Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Mitt fett ovan. Det är så här jag har läst tråden. Att det brakar till och sen kommer debatter som mynnar ut i ett kanske, jag tror, jag spekulerar. Mycket av det du skriver kan jag nicka instämmande åt men att skapa en trådsanning av att GM riktade in sig på just ansiktet kan vara onödigt. Vi kanske kan vara överens om att GM riktade in sig på att avsluta BOs liv. ok? Nu väntar bastun på mig.
Att du förminskar och försöker underminera det som skrivs som spekulationer som debatter som "brakar loss", innebär inte att det du skriver är sannare.
Vi spekulerar alla här inne, även du. Även om du försöker få det att verka som att du vet bättre.
Alla kan läsa FUP själva och bilda sig en uppfattning.
Den enda som vet exakt vad som hände är mördaren.
Att L*ena har kraftiga avvärjningsskador på händer med ärmar som är genomblöta av blod visar att hon försökt att skydda sig. Du får tro vad du vill.
Instinktivt skyddar man det känsligaste. Ansiktet är ett av de ställen som man försöker skydda.
Om L*ena inte hade haft skador på huvudet och ansiktet, men avvärjningsskador på annat ställe av kroppen hade det varit en annan sak.
Hennes ansikte har många skador, hennes händer har många frakturer.
Vad blir slutsatsen?
Vad skyddar hon tror du?
Av de omfattande skador hon har i ansiktet, och de avvärjningsskador hon har på händerna, sluter jag mig till att hon skyddar ansiktet.
Du får kalla det trådsanning bäst du vill.