2020-03-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Det är en avrådan och inte ett lagbrott! Jag säger ju att vi hade hoppat över resan vid ett eventuellt förbud. Men nu finns det bara en avrådan och då måste var och en kunna välja hur man vill göra.

Även om det finns risk att själva bli smittade och smitta andra? Visst visst, gör så då. Klart jag hoppas att inget sånt händer er men tycker det är tråkigt att det ska behövas förbud för att folk ska låta bli att spela rysk roulette med döden.
Citera
Medlem
Ojojoj. De verkar ha svårt i radion vad gäller EUs hantering av Italiens situation, eller att EU i praktiken vände Italien ryggen. Då Italien bad om hjälp anmälde inte ett enda EU-land. Inte ens Sverige som endå fått hjälp av Italien vid skogsbränder. Det glömde SR att säga. EU-reportern Susanne Palme älskar EU och Ursula van der Leyen har svårt att försöka vinkla det hela till EUs fördel hur hon än försöker.

Nu är det Kina och Ryssland som hyllas som hjälptar i Italien ungefär på samma sätt som vi hyllade polska brandmän då de kom till vår undsättning vid skogsbränderna.

https://sverigesradio.se/artikel/7440658
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Om du nu faktiskt har symptom och har en fast anställning så har du ju rätt att stanna hemma 2 veckor med sjukpenning utan läkarintyg?

Bra, låt alla andra idioter som han jag skrev om i kvarteret leva livet och isolera oss andra - ty vem vet. Vi kanske är Paria, vi skattebetalare som behövs för att han och andra rikspersoner ska kunna sitta på puben.
Vem vet.

För att svara på själva idiotin du försökte trolla bort:
Går på min tredje sjukvecka på måndag för att inte riskera smitta någon. Är nämligen en ansvarsfull medborgare och ingen i mina kretsar / umgänge/ arbetskompisar har drabbats. Stannar hemma ändå. Hoppas jag kan vara tillbaka på onsdag.

Under tiden blir ekonomin knapp som fan. 80 procent för mig sätter mig på marginalen. Tror inte jag är så ensam om det.

Men va fan gör man inte för att rädda sina medmänniskor - även om man är helt frisk, vilket ingen vill testa öht.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Kommer självklart att gå på afterski, det är ju krogarna och restaurangerna som ser till att det inte blir för smockat med folk. 50 pers kan vara i en samling. Sedan kan det vara några meter till nästa grupp på 50 pers. Det kommer nog att gå fint.

Citat:
Tack för omtänksamheten. Kommer det ett förbud i dagarna så kommer vi självklart skippa hela grejen. Utöver det så kommer vi självklart att ha i åtanke att inte göra något som kan riskera andras hälsa. Måste vi sätta oss i karantän efter skidsemestern så får det bli så.

Än en gång, tack för din omtanke.

Ok, du måste alltså vänta på ett förbud för att kunna tänka?

Jag hoppas detta inte blir allvarligt, men det ser mörkt ut.

Ta hand om dig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Agnes wold har mycket kredd bland många svenskar.
Många svenskar blir trygga av tanken på att bara gamla och svaga dör. Det gör att de kan leva som vanligt. Sån vidrig människosyn på gammal/svag!!!

Jag är tudelad där. Jag önskar såklart inte att en enda äldre dör. Men för mig som måste jobba och träffa massvis med människor varje dag så finns det en viss tröst i att veta det. Äldre människor kan välja att inte gå ut, jag är tvungen även om jag hellre skulle suttit hemma. Med det sagt så låter det ändå respektlöst på sättet Wold framför det.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Mmm...men jag såg forskare från Kina som varnade för asymptomatiska smittspridare redan i januari. Finns dokumenterat på flutrackers.com. Det går att söka i sökfunktionen.
OK, så, är det kanske. Jag minns bara att jag nyligen läst om hur många som antas ha noll symptom, inte bara milda.

Det har ju även pratats om att man kan sprida innan man utvecklar symptom, men det finns alltså många som aldrig utvecklar några symptom alls. Personer som fortfarande (även i lockdownländer om de har viktiga jobb) kan ta överfull buss och tunnelbana till jobbet och sprida smitta hela dagen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Agnes wold har mycket kredd bland många svenskar.
Många svenskar blir trygga av tanken på att bara gamla och svaga dör. Det gör att de kan leva som vanligt. Sån vidrig människosyn på gammal/svag!!!

Så jävla paradoxalt när en kärring som redan har en fot i graven ska gotta sig över att det bara är äldre som dör. Hon kan väl börja gå ut och smittas lite så vi blir av med såna kräk.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad snackar du om? Sverige rapporterar samma tid varje dag 14:00

När och vad alla webbsidor rapporterar har inget med Sverige att göra.

Sverige i detta fall = FHM
C19, worldometer m.fl. =/= Sverige

FHM är inte de enda som rapporterar från Sverige förstår du väl?

FHM har dessutom lyckats missa 3 dödsfall i sin senaste dygnsrapport. Vet inte vilken idiot som fortfarande använder sig av FHM för tillförlitlig information.
Citera
2020-03-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
https://www.2oceansvibe.com/2020/03/11/how-many-people-die-annually-from-flu-in-italy/

https://www.thelocal.it/20200123/flu-outbreak-in-italy-half-a-million-people-struck-down-in-a-week

240 döda fram till Januari när dessa artiklar publicerades.
Min länk gällde inte årets säsong av influensa, utan fyra säsonger mellan 2013 och 2017. Så jag vet egentligen inte vad du snackar om.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
När man får lunginflammation utav Coronaviruset, hur behandlar man de ? Orsakar viruset lugniflammationen eller är de bakterier?

Då är du rätt körd. Respiratorer är som man håller liv i en hjärndöd patient ganska meningslöst.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Mörka????

Det som sker är ju att personer här i tråden lägger upp siffror framåt som inte har hänt. Vad jag menar är att siffror ska rapporteras när de sker.

Man måste ju planera morgondagen och veckan som kommer. Går inte att avgöra om man ska stanna i Stockholm baserat på gårdagens data.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Svensk roulette kallas det. Att tro sig kunna kontrollera kurvan kan bli ödesdigert....
Det här smittan är ganska ödesdiger överlag så som den rusar okontrollerat så det är väl inte så konstigt i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in