2020-03-30, 13:34
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Låter som en typisk CIA-psyop.

Just CIA är nog rätt oskyldiga till detta. Att de blir av med sina 200 mest svagbegåvade och obildade individer stärker bara Iran.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2020-03-30 kl. 13:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Att Kina ljuger kraftigt om sina siffror är uppenbart.
Att Sverige kommer mörka sanningen är lika uppenbart.

Det är dit vi är på väg. Det har redan börjat med hänvisande till "patientsekretess".
Patientsekretess har väl bara ”använts” för att inte röja underliggande sjukdom?

Man kan inte berätta om någons sjukdomar offentligt hur som helst när de ligger i IVA. Det kan vara känsligt, och personen kan ju överleva.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Utan sportlovsresenärerna hade man kunnat köpa sig 2-3 veckor förberedelser.

Det kan man omöjligt veta. Det kommer däremot skrivas några miljoner forskarrapporter om denna vår och då kanske det tas upp. Jag är dock jävligt tveksam till att sportlovsflygen ställs in tidigare vid nästa pandemi.
Citera
2020-03-30, 13:35
Medlem
Varför mörkas siffrorna på antalet döda i Sverige? Lär ju ligga på runt 150+ vid det här laget, så jävla sjukt att viruset ”tar helg” här i Sverige. Inga presskonferenser, inga uppdateringar, ingenting!

Kommer nog dyka upp en dödssiffra som kommer chocka många idag klockan 14.
Citera
2020-03-30, 13:35
Medlem
Dbloodss avatar
Hur ska vanliga medborgare kunna förhålla sig till uppmaningar att inte åka till fjällen eller Gotland när det finns politiker som föregår med gott exempel

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWMWl3/kommundirektor-akte-till-thailand--far-sparken
Citera
2020-03-30, 13:36
Medlem
Vad är de som har hänt på C19? De har nollställt antal iva fall?
Citera
2020-03-30, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Egenansvaret medför, om det tas, minskad konsumtion. Speciellt då vad gäller vissa produkter, tex resor, caféer, städtjänster hemma osv.

Lag eller inte: det som eftersträvas, dvs minskad smittspridning, drabbar ekonomierna oavsett.
Det här med att ekonomin skulle räddas av frånvaro av lagstiftning stämmer helt enkelt inte.

Jag har så klart aldrig påstått att ekonomin inte kommer ta skada. Det kommer den helt klart att göra hur man än gör. Det jag pratar om är att undvika att den kraschar fullständigt.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Det är ta mig fan inte riktigt klokt. Ett kommunalråd Per Borg stack till Thailand samma tid som Covid-19 härjar i Sverige. Man väljer att avskeda fanskapet och ger honom 2,3 miljoner för det.
Står i Expressen idag.

Hur i helvetet kan man sparka någon och ge personen 2,3 miljoner kronor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
De har inte samma "tur" (dock ingen som tar det på allvar, så män smittas ändå i samma utsträckning eftersom att ingen bryr sig om att undvika att få utlösning - även fast det är i princip det enda som gör att du inte blir smittad, alternativt om du blir smittad så kommer det inte kännas som mer än en lätt förkylning).

Min far är 74 och hade COVID19

Han har själv inte haft sex/fått utlösning på ca 15 år, han har diabetes, är överviktig och i princip i varenda riskgrupp som finns gällande COVID.

Han hade lite rethosta i 1 vecka, vilket han tyckte var märklig då han inte hostat på typ 10+ år, så jag beställde hem ett testkit som man kan köpa inrikes nu- och ja, det visade sig att han hade COVID. Han är dock helt frisk nu.

Eftersom din pappa tillhör riskgrupp, när det visade sej att han hade covid, vad gjorde ni då? Höll honom hemma? Kontaktade vården? Vad fick ni för råd om ni kontaktade vården?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det kanske var korrekt när han sa det. Saker förändras med tiden, har du inte märkt det?
När det sedan stod klart att massor av människor var smittade i Alperna så tyckte Anders att vi inte behövde någon kontroll vid gränsen, ingen obligatorisk provtagning av anländande, inga stoppade flyg, utan det räckte minsann med att "smittspåra" folk som drällt in över gränsen med smitta och sedan blivit sjuka. Medan man jagade efter vilka som suttit i samma vagn på tågen som smittade åkt med från Arlanda så påstod Anders att vi hade "god kontroll" och att om ett par dagar skulle kulmen vara nådd.

Tegnell är inkompetent eller vilseleder folk medvetet. Det är de två alternativ som finns.
Citera
2020-03-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Vad är de som har hänt på C19? De har nollställt antal iva fall?

Vet inte, men tycker den sidan ballar ut titt som tätt och har slutat nyttja den.
Citera
2020-03-30, 13:38
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ah, okej då förstår jag.

Ignorerandet är en försvarsmekanism i brist på argument vilket i sin tur är en konsekvens av ett dåligt vetande, okunskap och intelligens.

För att svara på din ursprungliga fråga: självklart är det ingen influensa, ingen av de vanliga influensorna är mig veterligen tillhörande coronavirus-familjen.
Detta är ett zoonotiskt virus som överförts från ett djur till människa, och som vi helt saknar immunförsvar gentemot.

Jag tackar för ett välformulerat och bra svar.
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in