2020-03-28, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaman
112 dödsfall i corona i Sverige alltså bekräftade.

De 2 senaste bekräftade dödsfallen i Sverige (från idag 28 mars) är från Region Sörmland.

Det handlar om två personer äldre än 70 år vilka hade underliggande sjukdomar.

Region Sörmland har 16 dödsfall i corona sammanlagt.

uteslutnande somalier från vingåker och katrineholm...vet det från den staden av trovärdig källa som levt ett helt oklanderligt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Precis så, att Trump på PK orerade om att vaccin redan var på gång och att de skulle skippa vissa testfaser och skynda på det måste fått folk på hälsomyndigheten där borta att sätta kaffet i halsen. Jag skulle aldrig nånsin vaccinera mina barn mot covid-19 i närtid, fan jag har ju inte ens vaccinerat dem mot vattkoppor för jag inte riktigt litar på det. En kontrollerad (nåja) spridning där vi unga friska tyvärr får agera vågbrytare tror jag på.

Men såklart att det är läskigt som fan. En kompis, 45 år, frisk och utan underliggande sjukdomar, har precis kommit hem efter att ha legat 14 dagar med andningshjälp. Jag säger inte att detta blir en enkel resa.

Den stora skandalen är ju att sjukvården saknar beredskapslager av munskydd och andra säkerhetsprodukter. Där finns det fog att rikta skarp kritik mot FHM tycker jag.
Exakt. Jag skulle inte heller vaccinera mina barn mot Covid-19. Däremot har jag vaccinerat mot vattkoppor, eftersom jag utgår ifrån att det är långtidstestat på barn. Jag är i grunden vaccinliberal, men nånstans går även min gräns.

Man kan inte neka till att det blir en tuff sjukdom för många. Det är tur att dödligheten är låg, i alla fall, i den åldersgruppen.
Citera
Bannlyst
När man talar om droppsmitta, måste det vara en droppe i fysisk form, alltså en snorloska typ, en "blöt" droppe?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Vi får se, jag säger att det är det, tiden får visa vem som har fel.
Inte under dessa förutsättningar. Men låt gå, låt tiden utvisa.
Citera
2020-03-28, 23:48
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag hinner inte läsa allt här i tråden men har det noterats att det finns en Anders Tegnell fanclub på Facebook. Den är riktigt läskig och man får sekt-känsla när man läser där. De trycker till och med upp t-shirts med trycket ”All makt åt Tegnell - vår befriare”. Har aldrig sett på maken till galenskaper.
Vågar inte kolla upp den gruppen, men är inte förvånad över galenskapen längre.

Efter att man berättat på tv att han får mycket kritik bombades han dagen efter med blombud.
Måste va samma folk som stöttar varandra med handhjärtan och mysiga hälsningar utanför moskeer när muslimer får kritik för deras judehat och jakt på kristna.

Samma personer måste vara dom som ja skrev om som kommenterat på Aftonbladets facebook.
För de kan väl inte finnas ännu fler...!?!!?
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Hur är det intressant? Om det finns ett enormt mörkertal av smittade, som både foliehattarna och Tegnell-lovers verkar agree om så är ju siffrorna från Woldometers helt irrelevanta och helt åt helvete fel jämfört med vad nu de riktiga siffrorna är.

Du kan inte säga att dödligheten är låg. Folk kan ha dött utav helvete av corona men de kan nämnas som annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
I Sverige tvingas nu Stockholm betala priset för att man fyllde Friends arena i samband med mellofinalen för ett par veckor sedan.
Friends Arena är förmodligen på agendan användas för att hålla liken svala, utan att ruttna så man hinner kremera.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Varför har sverige 0 döda idag, och dödstalen uppdateras inte längre pp, worldometer just för Sverige?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om det nu skulle finnas virusparticklar kvar på handen efter handtvätt, hur skall du bära dig åt för att få ner dom i lungorna?
Det finns vägar in: Ögon, näsa mun.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Hög dödlighet är dåligt ur virusets perspektiv.

Generellt sett men inte per nödvändighet. Om viruset dödar snabbt är det dåligt för smittspridningen. Dödar det däremot långsamt behöver det inte vara dåligt för smittspridningen. En lång smittsam asymtomatisk fas är mycket gynnsamt för smittspridningen och ett sådant virus kan ha hög dödlighet.
Citera
2020-03-28, 23:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det skulle kunna stämma, bara att kolla på t.ex. Italien, de har upp mot 1.000, 1/6 av det är kring 150, ingen Einstein att vi når dit om en tre-fyra veckor. Men det är inte säkert att Italien peakat ännu, så man får följa det, intressant blir om antal IVA platser blir överfulla om en två-tre veckor....

Anledningen till varför jag inte tror att vi kommer upp i 400 döda om dagen är för att vi inte har rusat in i detta likt hur Italien lyckades göra
Citera
2020-03-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om det nu skulle finnas virusparticklar kvar på handen efter handtvätt, hur skall du bära dig åt för att få ner dom i lungorna?

Entry point är slemhinna (näsa, svalg, ögon). Räcker att du är där med fingrarna och petar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in