2020-03-28, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Men det är bara skitsnack. Det var de som jobbar med vaccin som själv säger det. Ett vaccin tar normalt mellan 4-8 år och det dom gör i usa är extremt och det har inte ens testats på djur. Normalt testar man på 3300 personer efter djurtest och det är 3000 vuxna friska och 300 friska barn. När svininfluensan kom så var vaccinet testat på 3300 personer och var 1 av 40000 person fick narkolepsi. Dvs omöjligt att kunna se de bieffekterna eftersom man inte ens testar på så många. Det är i princip omöjligt att förutse vad som händer om man vaccinerar majoriteten av befolkningen i världen

Såg du ens Agenda i Söndags?

Moderna Inc. sa tydligt att dom pga extrema resurstillskott kan göra Magic nu...dom slipper en massa administrativt drit som FDA i vanliga fall hade tvingat på dom.

Blir så less på såna som dig.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Precis...stänger vi skolorna så svälter barnen ihjäl då de inte får skolmat...svenska familjer ger inte barnen mat nämligen...
Stänger vi skolorna måste all vårdpersonal stanna hemma, all vårdpersonal har småbarn och är ensamstående nämligen...

- Dessutom så behöver svenska elever konstant tillsyn under dagarna, ända upp till årskurs 9.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Sedan finns de som stoppar huvudet i sanden som en struts och avfärdar verkligheten för att den inte stämmer överens med den man lever med själv...

Bara för Khhalid inte pissar på min unge så menas det inte att det händer på övriga ställen

Vi får se vad denna pandemi ställer med. Jag är övertygad att framtida studier med jämförelser med Asiaten 1957 och Hongkonginfluensan 1968 kommer att vissa på relativt låg dödstal. Redan nu kan vi konstatera att Tyskland har 50178 fall exkl. okända, döda uppgår till 338 personer, dödligheten är således 0,7%, fast den sjunker i takt att det breda folklagret smittas.

Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Kul att kinesen är nojig att bli smittad när detr deras fladdermusätande och dåliga jävla hygien som skapat denna hysteri.

Det är inte läge med rasism, de marknader där virus ofta uppkommer är till för de kineser med gott om pengar, knegarna har inte råd. Virusproblematiken i Kina är faktiskt ett utslag av klasskillnader, i ett kommunistiskt land.

Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
USA :
Antal smittade 105778
antal döda 1731

Ryssland:
antal smittade 1264
antal döda 4

Varför klarar Ryssland sig så mycket bättre?

Ryssland är en semidiktatur, då kan vilka siffror som helst kastas fram i teatern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkasson
Vad i helvete är det som är så svårt att förstå?! Det GÅR INTE att stoppa det här. Det är en pandemi!!! Det man möjligen kan göra är att köra hårdare restriktioner och skjuta problemet framför sig. Man orkar fan inte se mer av alla er jävla gökar som bara skriker om karantän hit och dit. Vi förstår att ni är rädda. Men sluta handla och tänka irrationellt eller håll bara käften så får dom som har har mer än 65 i IQ sköta det här. Jävla klappträ!

Nej det går inte att stoppa det ditt klappmongo, men man måste bromsa farten på spridningen så att inte för många mongon likt dig kommer till sjukhuset samtidigt och kräver vård, och det gör man inte genom att ha överfulla bussar, krogar osv....
Citera
2020-03-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Hej TAD2, du har gjort dig välkänd i tråden som en obotlig idiot. Man vaccinerar för att uppnå flockimmunitet mot influensa, alltså tvärtom mot vad man gör med COVID-19. Men detta är tydligen alldeles för komplext för din lilla förkrympta hjärna att begripa. Vet inte varför jag ens svarar på dina inlägg.

Du är ren skär idiot själv som blundar för de fakta som finns publicerade. Som du vet är influensavaccinet långt ifrån 100 % effektivt och säsongen 2017/2018 var det särskilt dåligt. Det är också inte flockimmunitet man vill uppnå utan skydd för riskgrupper och äldre. Om det var flockimmunitet skulle man vaccinera alla. Läs på innan du öppnar din idiotiska mun.
Citera
2020-03-28, 17:19
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Folk tar upp att vi lever olika i våra relationer mellan generationerna om man jämför med Italien.

Sant, jag har dock jobbat inom äldrevården och såväl undersköterskor som chefer är väldigt slarviga när det kommer till hygienrutiner och gå till jobbet sjuk. Får höra från gamla kolleger att det gäller fortfarande i coronatider. Så tror på en snabb spridning inom vård och omsorg inom april månad
Vårdpersonalen lär ju få covid-19 av sina barn som går i skolan, och de av dem som förblir asymptomatiska tar med det in på jobbet. Är ju inte så svårt att förutse.
Citera
2020-03-28, 17:20
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du får gå in på pressträffarna på youtube...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLLqBo3UjMccAyAkJ9uiJkQpPjDYUoWlHp
Bra att det finns där men det är galet att FHM raderat dagsrapporterna. Ska de inte göra några nya? Ska de bara hänvisa till nya websidan med grafik?

Minns du också att dagsrapporterna innehöll information om hur många som just nu vårdas på sjukhus för covid-19 samt hur många som just nu intensivvårdas för covid-19? Den infon finns ju inte på nya websidan.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Om du bara visste, jag har skrivit ut dina sammanställningar och masskopierar dom för att så snart som möjligt skicka det till alla jag känner. Jag sitter i skrivande stund och väntar svar från samtliga tidningar i landet som jag mailat din världsunika sammanställning, jag fruktar nu en massiv response på mailet i form av 1000 frågor om vem som gjort den otroligt världsunika sammanställningen.
Pust, detta kommer bli jobbigt...kan jag hänvisa frågorna till dig? Jag gissar på en global uppmärksamhet med massor av mediatid för din del hahahahaha!

Du är ju helt dum i huvudet. VARFÖR skulle inte detta vara bra information menar du?

Varför skulle inte det vara en relevant jämförelse?

Tror du ALLA här har alla siffror i huvudet, med perfekta jämförelser?

Och då är det väl ypperligt om man lägger in information, ren fakta, så folk kan dra sina egna slutsatser.

Men du är ju så jävla naiv, att du bör snarare skicka Dina inlägg till en Hollywoodproducent, så de kan filma årets bästa komedi! Möjligen vinner du en Oscar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
USA :
antal smittade 105778
antal döda 1731

Ryssland:
antal smittade 1264
antal döda 4

Varför klarar Ryssland sig så mycket bättre?

Tror inte det beror på bättre handhygien och mer handspritning.
Enligt vad jag läst behöver handspriten vara minst 60% för att ta kål på viruset.

I Ryssland dricks det dock en hel del hembränt med liknande alkoholhalt.Kanske är det lösningen och botemedlet?
Eller så klarar sig Ryssland bättre för flertalet ryska män redan dött av alkoholskador innan de blivit så gamla att de löper hög risk att dö av Corona-viruset.

Eller så stämmer siffrorna inte ...
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Kommer det verkligen bli allvarligt i New York? De har sjukvård i världsklass jämfört med Italien, samt att delstaten ganska tidigt sattes i karantän?

New york kommer bli ett helvete på jorden.
Citera
2020-03-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Märk väl att registret inte innehåller data på hur som nu får intensivvård. Det innehåller information om hur många som totalt blivit inskrivna för intensivvård.

(vi vet inte hur många som lämnat IVA eller när)
Takk!

Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Coronakartan.se uppdaterar sjukhusfallen (785 i hela landet varav 495 i Stockholm). Respiratorfallen kommer från Svenska Intensivvårdsregistret (243 patienter totalt hittills) och regionernas egna uppdatering.

Regionerna med flest fall uppdaterar hur många patienter och IVA-fall de har inne just nu. Jag vet inte om alla gör det.
Takk!
Citera
2020-03-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du är ren skär idiot själv som blundar för de fakta som finns publicerade. Som du vet är influensavaccinet långt ifrån 100 % effektivt och säsongen 2017/2018 var det särskilt dåligt. Det är också inte flockimmunitet man vill uppnå utan skydd för riskgrupper och äldre. Om det var flockimmunitet skulle man vaccinera alla. Läs på innan du öppnar din idiotiska mun.
Ge oss källa ditt troll. 65 denna säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in