2020-03-28, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Anders Borgs politik under finanskrisen 08 styrde Sverige igenom den som det bästa landet i hela västvärlden. Ibland kan vi våra grejer serru!

Exakt. Svenskar är bra på att räkna pengar. Därför har de räknat ut ordentligt hur man bäst kan vinna av situationen och bli av med massa onödiga gamlingar som bara tar upp resurser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Hela Sverige måste i karantän nu.

Hur ska man då kom till affären för att handla mat?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Det är just därför Tegnell är en scholar inom sin profession. Jag varken litar på honom till 100% eller slickar hans röv. Men tycker vi ska sluta fokusera BARA på Tegnell och istället tala om FHM. Det är många som jobbar där febrilt nu. Långt mer än 40 tim./veckan. Tegnell är en talesperson och förmedlar det som han tillsammans med hela teamet på FHM kommit fram till.
Det här är FHM.
Du kanske tycker det är förtroendeingivande. Det gör inte jag.
Eller anser du att Hakelius sysslar med ”propaganda och desinformation”?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel!
Wuhanviruset vill att människor smittas, i princip alla regeringar i världen har insett att det är ofrånkomligt att en stor del av deras populationen drabbas.

Hade viruset varit farligare hade vi tvingats till mer drastiska åtgärder men nu har vi en strategi som går ut på Riskminimering, framförallt bland riskgrupperna.
Ja viruset är farligt, 1000 döda i Italien igår 800 i spanien, I Sverige har över 100 dött nu.
Sverige måste göra något som andra länder.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
De går framåt. Hade de inte gjort något alls i Italien, Spanien och andra länder hade de varit mycket mer döda.

I Sverige tvingas nu Stockholm betala priset för att man fyllde Friends arena i samband med mellofinalen för ett par veckor sedan.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Perfect.
Ännu mer signaler på att vi är på rätt väg.
Sverige plus Danmark har 15 miljoner invånare och i dessa två länder finns det de två främsta experter som visar vad som är rätta vägen. Trots att resterande 7 miljarder sjuhundraåttionånting miljoner människor runt om i världen har också sina egna experter så kan vi utan tvekan lita på svenska och danska experter som vet mycket bättre än resten av experterna som finns i resten av världen.
Som bekant har Sverige och Danmark varit med och som enda länder i världen kunnat stoppa de värsta epidemierna som världen skådat.
Ser ju bra ut.

Fint...

Kom inte sen o gråt efter ett par veckor, över att medlemsländerna inom EU inte ställer upp "solidariskt" när den egna kåken börjar bli övertänd..

(medlemsländerna har fullt upp även då, och de ligger inte och låtsas som det regnar idag...)
Citera
2020-03-28, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag har hört det så följdfrågan blir, hur lika är corona-viruset gentemot det virus som ledde till spanska-sjukan?
Inte lika. Spanska sjukan var influensavirus typ A av subtypen H1N1. Samma som svininfluensan.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det är inget nytt under solen för så har vi gjort det senaste 20 åren.
Helt rätt, så lär det nästan garanterat bli.

Men det lär man inte gå ut med tills vaccinet finns, det är heller ingen mening.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Aftonbladet skrev om att utländska medier kritiserar sveriges metoder mot Corona.
När man sen läser facebook kommentarerna blir man riktigt rädd.
Hur mjuka i hjärnan är folk!?
Majoriteten av vår befolkning tycker alltså på riktigt att allt sköts bra och rätt av Tegnell och vår regering.
HJÄLP!
Har folk slutat att tänka helt själva!?

Man behöver inte tycka att allt är fel men att köpa alla floskler rakt av och bara lita på att vi i sverige ska veta bäst i typ hela världen... ja jag tappar ord.

Han hoppas att de är Aftonbladet som trollat bort all kritik och att det inte är så stor majoritet av befolkningen som där som är heöt blinda.
Citera
2020-03-28, 23:28
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Tack för länken.
Otroligt intressant !

Har själv lyckats undgå att se detta om det varit känt här på FB länge men den måste ju spridas !

Sveriges FHM är ju fullständigt okunniga eller så har man en helt egen agenda som inte tål dagsljus, det är helt klart.

Jag tror inte Sverige är okunniga, finns nog en tanke på deras approach till viruset, vad det nu är vet jag inte men känns ju högst angeläget att vi medborgare får ta del av det kan jag tycka.
Citera
2020-03-28, 23:28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ja viruset är farligt, 1000 döda i Italien igår 800 i spanien, I Sverige har över 100 dött nu.
Sverige måste göra något som andra länder.
Ja, vi måste lära från Spaniens och Italiens misstag så vi inte kollapsar sjukvården alltför mycket.
Citera
2020-03-28, 23:29
Medlem
Vasterass avatar
Det ser ut som att vi just nu inte kan se hur utgången på denna smitta kommer att se ut, jag råder att de som bryr sig använder andningsskydd i nivå N-95.

Det minskar risken för att bli smittad och det minskar drastiskt för att en smittad sprider viruset vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in