Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag tror att de resonerade som så att tiden inte räckte till att sy ihop ett åtal till dom båda i det här läget, utan koncentrerade sig på den skrattande mördaren SD. Jag hoppas man inte släpper henne helt, men om jag förstått av en användare här (detta har han inte lämnat ut i tråden) så har Hiding planer för Hanna också. Inget som Hiding på något sätt öppet sagt, utan som man kunde tolka det som i ett privat mail. Jag kommer INTE hänvisa till någon eller något när det gäller detta.
Ja, det är dags för HD att börja snacka nu, och peka som du säger. Jag tror att det enbart skulle gynna henne i slutändan.
Ja, för vem vet vad JG har i bakfickan när han ska vittna?!
Och om nu HD's pappa ska vittna så borde han nog också börja fundera på vad han ska följa för linje:
Rädda sin dotter eller rädda SD (alternativt, rädda sig själv..?)
Han har i sin tur har haft en del småfuffens för sig som man kan börja undra över.
Hannas syster säger att pappan och Hanna står närmast varandra
medan systern och mamman står nära.
Och vad man kan utläsa i FUP så är han med och petar både här och där:
Sotar skorsten, lånar gräsklippare och klipper gräsmattan medan huset är avspärrat, fraktar bort gräset, bistår med mobiltelefoner, ringer upp folk och talar å SD's vägnar, har kontakt med JG, bygger och pysslar med SD, håller i nyckeln till SD's hus efter avspärrningen, pratar indiciemål med Hanna (som han inte vill erkänna, men som Hanna säger i förhör att dom har pratat om), kör bort en halv tunna med aska och rester från pelletspannan, med mera med mera. En riktig hjälpreda!