2020-03-28, 20:15
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Johepp, nu har det gått över 650000 fall på coronavirus worldometer och 18% döda
Dödsprocenten stiger för varje dag i tråden. Undrar vilken dag den överstiger 100 procent?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Japp, mördarlandet gör det nu.

Först med blattarna nu med viruset.

Använder de verktyg de har.

har man bara hammare och spik måste man hushålla....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ja det är precis vad de vill. De har agerat konsekvent till det ändamålet. Man vill göra sig av med köttberget, och fylla på med flyktingar.

Woa woa, c'mon man! Gimme a fucking break, man! That's fucking bullshit, man! Buuuullshit god damn it!
Citera
2020-03-28, 20:16
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ja det är precis vad de vill. De har agerat konsekvent till det ändamålet. Man vill göra sig av med köttberget, och fylla på med flyktingar.

Ja det ligger något i det, de äldre lånar i mindre utsträckning. Och för att hålla det här ponzi upplägget för bankerna, krävs det att fler lånar till bostäder, konsumtion, bilar, ombyggnader. För att inte korthuset hos bankerna inte ska rasa ihop.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det är säkert sant i vissa områden, som Madrid. Även i Italien. Och det är inte så konstigt som det låter. All akut- och IVA-sjukvård jobbar så när resurserna inte räcker till. Det är bara att vi hör om det först när det blir sådana här extrema situationer, eftersom det brukar räcka till annars. Men vid säg ett stort terrordåd, naturkatastrof osv används också triage. Inte alltid enbart ålder som spelar in, men det är givetvis en huvudfaktor.
det kan ju synas på ökat antal dödsfall . fy f--n rent utsagt vilken dålig stil rycka enda luften .
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag gör inte det, det var du som gjorde. Jag tror att dödstalen följer utvecklingen av smittade med ett tidsglapp på 2-5 veckor.

Varför då? Man brukar inte dö förrän efter flera veckor efter insjuknande.

Den 5e april borde vi kunna se om vi följer italien. Har vi ett mycket lägre dödstal då och en stabil utveckling, så blir det kAnske intressantare att jämföra med Norge
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Aha jag har att göra med en till som inte läst på ett skit om corona...
Vad får dig att tro att viruset plötsligt ska gå upp i rök lagom till sommaren?

Vad jag vet så står ALLT still förutom apotek och livsmedelsaffärer där det är karantän.

Innan sommaren, varm torr luft som virus ogillar.

Spanien italien och andra medelhavsländer med fuktigare luft kommer få det tufft.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det där är intressant.
Det har med kollektivt medvetande att göra.
Men när ”gruppen” plötsligt inser faran så kommer det utbryta total panik...

Det kommer plötsligt när de får höra att i natt dog det över 100 personer i stockholm...
Ja, hoppas att folk vaknar...kan inte tänka själva.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Vi måste SPAMMA frågespalterna (direktrapporterna) på Aftonbladet och Expressen så media iallafall inte glömmer bort att politikerna måste ta ansvar nu!

Jag fick ett snömos svar ifrån Folkhälsomyndigheten, idag, helt meningslöst.

Mail från mig:

Här är svaret från Folkhälsomyndigheten.

Jag skrev detta till dem, 2020-03-11

Totalt snömos ja.

Men tyvärr är detta att vänta.

Du har inte så mycket erfarenhet av myndigheter och företag va?
Jag har själv suttit på andra sidan. Inte på myndighet men företag.

Du kommer aldrig någonsin få ett ärligt svar, inte ens de som svarar har rätt info.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Vi tar väl för fan det på allvar, men vi kommer aldrig någonsin se siffror som i Spanien eller Italien. För att företag ska överleva så måste vi leva som vanligt. Jag åt på restaurang ikväll och det var fullpackat och ingen jävla oro. Det är här på Flashback som det skapas panik.

Panik är inte bra. Inte heller människors nonchalans. Ska vi gå efter hur du upplever folks oro på en restaurang eller efter myndigheter och ministrarnas rekommendationer?

Om du nu tycker att det är så sjukt överdrivet så skyll det på myndigheterna och inte på Flashback.

Om ministrar, statsministern, Folkhälsomyndigheten går ut med de budskap man gör dagligen så får man väl räkna med att en del blir oroade? Det är ju egentligen du med flera som ignorerar det här.

Den som stannar hemma och tar det på allvar gör snarare mer rätt, det är ni på restaurangen och folk som reser hit och dit som chansar på att ni vet bättre än myndigheter, läkare och experterna som avråder från det.

Vi har senaste 5 dagarna gått från 0-6 dödsfall till 20-30 dödsfall/dag. Vi har totalt 109 dödsfall nu. Det är fler än Kalifornien som bara har 104 dödsfall...

Italien hade under 200 dödsfall i cirka två veckors tid efter första dödsfallet, en vecka senare var det uppåt 1 800 dödsfall. Liknande trend i land efter land, och vi är just nu inne i veckan som det har eskalerat i alla andra länder...

De val som folk gör idag ser vi konsekvenserna av först om några veckor... Men kör på och skit i myndigheternas rekommendationer, så räknar vi dödsfallen igen om en vecka eller två då och ser hur många fler fall som sjukvårdspersonal behöver rädda.
Citera
2020-03-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Det handlar inte om egoism utan om att få mina döttrar att känna att livet fortgår. Jag har hållit dom hemma från skolan och vidtagit åtgärder men detta är någon dom längtat till sedan förra påsken. Andra familjer vi åker med ser ingen oro över detta och dom hade blivit extremt besvikna om vi bara ställde in det.

Haha! Kul kille...

Argument:
-Biggedy är egoist.

Motargument:
-Jag är inte egoistisk, det handlar om mina döttrar. Dessutom hade Bengt och Lena blivit väldigt besvikna om vi ställde in.

Slutsats:
Biggedy är inte egoistisk, han är en sann altruist som försakar sig själv och endast tänker på sina två döttrar samt Bengt och Lena.
Citera
2020-03-28, 20:17
Medlem
Citat:
GW: "Corona minskar kriminaliteten dramatiskt"
Kriminologen Leif GW Persson förklarar hur pandemin förändrar brottsligheten i Sverige.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12534387
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in