2020-03-28, 19:20
Medlem
Raggsokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Min moster, exempelvis, är nu 80 år ungefär.
Den här månaden håller hon sig hemma, för ännu så länge så kan vem som helst smitta henne.

Men när väl vi, hennes barn, barnbarn och syskonbarn väl är immuna, antingen för att vi varit infekterade eller för att vi är vaccinerade, då kan hon umgås med oss helt utan oro eller restriktioner.

Däremot bör hon inte ens då umgås med folk som varit i en miljö där smittan alltjämt grasserar, kanske i Iran?, förrän de väntat ut inkubationstiden, och konstaterat att de inte blivit sjuka.

Så, rent konkret, när flockimmunitet är ett faktum:
Om moster har en vän som varit utomlands, eller kanske en hemsamarit, så får hon vänta några veckor med att ta emot besök av denna.

Men, dere kan jo fortsatt bære med dere viruset hjem til henne? Hunder og katter kan jo ha det i pelsen og på nosen. Om er immun så kan du jo ha det på deg alikevel.
Citera
2020-03-28, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
USA kommer att gå om Frankrike i antalet döda senast på måndag men mest roligast i morgon, när ska folk som runkar till Trump sluta säga att USA sköter detta bra?

Ska de krävas att USA går om Italien i dödstal för att folk ska inse att USA har stora problem?

Absolut, tror USA kommer gå under. Men ingen hade gjort det bättre än Trump.

R.I.P USA (och Brooklyn, St Louis, Detroit och New Orleans)
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Trump har skött det här bättre än vad någon mjäkig libejal hade gjort.

Hans siffror är bättre än någonsin.

Ja, coronan kan bli hans chans att vinna valet sen om han sköter detta rätt nu.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag följer de lagar som finns och jag har en inplanerad resa till Åre i påsk och jag tänker inte kasta dom pengarna i sjön när allt är planerat. Finns restriktioner men så länge inte skidanläggningen stänger ner så kommer vi att åka.

Du är inte välkommen.
Citera
Medlem
Igår från Island. Källa Flutrackers.com

Iceland’s Ministry of Health announced that half of the people who tested positive for the corona virus test did not show the virus symptoms as a result of their corona virus test study. This statement is a harbinger that many infected people unknowingly make others sick.

Så det springer/har sprungit runt massor i Sverige som jobbar inom vård och hemtjänst som är/har varit sjuka UTAN SYMPTOM. Vi fick ju höra att asymptomaiska fall var synnerligen ovanliga?
Citera
2020-03-28, 19:22
Medlem
groggnyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, jag glömde skriva det. Jag använder en fettlösande spray på dem (coronaviruset har fetthölje), samt hett vatten när sprayen har verkat.
Fan, du har verkligen koll. Starkt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Ja det ger perspektiv på vilken fis i rymden influensan är i jämförelse med corona. 25000? Hahaah rena barnleken- det dör 25000 på en månad i corona i Italien nu. Utan karantänen hade det varit ännu fler.
Det har dött 10000 hittills och mars är snart slut. Vilken månad tänker du att det dog 25000?
Citera
Medlem
319 döda på sjukhus i Frankrike de senaste 24 timmarna
4273 får intensivvård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Wow, alltså, okej, visst. Givet min tidigare historik så framgår det ganska tydligt var jag står. Naturligtvis - efter flashbacks alla regler - så är poängen hur oansvarig jag är. Men, utan att veta kontexten, utan att förstå poängen med att jag inte riktigt kan besöka mina föräldrar utan att faktiskt stå på avstånd. Utan att kunna krama dem, utan att komma nära- det är fan hemskt. Och sen skall människor återigen, på något sätt vinna någon jävla poäng med att påvisa min oansvarighet i det hela. Fan alltså, sällan det känns personligt - framförallt inte på internet. Så, det jag vill få sagt är att börja ta skiten på allvar tack! Ni kommer ju naturligtvis inte svara på det här utan fortsätta i vanlig anda.

Inte jag. Jag är inte som "dom".
Kan du inte umgås med dina päron via videolänk? Då kan ni ju både prata och se varann.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Spaniens premiärminister Pedro Sanches meddelar på lördagskvällen att alla som inte utför samhällskritiska arbeten ska hålla sig hemma mellan 30 mars och och 9 april. (Aftonbladet)
har funderat på om spanien haft lika sträng karantän som italien (jag vet inte). Spainien har ju seglat upp bakom italien utan samma medialt intresse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Dom sade det på nyheterna följt av ett inslag från Spanien

Bra uppmärksamat👍

Känns som all turistnäring i Spanien kommer kollapsa i år. 2020 lär dom räkna med att få nolltaxera.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja, coronan kan bli hans chans att vinna valet sen om han sköter detta rätt nu.

Val...hmm kommer nog ej bli nåt val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in