Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Som sagt, skulle en snabbspridande smitta som även är dödlig börja vandra mellan djur och människor så är det den enda lösningen, valet skulle då stå mellan profit eller liv så kommer alla utom nyliberaler att välja liv speciellt om en sjukdom börjar spridas mellan djur och människor även skulle innebära att den skulle kunna spridas mellan olika djurarter, så hästar och kor skulle kunna bli smittade av fåglar eller andra djur.
Sedan så upptäcks sådana spridningar väldigt, väldigt fort då det innebär att folk som har en ytterst liten mänsklig kontakt skulle börja insjukna
Vi har framförallt den största spridning i storstäderna och inte i kohagarna, jag skojar lite där.
Saken är den att störst spridning förekommer idag emellan människor och ju mer människor har kontakt med varandra så ökar smittrisken.
Jag tror det må gå så långt att mänskligheten går under innan vi behöver skjuta boskap för att överleva.
Det jag mer tänkte på i mitt förta inlägg i detta var att husdjur som katt eller hund kan eventuellt sprida smitta.