Citat:
Ursprungligen postat av
fluffypuffy
Jag har haft rätt i att antalet dödsfall överensstämmer väl för både Sverige, Italien och anda länder.
Att allt detta är en överhypad låtsaspandemi som grundar sig i den vanliga säsongsinfluensan.
Vi läser nu att testkiten som används världen över har en felmarginal på 70% och signalerar positivt för allt från influensa till vanliga bakteriesjukdomar., något jag sa för veckor sedan.
Detta har såklart resulterat i den kraftigt missvisande rapporteringen som vi ser från exempelvis Italien och Spanien.
Vilket i sin tur skapat en obefogad hysteri, av media.
Och här sitter folk och skiter ogenomtänkt bajs på Tegnell och skriker om karantäner, som ingen egentligen vill ha. Hysteri och panik bildat utifrån en global mediakampanj.
Åter igen. 100 pensionärer har dött. Ungefär som 2019 med andra ord.
Jag har rätt, och du har fel.
Så är det.
Du har fel i det mesta du säger här. Och det förstår du nog själv också.
Jag ser att du dessutom valde att ignorera mina frågor angående vem som påstått att vi skulle ha hundra tusen döda nu. Tänka sig.
Inte för att det spelar nån roll, men jag har visst haft rätt angående siffrorna i Sverige, Italien och Spanien jag också. Tänka sig.
Detta grundar sig givetvis inte i den vanliga säsongsinfluensan. Det vet varje människa som har IQ nog att öppna en dörr. Den har öht inget med influensavirus att göra. Så där har vi ditt första fel.
Nej, vi ser inte att test-kit som använda världen över har en felmarginal på 70%. Vi såg att EN batch från Kina till Tjeckien hade det. Och att en batch i Spanien och en i Italien, samtliga från framstressade kinesiska företag varit felaktiga också. Så där har du fel igen.
Missvisande rapportering? Du menar alltså att det är alldeles normalt det som sker i Lombardiet just nu t ex? Trots att de har en överdödlighet på över 100%? Trots att sjukhusen varit överbelamrade i snart en månad? Säg mig, brukar det dö 500 pers/dag i Lombardiet av influensa? Så du har givetvis fel igen.
Jag skriker inte om karantäner f ö. Och vi är bara i början av detta här i Sverige. Vi har på några veckor redan fler inlagda för covid-19 än vi haft sammanlagt för influensorna sen den säsongen började i höstas.
Vad av "det mesta" jag sagt har jag haft fel i? Exempel tack! Annars kan du dra nåt gammalt över dig din patetiska tomte.