2020-03-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag är benägen att hålla med i det resonemanget. Jag uppfattar det som att det i FUP finns lika mkt indicier mot HD som mot SD på ett sätt. Inget i hennes historia stämmer - och åklagaren nämner också en medhjälpare. Jag tror att det är ett spel med att först sy in SD där de faktiskt har en del teknisk bevisning - målet är aningen starkare mot honom. Får de dit honom kan de sedan ta henne eftersom hon har en koppling till honom. Jag hoppas i allafall att det är så det ligger till. Bara framtiden kommer att utvisa det antar jag

Fegskiten SD kommer nog att branda HD när det hettar till ordentligt. Var så säker! Han vill nog inte falla ensam.
Citera
2020-03-28, 19:20
Medlem
Rastades avatar
Klassiskt kvinnomord.
Citera
2020-03-28, 19:21
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har inte läst något i fupen som antyder besinningslöst våld mot ansiktet. Inte du heller eftersom du antar. Dumt att viskningsleken ska dra igång gällande detta. Info om skadorna finns i fupen, du får leta själv.

Ok då skriver jag tydligare. Uppfattningsvis 17 slag huvudsakligen mot ansiktet. Avvärjningsskador på händerna som om hon skyddat ansiktet. Max stänk höjd 60 cm vilket antyder att offret antagligen sjönk ihop efter första slaget. Bilder maskerade i FUP. Var och en får tolka det själv då. Jag har läst hela FUP.
Citera
2020-03-28, 19:23
Medlem
Rastades avatar
Fick svar från "Rättegången" på youtube att hela rättegången kommer upp där direkt efter domen till er som vill lyssna på SD o de andra.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw
Senast redigerad av Rastade 2020-03-28 kl. 19:45.
Citera
2020-03-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ok då skriver jag tydligare. Uppfattningsvis 17 slag huvudsakligen mot ansiktet. Avvärjningsskador på händerna som om hon skyddat ansiktet. Max stänk höjd 60 cm vilket antyder att offret antagligen sjönk ihop efter första slaget. Bilder maskerade i FUP. Var och en får tolka det själv då. Jag har läst hela FUP.

Min tolkning är att hon skyddade huvudet. Flertalet skador är på vänster sida (med öra), höger sida samt bakhuvud. Men som du skriver, var och en får tolka själv och du vill ha det till att det är riktat mot ansiktet.
Citera
2020-03-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Fick svar från "Rättegången" på youtube att hela rättegången kommer upp där direkt efter domen till er som vill lyssna på Stefan o de andra.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw
Fantastiskt! Stort tack för den informationen.
Citera
2020-03-28, 19:32
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Min tolkning är att hon skyddade huvudet. Flertalet skador är på vänster sida (med öra), höger sida samt bakhuvud. Men som du skriver, var och en får tolka själv och du vill ha det till att det är riktat mot ansiktet.

Ok då försöker jag vara ännu tydligare. Mot huvudet. Slagen är riktade mot huvudet. Bättre?
Citera
2020-03-28, 19:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ett vasst tillhygge eller tillhygge med stor kraft på liten anslagsyta (som hammare) skulle nog ge högre stänk... Och vara mindre lämpat (att fortsätta använda) mot någon som ligger på marken o kämpar emot... Det låter mer som en påk, från stående. Vi får se.

(H*kensås-figuren — utan att antyda att det skulle vara originellt eller unikt eller anmärkningsvärt på ngt sätt — använde ett lättmetallbollträ mot det äldre paret i N*rrahammarsvillan, tror jag).
Citera
2020-03-28, 19:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ok då försöker jag vara ännu tydligare. Mot huvudet. Slagen är riktade mot huvudet. Bättre?

Mycket bättre. Man ska inte vara rädd för att vara saklig.... 😄
Citera
2020-03-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hell hath no fury... Det är, sannerligen, ovanligt även bland manliga mördare att använda 17 slag mot huvet. Om man vill idka rättvisa på det området. Det borde liksom bära emot... Vi får väl se om det kan handla om en uppsättning mer plågande slag, eller om såna förekommenr mor kroppen ovanpå de 17. I sammanhanget måste man ju även väga in då att ett enda slag med en hammare skulle kunna räcka, under gynnsamma förhållanden. Och redan tre–fyra börjar bli tjatigt. Jag är närmast tveksam om 17 slag med hammare mot huvet är möjligt. Det blir liksom inget kvar. Och allt borde hänga i slamsor i GM istället. Det kan ju nu handla lite om en dramatisk överdrift från åklagarens sida, det får väl visa sig. Några av de 17 kan vara slag i mer definitionsmässig bemärkelse, och mer av missar eller stötar.
Skulle BO falla på första slaget (vilket borde vara fallet med en hammare) så känns kanske inte hammare så troligt som fortsättningsvapen uppriktigt sagt. Även psykopater kunde behöva lite distans till offret och stående med lite längre tillhygge vore avgjort trevligare. Å amdra sidan vill GM kanske inte heller synas från husen. Så värst angenämt borde det i alla händelser inte ha varit att lufsa hem genom skogen dränkt i blod och hjärnsubstans från topp till tå, om GM stött på ngn denne kände, eller ungar på väg hem från nån scoututflykt. HD borde ha kunnat ha ännu svårare att ta sig in till sig misstänker jag. Mellan husen. Alldeles madsenkladdig...

Hmm. Mmm.
Kanske gick SD direkt hem till HD efter mordet och sköljde bort allt blod?
Citera
2020-03-28, 19:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Är det hennes ansiktes vänstra sida då? (Även om du nämner båda sidor). Alltså i överensstämmelse med att ngn högerhänt svingar mot henne..?
Citera
2020-03-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hell hath no fury... Det är, sannerligen, ovanligt även bland manliga mördare att använda 17 slag mot huvet. Om man vill idka rättvisa på det området. Det borde liksom bära emot... Vi får väl se om det kan handla om en uppsättning mer plågande slag, eller om såna förekommenr mor kroppen ovanpå de 17. I sammanhanget måste man ju även väga in då att ett enda slag med en hammare skulle kunna räcka, under gynnsamma förhållanden. Och redan tre–fyra börjar bli tjatigt. Jag är närmast tveksam om 17 slag med hammare mot huvet är möjligt. Det blir liksom inget kvar. Och allt borde hänga i slamsor i GM istället. Det kan ju nu handla lite om en dramatisk överdrift från åklagarens sida, det får väl visa sig. Några av de 17 kan vara slag i mer definitionsmässig bemärkelse, och mer av missar eller stötar.
Skulle BO falla på första slaget (vilket borde vara fallet med en hammare) så känns kanske inte hammare så troligt som fortsättningsvapen uppriktigt sagt. Även psykopater kunde behöva lite distans till offret och stående med lite längre tillhygge vore avgjort trevligare. Å amdra sidan vill GM kanske inte heller synas från husen. Så värst angenämt borde det i alla händelser inte ha varit att lufsa hem genom skogen dränkt i blod och hjärnsubstans från topp till tå, om GM stött på ngn denne kände, eller ungar på väg hem från nån scoututflykt. HD borde ha kunnat ha ännu svårare att ta sig in till sig misstänker jag. Mellan husen. Alldeles madsenkladdig...
Jag tror att GM använde så många slag delvis för att BO skrek mycket längre än han trott. När jag talat med människor som varit med då någon avlidit (olyckor och militärt) har det tagit mycket längre tid än de kunnat tro. Specifikt tänker jag på en person som fallit över 10 m ner på ett betonggolv och krossat skallen bl.a. Och också på Dalbyfallet där en man drämde en geologyxa i sin hustrus huvud och kastade henne och barnet utför ett stup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in