2020-03-28, 22:27
Medlem
Knuxs avatar
Brukar jobba på som fan fram till lunch så att jag har hela dagens arbete klart runt 11:30. Efter det är jag bara uppkopplad på mobilen ifall någon behöver nå mig (vilket inte är ofta, mest mejl).

Vid 11:30 kör jag ett träningspass.

Efter det går jag ut och käkar nån lunch, givetvis med en stor stark eller ett glas rött till.

Sedan lite privata ärenden om jag har några.

Tillbaks hemma runt 14:30. Knäcker en bira och kollar om det hänt något på datorn.

16:30 arbetsdag slut. Redan salongsberusad i mjukisar.
Citera
2020-03-28, 22:54
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Brukar jobba på som fan fram till lunch så att jag har hela dagens arbete klart runt 11:30. Efter det är jag bara uppkopplad på mobilen ifall någon behöver nå mig (vilket inte är ofta, mest mejl).

Efter det går jag ut och käkar nån lunch, givetvis med en stor stark eller ett glas rött till.

Tillbaks hemma runt 14:30. Knäcker en bira och kollar om det hänt något på datorn.

Fantastiskt upplägg. Men du kör aldrig lunch hemma, där du smyger in lite vin till?
Citera
2020-03-28, 23:04
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Fantastiskt upplägg. Men du kör aldrig lunch hemma, där du smyger in lite vin till?

Tack! Jo, det händer att jag äter lunch hemma ibland och då givetvis med ett glas vin till. Jag tar mig friheten att dricka vin nästan varje dag till lunch nu under Corona. Helt fantastiskt. Nu förstår jag hur fransmännen har det året om.

Oftast blir det dock ute eftersom att jag tränar, bastar och duschar på gymmet. Och sedan direkt efter det så tar jag en välförtjänt vinlunch på en av restaurangerna nära gymmet.
Och där kan jag sitta ett tag, nästan så att lunch övergår till eftermiddag.
Senast redigerad av Knux 2020-03-28 kl. 23:07.
Citera
2020-03-28, 23:15
Medlem
smygrasistens avatar
Hahha vadå jobba hemma?

Ni är arbetslösa, det har bara inte sjunkit in i era huvuden än. Det är därför ni sitter och super, eftersom ni innerst inne vet att ni levt i en fantasivärld där ni inbillat er att leka kontor och maila pdf-filer är någon slags "karriär".
Citera
2020-03-28, 23:27
Medlem
adolfitlers avatar
Nu förstår jag varför lågbegåvade projektledare och dumma mellanchefer gillar att ha personalen på plats rent fysiskt. Det krävs en, för att känna igen en. De ser nämligen sig själva likt en alkis knäppa upp en jäkel redan innan lunch, och så fortsätter det resten av dagen.
Citera
2020-03-29, 01:06
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux

Låter riktigt mysigt iklädd mjukisar sitta och småprutta och smutta på ett glas vin. Kanske krypa ner i soffan med laptopen i knät. Hade önskat jag kunde få se spektaklet utspela sig live. Vissa har det riktigt glassigt.

Salongsberusad i mjukisar på arbetstid, sexigt!
Citera
2020-03-29, 05:15
Medlem
irrelevants avatar
Jajjemensan. Går upp runt 9, funderar redan då på om man ska hälla upp slatten från gårkvällen. Brukar hejda mig dock. Kör en lång frukost med baguetter och foie gras. Sen tappar man kanske upp ett varmt bad. Efter det samlar man ihop sig med lite netflix, och runt 11.30 sätter man sig vid datorn i badrocken och kollar lite mail, syncar med kollegorna och lägger upp arbetsdagen. Då hinner klockan bli 13, dags för lunch. Lite vin eller öl är en självklarhet, ibland korkar man upp en prosecco. Sen jobbar man typ 14.30-17 innan man börjar varva ned med lite mer netflix, kanske något datorspel och vin till det förstås.
Citera
2020-03-29, 06:45
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Vad är en "diesel"-frukost?

Sant. Tyvärr så finns det folk som ringer till oss. Förstår verkligen inte personer som ringer för allehanda småsaker som varken är brådskande eller kräver personlig kontakt.
Jag antar att det är sprit skribenten åsyftar, diesel är ju bränsle, liksom sprit. Båda kan få en motor att gå runt.
Citera
2020-03-29, 06:48
Medlem
Det kanske bli ytterligare en kvarvarande possitiv effekt av Corona, att alla vinalkoholiserade akademiker tar ut svängarna lite för mycket, gräver sin egen grav och att ingen till slut kan undgå, det som varit uppenbart för många under lång tid, att inte många av dom tillför något till det svenska produktiva arbetslivet.

Citat:
Ursprungligen postat av smygrasisten
Hahha vadå jobba hemma?

Ni är arbetslösa, det har bara inte sjunkit in i era huvuden än. Det är därför ni sitter och super, eftersom ni innerst inne vet att ni levt i en fantasivärld där ni inbillat er att leka kontor och maila pdf-filer är någon slags "karriär".

Senast redigerad av rotebro-conny 2020-03-29 kl. 07:45.
Citera
2020-03-29, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Jajjemensan. Går upp runt 9, funderar redan då på om man ska hälla upp slatten från gårkvällen. Brukar hejda mig dock. Kör en lång frukost med baguetter och foie gras. Sen tappar man kanske upp ett varmt bad. Efter det samlar man ihop sig med lite netflix, och runt 11.30 sätter man sig vid datorn i badrocken och kollar lite mail, syncar med kollegorna och lägger upp arbetsdagen. Då hinner klockan bli 13, dags för lunch. Lite vin eller öl är en självklarhet, ibland korkar man upp en prosecco. Sen jobbar man typ 14.30-17 innan man börjar varva ned med lite mer netflix, kanske något datorspel och vin till det förstås.

Vad är det mer än dygnsrytmen och val av frukostbröd som skiljer dig, egentligen, från någon som går på soc/a-kassa?
Citera
2020-03-29, 08:29
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad är det mer än dygnsrytmen och val av frukostbröd som skiljer dig, egentligen, från någon som går på soc/a-kassa?

Främsta skillnaden bör vara att jag har ett jobb som jag tjänar pengar på som jag sedan betalar skatt med och konsumerar för. Men det tror jag du förstår redan.

Hmm... Försöker du antyda att jag inte är produktiv?

Själv tycker jag att jag är sjukt produktiv, speciellt efter en halv flaska vin. Då jävlar är det eld i musklickandet.
Senast redigerad av irrelevant 2020-03-29 kl. 08:35.
Citera
2020-03-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant

Hmm... Försöker du antyda att jag inte är produktiv?

Jag syftade mest på netflix, datorspelandet och krökandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in