2020-03-28, 19:39
Medlem
obscenitets avatar
Agnes wold har mycket kredd bland många svenskar.
Många svenskar blir trygga av tanken på att bara gamla och svaga dör. Det gör att de kan leva som vanligt. Sån vidrig människosyn på gammal/svag!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag menar inte att jag vill att någon ska dö, jag är inget monster. Men dödssiffran i Sverige har inte stigit trots vad ni trott. Jag försöker förmå er att inte sprida denna panik, allt kommer gå över till sommaren och då kan vi utvärdera. Men tills dess, sluta med denna hysteri.

Jag följer de lagar som finns och jag har en inplanerad resa till Åre i påsk och jag tänker inte kasta dom pengarna i sjön när allt är planerat. Finns restriktioner men så länge inte skidanläggningen stänger ner så kommer vi att åka.

Hahaha jag fattar fan fortfarande inte om du är ett troll eller inte??

För första stycket- jo dödssiffrorna stiger "rakt upp" som Tegnell själv säger. Så vad i hela helvete pratar du om?!

Och att du ska till åre?!? Detta måste ju vara en medveten provokation?!

SNÄLLA KAN NÅGON GRIPA IN HÄR?! Driver denne användaren bara med mig???
Tack på förhand.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Inga nya döda i Sverige idag enligt worldometer

Sverige verkar ha fått för sig att rapportera väldigt oregelbundet. Nu verkar de övergått helt till att rapportera först under natten när så få som möjligt kommer vara vakna.
Citera
2020-03-28, 19:40
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Såg just nu att Turkiet har kommit i princip från ingenstans till ett jättesprång på över 7000 på kort tid.
Turkiet verkar bli ett nytt smittcenter

Portugal och Belgien har också stora ökningar av såväl nya fall som döda.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
De kan bli så om inte han själv blir smittad innan dess, han ligger ju i riskzonen..

Om det är ett supervirus kommer han bli smittad förr eller senare så kommer vi andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Kanske dags att sätta sthlm i karantän om de inte förstår läget?
Jag tror fan det faktiskt.

Något annat:

Citat:
”Hostattacker” har blivit ett vapen över hela världen

https://omni.se/hostattacker-har-blivit-ett-vapen-over-hela-varlden/a/mRj7XO

Jag visste att det här skulle komma. Det är inte bara corona-viruset som är hotet.
Galna människor med!
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jag håller med! Det gäller att ha tidsperspektiv, 25000 på en månad eller på sex månader är fortfarande 25000.

Perspektiv, perspektiv...
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är INTE så att dödsfallen på en influensasäsong är jämnt utspridda. Precis som nu så inträffar en topp som är ganska koncentrerad. Ska du släta ut siffrorna som du gör måste du göra samma sak med coronasiffrorna.

Ge coronaviruset 6 månader - utan massiva motåtgärder från samhället - så ska ni få se på dödssiffror.

Den andra skribenten, Hosnianna, tog upp vaccin och naturligtvis så är vaccin väldigt effektivt för att stoppa en spridning. Coronavirusets farlighet ligger ju i att det inte finns någon medicin eller vaccin mot den. Inte heller flockimmunitet.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Sverige verkar ha fått för sig att rapportera väldigt oregelbundet. Nu verkar de övergått helt till att rapportera först under natten när så få som möjligt kommer vara vakna.

Ja det går ju emot alla andra stora länders rutiner
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Kommer självklart att gå på afterski, det är ju krogarna och restaurangerna som ser till att det inte blir för smockat med folk. 50 pers kan vara i en samling. Sedan kan det vara några meter till nästa grupp på 50 pers. Det kommer nog att gå fint.

Kommer mest troligt gå sketfint.
Citera
2020-03-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Det som hade varit intressant att se är hur många TOTALT som dött i Italien hittills i mars kontra mars förra året.

Kanske inte vad du letade efter?

https://www.statista.com/statistics/569435/number-of-deaths-in-italy-by-region/
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny

Fast i och för sig hjälper inte plasthandskar ett dugg i praktiken så vida man inte alltid tar av sig dessa innan man pillar sig i ansiktet och sedan sätter på sig nya (eller de gamla mycket försiktigt).
Plasthandskar är bara falsk trygghet, då det inte är via händerna man smittas, utan via mun, näsa och ögon.

Jo jag känder direkt att handskar är en falsk trygghet likväl, jag jobbar utan skydd överhuvudtaget och istället tvättar händerna oftare med tvål givetvis & tar inte på mitt ansikte tills efter handtvättnings aktiviteten.

För all del är jag relativt ung & frisk och skulle kunna äta en tallrik corona till frukost varje morgon med lite oregano och bearnaisesås, men känns ändå onödigt att utsätta sig för ett okänt virus i onödan när man har både vatten & tvål tillgängligt.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Jag respekterar er planering och att ni är ärlig kring detta.

Förstår att ni och er familj vill ha ett välförtjänat avbrott i lunken.
Som ni arbetat och slitit för att detta ska bli bra!

Samtidigt så tar ni inte höjd för eventuell smittspridning, det är oansvarigt.

FHM avråder just nu från alla resor som abolut inte är nödvändiga.

Kom igen nu, jag vill inte vara ett "Bitchasshole" här.
Jag vet att jag även påverkar dig personligen marginellt.

Men snälla tänk på folk ikring er.

Ni riskerar att antingen sprida smitta eller att få smittan och sedan sprida den.
Det är inte ball.

Vi riskerar stora problem nationellt och det är onödigt att ta den risken.

Jag vill ju inte att du ska bli sjuk Biggedy, eller någon ni bryr er om.

Tack för omtänksamheten. Kommer det ett förbud i dagarna så kommer vi självklart skippa hela grejen. Utöver det så kommer vi självklart att ha i åtanke att inte göra något som kan riskera andras hälsa. Måste vi sätta oss i karantän efter skidsemestern så får det bli så.

Än en gång, tack för din omtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in