Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
För att han/hon/dom vill verka överdrivet oskyldiga?
Kan känna igenom fenomenet själv i viss mån om jag vet med mig att jag far med osanning och sk "vita lögner" att man brer på mer än vad man egentligen behöver. Varför försöker man tex att LÅTA sjuk om man ringer och sjukanmäler sig när man egentligen inte alls är sjuk? Det gör man ju inte om man faktiskt ÄR sjuk. Jo, man vill att det ska låta så trovärdigt som möjligt. Antagligen en fin linje där det är lätt att tappa balansen och man framstår istället till slut som inte trovärdig alls?
Krydda lagom, liksom..? SD slängde i hela jävla pepparkvarnen.
Det är väl därför också som det här med alla blödningar och SD själv framstår som rena skämtet.
Att HD är avskriven.. Ja.. De har ju inte kunnat bevisat att hon skyddar SD. Förmodligen pga att deras kommunikation "av värde" har skett via denna Telegram och man får inte fram infon helt enkelt?
Säkerligen extremt retsamt att ha så mycket som talar FÖR att hon inte är helt oskyldig, men ändå inte ha tillräckligt mycket för att det ska räcka till.
Eller jag kanske missförstod din fråga..??
Försöker läsa ikapp här, efter att ha varit ute i trädgården...
HDs alltmer undvikande svar, Telegram, SDs raderingar gör det svårt att nagla henne till något, trots att det finns många tecken på att hon minst vet om mordet.
Frågan är hur utredarna och åklagaren egentligen ser på henne.
Avskrivningen var nödvändig i brist på bevis. Kanske underlättar den också den nu pågående rättegången mot SD.
För försvaret kan inte det vara något som de kan haka på; att HD vet något. Det är mer ett problem för dom.
Om HD inte hade varit avskriven helt, hade försvaret kunnat använda HD som både den som anstiftat mordet, men också hade varit delaktig.
MV skrev någon gång tidigt i tråden att HD var (ungefär) färgad, påverkad av SD. Även efter HDs häktning och frisläppande skrev MV att han ansåg att HD var oskyldig.
Jag misstänker att MV kan själv ha mött HD i någon situation, är utbildad och förstår hur förövare, psykopater och starkt kontrollerande personer fungerar. Att han som mött HD och Hör och ser (som är mer än kontentan av enbart orden) kan ana hur det ligger till?
Kanske är det min egen förhoppning; att HD har varit så präglad av SD; så präglad att hon nästan blivit som ett avtryck av SD, att hon knappt vet ut eller in. Hans ord blandas med hennes egna upplevelser och hans önskningar blir hennes egna eller och tvärtom? Hon hatar L*ena för att hon förstör hennes liv och SD hatar L*ena för hon förstör hans liv... till sist blir det en och samma tanke...
Kanske inga bevis kan binda HD och åklagaren måste släppa henne.
Men vem vet vem HD är?
Är hon ett offer, eller är hon på något sätt involverad?
Jag tvivlar dock starkt på en sak; att SD skulle sitta och ta allt ansvar för ett mord om det var HD som var helt ansvarig.
SD pekade med hela handen på HD redan 15 maj.
Och om JG också kände oro över HD,
vem var det som la den oron över HD?