2020-03-28, 19:16
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
FHM räknar med 100 000 smittade innan sommaren enligt helgstudion i SVT i ett worst case scenario. Det här låter som en vanlig influensa eftersom experten på vaccinforskning tror på ett vaccin om ett år. Ska man lita på detta som ett worst case scenario spelar det ju inte någon roll att det är pandemi. Overall cfr för covid-19 är 1,4%. Det blir 2800 döda av covid 19. Det är färre än hur många som dör av helt vanlig influensa enligt SVT. Jag tror att dom använder ett hypotetiskt absolute best case scenario som worst case scenario. Om 2800 döda är worst case scenario är best case scenario kanske 1000 personer. Knappt 1000 dog de senaste 24 timmarna i Italien. Jag vet inte om jag litar på siffrorna som presenteras i PK public service. Jag tror dom arbetar efter en lugnande strategi precis som dom gör med invandringen.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Tack för att du satte ord på det, men ja såklart att det är!
Citera
Medlem
Raggsokks avatar
[quote=Torsus|70938025]Det kan betyda två saker:

1) De har dött eller är svårt sjuka

2) Regimen har beslagtagit dessa telefoner så att de inta ska kunna sprida "propaganda"[/QUOT

Google sier flere steder at det også handler om økonomi. Mange kinesere arbeider langt vekk hjemmefra. Disse har gjerne to abonnementer, et for hjemmet og et for jobb.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-23/china-s-mobile-carriers-lose-15-million-users-as-virus-bites

Part of the drop could be caused by migrant workers -- who often have one subscription for where they work and another for their home region -- canceling their work-region account after the virus prevented them from returning to work after the Lunar New Year holidays that began in late January, said Chris Lane, an analyst at Sanford C. Bernstein & Co.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Prova MINST 34 månader:
https://www.medscape.com/viewarticle/870592

Räcker ju inte att du kan detektera antikroppar. Du måste ha tillräckligt för att förhindra insjuknade. Dessutom får de som haft lätta symptom mycket färre antikroppar. Så de som legat i respirator har antikroppar länge o de som hostat lite har inte dem lika länge
Citera
2020-03-28, 19:17
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Måste?

Det är som det är. Vårt debatterande och vår politik, våra prognoser och vår ekonomi, allt detta struntar ett virus helt i.

Vad för "hysteri" vill du ha slut på?
Vilket beteende vill du ska upphöra?
Folk blir väl så hysteriska som de blir. "Sluta hysterin och börja shoppa" funkar bara tills dess folk börjar dö i drivor.

Denna hysteri på massmedia och Flashback...
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Jag gör samma, sköjer av det jag köpte!

Japp. Det är vi som kommer att leva när det här är över!

Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Tönt. Tillhör du riskgrupp eller?

Nej. Men man VET aldrig hur hårt man drabbas. Det finns alltid en faktor av oberäknelighet - unga, friska människor har ju också dött, några stycken.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag menar inte att jag vill att någon ska dö, jag är inget monster. Men dödssiffran i Sverige har inte stigit trots vad ni trott. Jag försöker förmå er att inte sprida denna panik, allt kommer gå över till sommaren och då kan vi utvärdera. Men tills dess, sluta med denna hysteri.

Jag följer de lagar som finns och jag har en inplanerad resa till Åre i påsk och jag tänker inte kasta dom pengarna i sjön när allt är planerat. Finns restriktioner men så länge inte skidanläggningen stänger ner så kommer vi att åka.

Ok, du trollar.

Alternativt Stockholmare eller puckad Onsala eller Boråsbo.
Västkusten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Så du menar att vistas utomhus med väl över två meters avstånd skall på något sätt få mig att skämmas? Som att jag har gjort något dåligt? När det varken hävdas eller sägs, varken i denna videon eller någon annastans.
Ja det menar jag!!!!
Citera
Medlem
Flyttbara kylcontainrar ställs upp samtidigt som folk shoppar i Mall of Scandinavia och Täby centrum som om det inte fanns en dödlig sjukdom som kan drabba dem och deras nära och kära. Man slutar aldrig att förvånas 🥺

Tengele och regeringen har ett stort ansvar i att gemene dumskalle fortfarande inte har fattat att det är allvar. Men Tengele gottar sig väl i tanken på hur många som har smittats i de olika köpcenter under helgens shoppingrunda 😠
Senast redigerad av Schwedenland 2020-03-28 kl. 19:19.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag menar inte att jag vill att någon ska dö, jag är inget monster. Men dödssiffran i Sverige har inte stigit trots vad ni trott. Jag försöker förmå er att inte sprida denna panik, allt kommer gå över till sommaren och då kan vi utvärdera. Men tills dess, sluta med denna hysteri.

Jag följer de lagar som finns och jag har en inplanerad resa till Åre i påsk och jag tänker inte kasta dom pengarna i sjön när allt är planerat. Finns restriktioner men så länge inte skidanläggningen stänger ner så kommer vi att åka.

Vadå inte stigit...vi är inte ens på dag 0.

Vi är där på en månad i bästa fall.
Citera
2020-03-28, 19:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Trump har skött det här bättre än vad någon mjäkig libejal hade gjort.

Hans siffror är bättre än någonsin.

USA kommer att gå om Frankrike i antalet döda senast på måndag men mest roligast i morgon, när ska folk som runkar till Trump sluta säga att USA sköter detta bra?

Ska de krävas att USA går om Italien i dödstal för att folk ska inse att USA har stora problem?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groggnyllet
Men du desinficerade inte förpackningarna du satte in i kylen? Butikspersonal och kunder tar i förpackningar och kontaminerar dessa.

Jo, jag glömde skriva det. Jag använder en fettlösande spray på dem (coronaviruset har fetthölje), samt hett vatten när sprayen har verkat.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det finns inga beprövade metoder, nu har vi rett ut det.

Bra slutledning Sherlock. Skulle det finnas beprövade metoder så skulle det inte se ut som det gör i världen... Det menas dock att det inte finns människor som har kunskap om ämnet.

Citat:
Det är inte hypoteser, det är en agenda, se själv:

Nej, det är vad du tycker och tänker, tyvärr.

Citat:
Om du saknar beprövade metoder kan du inte säga så mycket om kvalitén i Tegnells arbete eller utkomsten av det, fast du aldrig varit intresserad av en öppen diskussion, det är din agenda som skall hamras in, alarmisten är inte rationell.

Så vad är din kunskap om ämnet så att säga? Du kan inte bara sitta på din heliga pedestal och säga åt hur andra ska tycka och tänka om du enbart kan dra argument från arslet?

Du verkar vara urtypen av en dunning kruger idiot

Men ge mig mer än gärna din erfarenhet av ämnet.

Hittills har du ENBART sagt hur andra ska tycka och tänka baserat på ingenting.

Vilket är ett typiskt beteende från människor som dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in