Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Jag har haft panikattacker för ca 20år sedan, de kom som ett brev på posten nästan när man slappnade av, det bankade i hjärtat och det kändes som livet sögs ur kroppen och du bara sitter där och skakar och gick över efter någon minut.
Det är inte samma sak som om man har svårt att andas med lungorna.
Vet att detta är offtopic, men det handlar väl delvis om symtom som kan förväxlas med Corona.
Det finns flera olika typer av panikattacker.. Hjärtklappning är en av dom, andnöd är en av dom, svårt att svälja/känns som man kvävs är en av dom.. Allt kallas dock panikattacker av uppstår snarlikt. Personligen har jag både andnöd och hjärtklappning-varianten, ibland även svälj-varianten(sällsynt). Får ibland även frossa som tydligen också är en form av panikattack.. Ibland har jag hjärtklappning samtidigt ibland inte. Bara för att du upplevt en viss typ betyder det inte att alla har det exakt så tyvärr.
Oavsett vad man har för symtom så är det så klart inte smart att tänka "det är säkert en panik-attack" om det är något man aldrig haft tidigare ut det bör undersökas givetvis.