Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Det där är en person jag lyssnar på. Har svårt att se någon person jag har större förtroende för när han uttalar sig om något som har med teknologi eller vetenskap att göra.
Tegnell? Not so much.
Ja verkligen men då har Bill Gates också ett IQ på 160 och förmågan att kunna lära sig själv. Det verkar var mycket lättare för intelligenta människor att inse vad det skulle betyda för en avancerad civilication som vår att offra en viss grupp människor för ekonomi bara för att kunna leva vidare i sin bekväma bubbla. Långa högskoleutbildningar verka inte hjälpa mycket i detta fall utan man stirrar sig blind på några få saker och ser inte helheten. Många vanliga människor stirrar i sin tur på makten och inväntar order medans andra tar egna initiativ och blir då hånade över det.
Det är lätt att se på listan över genomsnittligt IQ i olika länder och vilka åtgärder dom satt tidigt. Alla över 104 ligger bra till och det är intressant och troligen förstår det flesta i befolkningen allvaret och meningen med åtgärderna.
Singapore, Hong Kong, South Korea, Japan, China, Taiwan.
Jag anser mig inte vara intelligentare än andra i tråden men tydligen är jag och en del lägre skolade begåvade med mer sunt förnuft än vissa som breder ut sig här.