2020-03-28, 17:07
Medlem
Varför överhuvudtaget välja att slå ihjäl någon som man vill ta livet av - det finns ett flertal snabbare, tystare och mer skonsamma sätt. Man har nästan blivit avtrubbad genom allt som har kommit fram. Det är ett fruktansvärt grymt mord ur alla aspekter, både mot offret men också mot efterlevande.

Hur ser det ut i hjärnan på en människa som planerar nått sånt? Vad tänkte mördaren? Jag är en av dem som ser symboliken med 17 slag - men givetvis utan att veta om den är sann. Men jag tror att en person som har valt ett sånt iskallt sätt av ta livet av någon också är iskall nog att räkna slagen.
Citera
2020-03-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Skär inte i tårtan! Då tvingas man se fyllningen!
Typ så.... som när man skär ut en böld och varet rinner ur. Urk.
Citera
2020-03-28, 17:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror knappast han räknade i tumultet. Hon skrek - länge. Hon försökte värja sig, det syntes på avvärjningsskadorna. Inte fan räknar man mitt i den adrenalinstinna stunden. Hon skrek i flera minuter vill jag minnas att vittnena beskrev.

Vissa härinne övertolkar gärna i brist på annat.
Kanske, kanske inte. Om skrikvittnenas uppgift om längden på skrikandet stämmer gjorde sig inte mördaren nån större brådska, runt fem slag i minuten kanske, så det kanske inte var så tumultartat för honom. Han kanske ville "straffa" henne genom att dra ut på lidandet.
Och var han så kall kanske han också praktiserade lite egen numerologi.

Jag skulle då inte bli överraskad om det visade sig vara så. Inte heller om det inte visar sig vara så...
Citera
2020-03-28, 17:14
Medlem
Citat:
Jag tror att de resonerade som så att tiden inte räckte till att sy ihop ett åtal till dom båda i det här läget, utan koncentrerade sig på den skrattande mördaren SD. Jag hoppas man inte släpper henne helt, men om jag förstått av en användare här (detta har han inte lämnat ut i tråden) så har Hiding planer för Hanna också. Inget som Hiding på något sätt öppet sagt, utan som man kunde tolka det som i ett privat mail. Jag kommer INTE hänvisa till någon eller något när det gäller detta.

Ja, det är dags för HD att börja snacka nu, och peka som du säger. Jag tror att det enbart skulle gynna henne i slutändan.

Ja, för vem vet vad JG har i bakfickan när han ska vittna?!
Och om nu HD's pappa ska vittna så borde han nog också börja fundera på vad han ska följa för linje:
Rädda sin dotter eller rädda SD (alternativt, rädda sig själv..?)
Han har i sin tur har haft en del småfuffens för sig som man kan börja undra över.
Hannas syster säger att pappan och Hanna står närmast varandra
medan systern och mamman står nära.
Och vad man kan utläsa i FUP så är han med och petar både här och där:

Sotar skorsten, lånar gräsklippare och klipper gräsmattan medan huset är avspärrat, fraktar bort gräset, bistår med mobiltelefoner, ringer upp folk och talar å SD's vägnar, har kontakt med JG, bygger och pysslar med SD, håller i nyckeln till SD's hus efter avspärrningen, pratar indiciemål med Hanna (som han inte vill erkänna, men som Hanna säger i förhör att dom har pratat om), kör bort en halv tunna med aska och rester från pelletspannan, med mera med mera. En riktig hjälpreda!
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-28 kl. 17:18.
Citera
2020-03-28, 17:17
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 168 s, 566-567. LW messar med F*redrik R*oos.

Ang den berömda bilincidenten.

Lena Wesström
fan, nu kommer tårarna igen

Lena Wesström
men det gör ont, det var natten till min födelsedag det hände. polisen satt här efter midnatt och bad
om mitt personnummer, jag hade börjat fylla år. "Grattis" sa de ...

Lena Wesström
jag fyller snart år, blir påmind av fejan och av ica maxi,

Lena Wesström
Det var VERKLIGEN längst ned på väldsskalan. Men ÄNDA, det krävs en del för riven hud och
brutna naglar. Det var inte nagelspetsarna, det var blod, brutna ända in. Blåmärken på armar och
ned mot bröstet

Från 2017,^^ ändå fortsatte hycklar-pastorn sin samvaro med SD? Dessa tårar som LW framkallade kallar jag krokodiltårar hon var ute efter uppmärksamhet/medömkan så fort hon messade med ngn man eller väninna. J*enny F genomskådade hycklar-pastorn en bra psykolog/hjärnskrynklare.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-28 kl. 17:30.
Citera
2020-03-28, 17:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
haha.. skrev nyss om städningen till Nötknäpparen.. Även där går INGET ihop!

EDIT: Har dock ej lärt mig ännu hur man länkar tillbaka till ett inlägg...

Klicka på siffran uppe till höger i inläggets ruta, i detta inlägg är det nummer:

Endast det inlägget du klickat på kommer upp då. När du öppnat den sidan i en ny flik, så kopierar du bara in länken som kommer upp i länkrutan, in i det inlägget du vill hänvisa till länken i. Fattade du? Eller krånglar jag till det?

Här är nu ditt inlägg: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-28, 17:31
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Tror knappast han räknade i tumultet. Hon skrek - länge. Hon försökte värja sig, det syntes på avvärjningsskadorna. Inte fan räknar man mitt i den adrenalinstinna stunden. Hon skrek i flera minuter vill jag minnas att vittnena beskrev.

Vissa härinne övertolkar gärna i brist på annat.

Jag är nog en av dem - men jag tänker snarare att det är en märklig symbolik
Citera
2020-03-28, 17:33
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Vet att hon var anhållen för mord/medhjälp i början av utredningen, så hon var inte misstänkt för skyddande av brottsling ens i senare skedet? Ber så mkt om ursäkt om jag vilseledde. Inte min mening.
I vilket fall, så har det landat i att bevisningen inte har räckt ända fram. ÄN.
Kan man anta att man "släppte" misstankarna mot henne för att använda henne lite som språngbräda för att nåla dit SD till att börja med och att i framtiden eventuellt kunna vända hennes egna ord mot henne själv om hon inte får för sig att börja tala sanning nu?
Två flugor i en smäll, typ...?
Hon har ju varit duktig på att gå bort sig bland allt hon säger.
Fram till slutet. Då blev det många "inga kommentarer" osv...

SD har ju velat peka åt HD's håll från dag 1.
JG har också velat peka åt HD's håll från dag 3 (?)
HD har inte velat peka åt någons håll.
Kanske dags för henne att börja peka lite?ä

EDIT: Läser nu "misstänkt för mord"..! Tack för rättelse!

Jag är benägen att hålla med i det resonemanget. Jag uppfattar det som att det i FUP finns lika mkt indicier mot HD som mot SD på ett sätt. Inget i hennes historia stämmer - och åklagaren nämner också en medhjälpare. Jag tror att det är ett spel med att först sy in SD där de faktiskt har en del teknisk bevisning - målet är aningen starkare mot honom. Får de dit honom kan de sedan ta henne eftersom hon har en koppling till honom. Jag hoppas i allafall att det är så det ligger till. Bara framtiden kommer att utvisa det antar jag
Citera
2020-03-28, 17:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hon var anhållen för mord/medhjälp till mord. Inte skyddande av brottsling. Och för mordanklagelsen är hon avskriven. Men kommer mer fram så är det bara att öppna utredningen mot henne igen, och ev ändra rubricering. Nu beslutade dom sig för att ägna tiden åt SD. Vilket ju var rätt. HD går ingenstans. När han är dömd och Hiding fått en välförtjänt semester, då kan man börja plocka i Hannas vetande igen. Hon kan inte koppla av på länge än. På mycket länge.

Jo, hon var faktiskt misstänkt för både mord/skyddande av brottsling:
AB:
– Misstankarna kvarstår – hon är delgiven misstankar om mord alternativt skyddande av brottsling. Men hur vi jobbar i den delen vill jag inte kommentera, säger Åsa Hiding.

Se inlägg nedan
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite mer från AB:

"[...]Under rubriken “Motivbilden” skriver advokaten att “en ansenlig mängd tid och resurser har gått åt av polisutredningen till att belysa NN:s och målsägandens relation”.

Vidare skriver advokaten att 45-åringen “i dag” har en god relation till sin dåvarande fru. “På vilket sätt det skulle gynna NN att ta livet av målsäganden… vilket är essensen i argumentationen från åklagarens sida, är svårt att föreställa sig”, skriver advokaten vidare."
[...]

(min fetning)
"Men advokaten skriver i dokumentet att “det saknas direkt koppling mellan NN och de omedelbara omständigheterna kring gärningen”."

(min fetning)
"[...]– Misstankarna kvarstår – hon är delgiven misstankar om mord alternativt skyddande av brottsling. Men hur vi jobbar i den delen vill jag inte kommentera, säger Åsa Hiding.

Både kvinnan och 45-åringen nekar till brott."
[...]

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Citera
2020-03-28, 17:40
Medlem
Citat:
AB:
– Misstankarna kvarstår – hon är delgiven misstankar om mord alternativt skyddande av brottsling. Men hur vi jobbar i den delen vill jag inte kommentera, säger Åsa Hiding.

Se inlägg nedan
Se där ja! Tack, det har jag missat. Så - då är saken klar. När SD sitter bakom lås och bom så kan de börja granska HD och fortsätta förhören. Men med tanke på hennes begynande demens så lär hon väl komma ihåg ännu mindre. Men kanske kommer det fram något ur förhören. Jag tror inte Hiding kommer vara så nådig mot henne när det är dags för henne att vittna. Blir förhoppningsvis många svåra frågor.
Citera
2020-03-28, 17:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, för vem vet vad JG har i bakfickan när han ska vittna?!
Och om nu HD's pappa ska vittna så borde han nog också börja fundera på vad han ska följa för linje:
Rädda sin dotter eller rädda SD (alternativt, rädda sig själv..?)
Han har i sin tur har haft en del småfuffens för sig som man kan börja undra över.
Hannas syster säger att pappan och Hanna står närmast varandra
medan systern och mamman står nära.
Och vad man kan utläsa i FUP så är han med och petar både här och där:

Sotar skorsten, lånar gräsklippare och klipper gräsmattan medan huset är avspärrat, fraktar bort gräset, bistår med mobiltelefoner, ringer upp folk och talar å SD's vägnar, har kontakt med JG, bygger och pysslar med SD, håller i nyckeln till SD's hus efter avspärrningen, pratar indiciemål med Hanna (som han inte vill erkänna, men som Hanna säger i förhör att dom har pratat om), kör bort en halv tunna med aska och rester från pelletspannan, med mera med mera. En riktig hjälpreda!

Skum. Helskum. HD måste ju fått sitt väsen nånstans ifrån också...

(Heter han nåt på A, och också hade hetat D, så skulle det bli ADHD... Men nu gör han kanske inte det...) (slags vits...)
Citera
2020-03-28, 17:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
AB:

Se inlägg nedan
Det står även på pränt i "sidhuvudet" till förhörsprotokollen som börjar på sid. 152 i AB 149.

Brottsmisstanke / Anledning till förhöret
Mord alternativt skyddande av brottsling

Edit: Sagda aktbilaga innehåller också förhör med hennes föräldrar och kollegor. Delvis rätt intressant.
Senast redigerad av DreamTwister 2020-03-28 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in