Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Tegnell vet givetvis också att massvaccinering av friska barn och unga bara görs med vaccin som testats i årtionden.
Vaccin är skitfarligt, det ändrar permanenta tillstånd i kroppen. Minsta fel kan ge allvarliga skador. Tänk t.ex. om var tionde barn blev sterilt, eller stannade i växten, eller utvecklade annan lungsjukdom på sikt?
Ett experimentellt vaccin om 12 månader, det kan man ge till en 85-årig manlig rökare i Lombardiet, eller kanske sjukvårdspersonal, men inte till ett barn som i 99.9% av fallen bara blir lätt förkyld av Covid-19.
Så att friska 30-åringar går och väntar på ett vaccin är bara okunskap. Man kommer i så fall bara vaccinera riskgrupper, och låta resten smittas.
Precis så, att Trump på PK orerade om att vaccin redan var på gång och att de skulle skippa vissa testfaser och skynda på det måste fått folk på hälsomyndigheten där borta att sätta kaffet i halsen. Jag skulle aldrig nånsin vaccinera mina barn mot covid-19 i närtid, fan jag har ju inte ens vaccinerat dem mot vattkoppor för jag inte riktigt litar på det. En kontrollerad (nåja) spridning där vi unga friska tyvärr får agera vågbrytare tror jag på.
Men såklart att det är läskigt som fan. En kompis, 45 år, frisk och utan underliggande sjukdomar, har precis kommit hem efter att ha legat 14 dagar med andningshjälp. Jag säger inte att detta blir en enkel resa.
Den stora skandalen är ju att sjukvården saknar beredskapslager av munskydd och andra säkerhetsprodukter. Där finns det fog att rikta skarp kritik mot FHM tycker jag.