att svälja/känns som man kvävs är en av dom.. Allt kallas dock panikattacker av uppstår snarlikt. Personligen har jag både andnöd och hjärtklappning-varianten, ibland även svälj-varianten(sällsynt). Får ibland även frossa som tydligen också är en form av panikattack.. Ibland har jag hjärtklappning samtidigt ibland inte. Bara för att du upplevt en viss typ betyder det inte att alla har det exakt så tyvärr.

Oavsett vad man har för symtom så är det så klart inte smart att tänka "det är säkert en panik-attack" om det är något man aldrig haft tidigare ut det bör undersökas givetvis.

Du har rätt, jag har även utbrändhet på min resume och det var som att hela bröstkorgen var ett dallrande vitrinskåp.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Vi har inget tjänsteman ansvar i Sverige.

Nej, men det finns ett ansvar mot det svenska folket, skulle det upptäckas att SL missköts så in åt helvete (vilket det görs) så skulle det påbörjas utredningar kring andra delar av samhället också ovanpå att SL skulle struktureras om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRG-M86
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/det-har-vet-vi-om-svenskarna-som-dott-i-coronasmittan/

Verkar tyvärr som om det kan gå väldigt snabbt..

Går inte riktigt att jämföra. Personen artikeln hade haft symptom i 13 dagar. Att han var aktiv innan han blev sämre kan ju också ha att göra med att det var de sista krafterna som förbrukades. Detta fenomen är inte särskilt för corona, händer även att cancersjuka är ovanligt pigga dagen/dagarna innan de avlider. Kan ju även vara så att han haft problem med andning i flera dagar, men inte sagt något för att inte oroa sina anhöriga, det är ju sådant man aldrig får veta.
Hursomhelst, användaren du citerade verkar ju inte ha eller ha haft några andra symptom, men nu få andnöd. Känns inte så förfarandet brukar vara med corona-patienter. Lutar snarare åt panikångest, eller möjligen halsbränna. Men givetvis, är det kraftig andnöd ska personen givetvis kontakta läkare.
Citera
2020-03-29, 00:29
Medlem
-nickname-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Vet att detta är offtopic, men det handlar väl delvis om symtom som kan förväxlas med Corona.

Det finns flera olika typer av panikattacker.. Hjärtklappning är en av dom, andnöd är en av dom, svårt att svälja/känns som man kvävs är en av dom.. Allt kallas dock panikattacker av uppstår snarlikt. Personligen har jag både andnöd och hjärtklappning-varianten, ibland även svälj-varianten(sällsynt). Får ibland även frossa som tydligen också är en form av panikattack.. Ibland har jag hjärtklappning samtidigt ibland inte. Bara för att du upplevt en viss typ betyder det inte att alla har det exakt så tyvärr.

Oavsett vad man har för symtom så är det så klart inte smart att tänka "det är säkert en panik-attack" om det är något man aldrig haft tidigare ut det bör undersökas givetvis.

Håller med vad gäller symptom vid panikattacker. Kan lätt förväxlas med lunginflammation/covid
Citera
2020-03-29, 00:29
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Tycker hon är härlig jag! Skönt med en "motvallskärring" som vågar gå emot panik-strömmen och leverera bra och jordnära fakta. Handsprit är bra emot bakterier, INTE virus! Jag är förvånad att ingen mer än hon verkar veta det.

Omogen och ogenomtänkt kommentar baserat på panik och hysteri.

Handsprit dödar corona iaf den jag kör med, tanten är gammal. Likaså artikeln jag länka men ändå hon bör veta bättre än att kasta andras egendom.
Citera
2020-03-29, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
I USA lär de komma in rätt mkt kommande vecka

USA följer Italiens utveckling med 13 dagars eftersläpning.
Om två veckor är situationen i New York katastrofal.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Öööh? Hallå, Corona har vandrat från djur till människa i en soptippsmarknad i Kina.

När det här är över måste världssamfundet allvarligt fundera på hur man ska hantera Kina.
Kina har väl redan stängt den typen av marknader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Helt fel!!
Man kan bli vaccineras mot vattkoppor men det är absolut ingen rekommendation eller nödvändighet för en vanlig frisk person.
Detta får man på dagis eller i skolan, frivilligt eller inte.

Ganska pinsamt hur extremt lite du vet Kurt7777. Antar du har Trumpen som idol.

Naturligtvis rekommenderas det inte i Sverige, det är ingen överraskning, de flesta andra länder rekommenderar dock att barn över 13 som inte har antikroppar borde få Varivax vaccin.

Det som är pinsamt är att du spammar ner hela tråden med nonsens om att COVID-19 är som influensa och inte farligt alls, och att sjukdomar som vattkoppor inte heller är farliga, när någon med 5 hjärnceller kan söka på nätet och se att du har fel.
Vattkoppor är givetvis farligt för vissa grupper, till exempel vuxna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in