2020-03-28, 19:22
Medlem
HellsIncelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Frankrike har beställt en miljard ansiktsmasker av Kina.
- Guardians liveblog

En miljard...
Vilket slöseri

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsaljning-av-munskydd-okar-ger-inget-skydd-mot-virussmitta

Citat:
munskydden ger inte tillräckligt skydd och kan till och med öka risken för smitta.
Citera
2020-03-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groggnyllet
Men du desinficerade inte förpackningarna du satte in i kylen? Butikspersonal och kunder tar i förpackningar och kontaminerar dessa.
Precis! Läste på Fria Tider redan för ett par veckor sedan: ”Diska förpackningarna vid leverans”.
https://www.friatider.se/
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Absolut, tror USA kommer gå under. Men ingen hade gjort det bättre än Trump.

R.I.P USA (och Brooklyn, St Louis, Detroit och New Orleans)

De kommer inte att gå under, men de kommer troligen inte att kunna återhämta sig såpass som vissa i USA trodde att Trump skulle kunna göra, och ja jag håller med dig om att ingen hade kunnat göra så här mycket skada så som Trump har.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag menar inte att jag vill att någon ska dö, jag är inget monster. Men dödssiffran i Sverige har inte stigit trots vad ni trott. Jag försöker förmå er att inte sprida denna panik, allt kommer gå över till sommaren och då kan vi utvärdera. Men tills dess, sluta med denna hysteri.

Jag följer de lagar som finns och jag har en inplanerad resa till Åre i påsk och jag tänker inte kasta dom pengarna i sjön när allt är planerat. Finns restriktioner men så länge inte skidanläggningen stänger ner så kommer vi att åka.

...och just på grund av det, hade vi behövt ett förbud. Så att du och dina vänner hade kunnat få pengarna tillbaka. För många kommer att resa i onödan nu, bara för att dom inte vill förlora sina pengar. Jag förstår inte att inte Tegnell och Löfven förstår det enkla sambandet???

Och jag kan på något plan förstå det (att man reser när man inte kan få pengarna tillbaka), även om jag inte skulle ha gjort så själv. Vi kommer alla allt förlora pengar på det här eländet, på något sätt. Man kan försöka tänka på det som "force majeur". En engångsföreteelse i livet, som ingen kan rå för. (Utom Tegnell.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du talar för döva öron. Dessa domedagsprofeter är helt inne på att detta är slutet. De är som den där tokfan i pestens tid som går omkring med et plakat "judgement day is here". Ironiskt nog vill de samtidigt "rädda liv" med vansinnes åtgärder som ingen frisk människa kommer gå med på frivilligt.
Nej ingen är inne på att det här är slutet. Men många många många fler kommer att dö. Och Sverige tar död på våra medmänniskor. Vi kommer framförallt inte ha respiratorer.....
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du talar för döva öron. Dessa domedagsprofeter är helt inne på att detta är slutet. De är som den där tokfan i pestens tid som går omkring med et plakat "judgement day is here". Ironiskt nog vill de samtidigt "rädda liv" med vansinnes åtgärder som ingen frisk människa kommer gå med på frivilligt.

Ja, jag förstår att detta. Om en vecka eller så när dom inser att jag hade rätt så kommer dom inte ens svara på mina inlägg. Har jag fel och vi har 600 döda i början av april kommer jag komma tillbaka och säga att jag hade fel. Men just nu är det som att diskutera med en trotsig 14-åring... Suck
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Dag 0? Vad är dag 0. Har sett det flera gånger i tråden.

Dag 0 är när vi har en atombomb av patienter på IVA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det där är en person jag lyssnar på. Har svårt att se någon person jag har större förtroende för när han uttalar sig om något som har med teknologi eller vetenskap att göra.

Tegnell? Not so much.
Ja verkligen men då har Bill Gates också ett IQ på 160 och förmågan att kunna lära sig själv. Det verkar var mycket lättare för intelligenta människor att inse vad det skulle betyda för en avancerad civilication som vår att offra en viss grupp människor för ekonomi bara för att kunna leva vidare i sin bekväma bubbla. Långa högskoleutbildningar verka inte hjälpa mycket i detta fall utan man stirrar sig blind på några få saker och ser inte helheten. Många vanliga människor stirrar i sin tur på makten och inväntar order medans andra tar egna initiativ och blir då hånade över det.

Det är lätt att se på listan över genomsnittligt IQ i olika länder och vilka åtgärder dom satt tidigt. Alla över 104 ligger bra till och det är intressant och troligen förstår det flesta i befolkningen allvaret och meningen med åtgärderna.

Singapore, Hong Kong, South Korea, Japan, China, Taiwan.

Jag anser mig inte vara intelligentare än andra i tråden men tydligen är jag och en del lägre skolade begåvade med mer sunt förnuft än vissa som breder ut sig här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Perspektiv sa du. Här har du perspektiv:

Under en influensasäsong dör ca 35-130 personer om dagen i Italien. Nu dör nästan 1000 personer om dagen - trots massiva motåtgärder. Hur skulle siffrorna sett ut - t.ex om en månad - om man inte satt in massiva motåtgärder?

Ja, det gäller att ha perspektiv.
Det finns vaccin mot influensan, glömde du det? Den motåtgärden trumfar allt vi ser nu i Italien.
Citera
2020-03-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Flyttbara kylcontainrar ställs upp samtidigt som folk shoppar i Mall of Scandinavia och Täby centrum som om det inte fanns en dödlig sjukdom som kan drabba dem och deras nära och kära. Man slutar aldrig att förvånas 🥺

Tengele och regeringen har ett stort ansvar i att gemene dumskalle fortfarande inte har fattat att det är allvar. Men Tengele gottar sig väl i tanken på hur många som har smittats i de olika köpcenter under helgens shoppingrunda 😠

Jag fattar inte!! Bor norrut och här oroas vi över att stockholmarna ska komma hit och smitta men dom själva verkar skita i det helt.

Man behöver inte ha panik men just nu är 11 läkare på Östersunds sjukhus sjuka i corona. Vi har ETT sjukhus i hela jämtland, jämtland är lika stort som från Ystad till Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HellsIncels
Vilket slöseri

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsaljning-av-munskydd-okar-ger-inget-skydd-mot-virussmitta

Ansiktsmask är inte detsamma som munskydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Ingen vid sina sinnes fulla bruk lyssnar på honom.
Han sa också att det var riskfritt att åka till alperna inför sportlovet.

Där har vi ett grundläggande problem. Ni lyssnar inte. Ni hör men tar inte till er. Synd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in