2020-03-28, 23:02
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det lustiga i kråksången är att just bakteriesjukdomar är det som snappas upp av dessa värdelösa "testkit" som används globalt och som således skapat denna påhittade hysteri.
Helt plötsligt dör ingen av bakteriesjukdomar, ingen dör av influensan. ALLA dör av Covid 19.
Men det totala antalet döda är ungefär detsamma som 2019, 2018, osv..
Himla märkligt det där
Länk!
Tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Därför att i et land som Sverige har inte ett människoliv något värde hos eliten. Dom bara fyller upp med ny boskap.
Det ser ut så, i Sverige ska så många smittas, och dö.
Finns inget land i europa som gör mindre än Folkhälsomyndigheten, svenska regeringen.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Du har helt fel, viruset vill leva och fortplanta sig, ju starkare ju fler dör till slut inga värdar kvar, ju svagare virus ju större chans att leva o fortplanta sig förevigt

Nu lever ju inte virus, i och för sig...
Citera
2020-03-28, 23:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja, eller Tegnell vill helst att unga och friska människor ska få viruset nu, de som är starka nog att överleva viruset, och i mindre utsträckning behöver intensivvård. Då kommer nästa våg bli mindre, och därefter är vi kanske helt safe.

Länder som inte styr smittan mot de unga och starka, utan bara bromsar som f-n för alla invånare, kommer utsättas för våg efter våg, som skördar en massa gamlingars liv, och varje gång kräver en fullständig lockdown för att inte vården ska haverera.
Och det vet du?
Eller du kanske bara killgissar såhär på kvällskvisten efter ett par stadiga öl ...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Så med andra ord så har vi två eller kanske tre alternativ:

1, viruset dör ut
2, vi dör ut
3, vi blir resistenta

Eller har jag helt missuppfattat detta?
4. Viruset får evigt liv, likt herpes och hiv
Citera
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja, eller Tegnell vill helst att unga och friska människor ska få viruset nu, de som är starka nog att överleva viruset, och i mindre utsträckning behöver intensivvård. Då kommer nästa våg bli mindre, och därefter är vi kanske helt safe.

Länder som inte styr smittan mot de unga och starka, utan bara bromsar som f-n för alla invånare, kommer utsättas för våg efter våg, som skördar en massa gamlingars liv, och varje gång kräver en fullständig lockdown för att inte vården ska haverera.

Logiskt, vetenskapligt och stringent. Fattar inte varför folk och andra nationer har så svårt att se det. Ska världen distribuera ett par miljarder doser av ett vaccin som inte finns innan höstens befarade andra våg slår till. Ska hela världen gå i lockdown igen? Jag hoppas verkligen Tegnell är det geniet jag tror han är. Annars ligger vi pyrt till, men det gör alla andra nationer också.
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det är en bra video som visar på att det mesta bygger på osäkerhet.

Jag skulle snarare formulera det som att man har hyfsat stabila modeller, men att ingångsvärdena till dessa är ytterst osäkra.
Citera
2020-03-28, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nu lever ju inte virus, i och för sig...
Potato potato
Citera
2020-03-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Ja eller hur. Och den som gör fel kan inte vara svenska experten.
De andra 7 miljarder som bor på jorden lyssnar på andra typer av experter som inte har lika bra koll som experter som finns i ett land med 10 miljoner invånare.
Om jag var ni skulle jag gömma mig av skam bara att behöva tänka en sån idiotisk tanke.
När en tidning i Danmark skulle skriva en kritisk artikel om Tegnell, så intervjuade de Tegnells motsvarighet i Danmark.

Han sa i princip att Tegnell hade rätt. Stänga gränser och skolor ger ingen effekt. Att stänga gränsen gick dessutom mot WHO:s rekommendationer. Men danska regeringen hade inte följt deras råd.
Citera
2020-03-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaman
Sverige i världsstatistiken rörande dödsfall.
Via Worldometers ses att Sverige av 199 länder (på deras lista) ligger runt plats 10 vad gäller Deaths/1M pop:Varför ligger Sverige så här högt upp i dödsstatistiken? Ett land som Tyskland har bara 5 deaths/1M pop, varför är de så mycket efter närliggande länder?

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countriesTack för infon angående Spanien.
Danmark har fler/lika många fall som Sverige. Så vi sticker inte ut än, skulle jag säga??
Citera
2020-03-28, 23:06
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-27/from-spain-to-germany-farmers-warn-of-fresh-food-shortages

WTF, jag är van att ha grillade tomater och baconlindade sparris till min plankstek, nu blir det till att köpa några burkar som räcker för några månader...
Citera
2020-03-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Corona är ett virus, men orsakar bakteriell lunginflammation hos många av dom som är i dåligt skick på sjukhusen. Häng med i matchen.

De flesta dör ju av själva virusangreppet eller av att immunförsvaret överreagerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in